Duurtest CT200h na 100k km

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik vond dit tijdens mijn zoektocht naar het peilstok debacle , sludge en roest
http://www.autoevolution.com/news/le...est-79389.html
lexus-ct-200h-disassembled-after-100000km-german-endurance-test-79389_2.jpg
maar niets gevonden of het misschien een bekent euvel is
wel een review van Jeremy Clarkson
http://www.autoevolution.com/news/cl...ish-81154.html
http://www.driving.co.uk/car-review...al&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Hij zegt ook "vaak" , er zijn 'instap' modellen die qua prijs hun 'echte' familie overstijgen. de 'instap' 'instap' modellen zijn dat vrijwel nooit, er zijn redenen genoeg om dat als fabrikant te rechtvaardigen, zo kon Lexus bijvoorbeeld de LF-A financieren/bouwen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Maar even extra informatie nav mijn uitspraak

BMW heeft zijn naam opgebouwd als de ultieme rijdersauto. Dit doen ze inderdaad vanaf de MINI Cooper tot aan de 7 serie dat ze in elke klasse wel een goedrijdende auto neerzetten. De 135i maakt een m3 soms zelfs moeilijk en de fun factor is voor beide hoog.

Audi, voorsprong door techniek, ze krijgen het voor elkaar om alle audi op elkaar te laten lijken :p verder niet zvoeel bijzonders

Benz staat voor comfort en status Qua status doet de a en cla best ok, maar qua comfort zie je ook veel kritiek hierover...

Lexus..... vul het zelf maar in :p
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Wat een stiernp0ep (sorry vriend) maar een 1 serie is zeker wel een echte BMW, met BMW rij eigenschappen met als keus zelfs een 130i.
Ik heb gereden in een 1 serie "sport" (wel 4 cilinder). Werd er niet warm of koud van. Ook nog een keer op het circuit gereden met een 1 serie (6 cilinder).
Wegligging van de 1 serie is erg lekker, maar vind een 3 serie eco diesel lekkerder rijden :grin: (bedoel dan wel (vrij) normaal op de openbare weg)

Is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Ik heb nooit een CT gereden, dus kan daar niks over zeggen :)
 
Laatst bewerkt:

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
GPS-10 Ik vindt dit niet erg respect vol, volgens mij staat er iets over in de gedragsregels van dit forum, Volgens mij koop je de "nep Lexus" toch ook bij de Lexus dealer. En staat er op dit forum toch ook een afdeling "CT200H" en niet "Nep Lexus" en na 40 jaar weet ik echt wel wat goed of slecht is.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
jongens jongens rustig aan en on topic! :p , volgens mij heeft Alan het goed verwoord, alleen kan het anders geinterpreteerd worden hahah
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
TwaMu
Na 51 jaar weet ik ook wel wat goed of slecht is (so what?). Je gaf zelf het voorzetje, dus ook niet zo piepen als iemand het inkopt.
smirk.png


Overigens hoor je mij nergens zeggen dat de CT slecht is. Ik ben het met Alor eens dat het een 'nep' lexus is, d.w.z. meer een Toyota. Dat vormt slechts mijn mening (en anderen) TwaMu... Het zou pas erg zijn als je een groene GS hebt bijvoorbeeld
tongue.png


Waar het om gaat is dat jij je er plezierig bij voelt. Peace out man!
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Een CT met een andere Lexus vergelijken is een beetje dubieus, de duurste CT kost 37 duizend en de duurste IS 53 duizend,
vergelijk de CT nu eens met andere auto's in zijn prijsklasse, zo heb je volgens mij een beter vergelijk
De CT is dan toch wel een van de betere, en of het jouw smaak wel of niet is,
gemaakt en geleverd door Lexus dus een Lexus
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Lexus maakt niets. Lexus is slechts een label en noemer voor een opgewaardeerd luxe segment van Toyota. Vergelijkende wijs prijsklasse of smaak heeft daar in principe niets mee te maken. Je maakt dan wellicht een beter vergelijk als je kijkt naar de gemeenschappelijke comfort en rijeigenschappen van de diverse Lexus modellen door de tijd. Bijvoorbeeld de IS, SC, GS, LS, RX etc. Natuurlijk ziet Lexus een mogelijkheid om een gaatje in de markt mee te pikken met een CT, maar als je goed kijkt naar het totale plaatje, dan klopt er iets niet.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Ik weet niet of het demoniseren is, maar ze steken hun mening niet onder stoelen of banken, maar da's geen geheim ;) H?, ze hoeven de CT niet te kopen, toch? Als je kijkt dat de auto is gebaseerd op een Prius, wat maakt dat uit? Beter het wiel niet opnieuw uitvinden. Misschien heeft de CT daardoor geen eigen identiteit of past het niet helemaal? Geen idee, maar persoonlijk vind ik het een leuk smoelende auto, met fijne stoelen, Lexus eigen interieur en het rijdt prima en nog zuinig ook. Bij meer budget en zonder kinderen zou ik een leuk aangeklede F-Sport CT sterk overwegen.
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Er zijn er een aantal onder ons die de CT 200 h aardig aan het demoniseren zijn.
Het lijkt alsof er een ware heksenjacht is geopend, waarom...

Ben net actief op dit Forum en mij bekroop ook even het gevoel wat je omschrijft, echter wordt er gelukkig ook genuanceerder en beargumenteerd geschreven. Ik heb de LEXUSnetevennietvolgenseenaantal.nl gisteren bij de Lexus dealer in Amsterdam opgehaald. Conform de Lexus standaard een perfecte aflevering gehad. En.....de auto rijdt perfect en ben er heel erg blij mee!