Effe voorstellen

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Hoi heren,

alvast m'n beste wensen voor het nieuwejaar.
En als alles goed gaat, ben ik begin januari de eigenaar van een nieuwe Lexus IS300h. Eindelijk. Ik heb er bijna een half jaar moeten op wachtten (besteld in augustus). Ik heb zo lang moeten wachtten, omdat in januari pas het nieuwe boekjaar begint. Het iw dus zeker niet de schuld van Lexus.
Ik hoop dat ik er even weinig problemen zal mee hebben als m'n huidige wagen (ALfa 166) en zeker minder dan een vorige wagen (BMW 535d).
qua rijden vond ik hem fantastisch, hij reageert op de kleinste streling van het stuur. Ik heb alleen schrik voor het CVT verhaal. Nu heb ik altijd een lekkere por in de rug telkens de automaat schakelt, dat gevoel ga ik kwijt zijn. Plus ik lees in vele reviews dat het "loeiende" geluid van de CVT op de zenuwen kan werken tijdens het rijden. Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
In ieder geval, de lijn , het interieur en het ontvangst bij de dealer hebben me alleen maar de keuze gelaten om een Lexus te kopen. Het was een combinatie die ik niet terug vond bij Audi, BMW of Mercedes.

groetjes,
Tom
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Tom,

Welkom op het forum en veel succes met het wachten op de auto!

Ik vond de IS300h fantastisch rijden. Het CVT gevoel van de prius en de CT is daar amper aanwezig. Je mist idd het acceleratie gevoel. Wat de CVT betreft, ik had daar geen issues mee.Het loeiende geluid vond ik erg meevallen.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Welkom op het forum Tom. Wat voor kleur wordt je nieuwe aanwinst ?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op 't forum Tom.

Ik zou me niet al teveel zorgen maken over het lawaai van de CVT, dat hebben ze hier goed onder controle, zie ook het testverslag van het team: viewtopic.php?f=71&t=4511

Eerlijk is eerlijk, qua stuurgedrag is BMW lastig te evenaren, maar het komt behoorlijk in de richting. Tel op de andere zaken.. ;)

Voor straks ook de beste wensen en veel plezier met de wagen!
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
@GWS : het wordt een sonic titanium, niet de meest blitse kleur, maar ik wil niet te hard opvallen op de parking van m'n klanten ;)

@GPS-10 : bedankt voor het testverslag. Het "geloei" was mij in mijn testritjes ook niet opgevallen, maar dat is meestal max 30 min en ik zit dagelijks wel een 4 uurtjes in de auto. Ik zal het snel genoeg merken.

En wat het stuurgedrag van een BMW betreft, ik was er niet kapot van. ik vind m'n huidige Alfa strakker rijden dan m'n vorige BMW. De BMW was veel te log. De Alfa rijdt best wel scherp voor z'n grote en zware wagen. het is all m'n tweede en telkens na 200000 km (4jaar) doe ik ze weg. Als het al de 2e is wil dit best wel iets zeggen. Terwijl BMW er maar 1 keer aan te pas is gekomen en na 3 jaar al mocht beschikken.
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Welkom hier Tom, het wachten wordt dus beloond, alvast veel plezier met de IS 300, we zien de foto's wel tegemoed.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Sonic t had ik graag gehad maar kon de verleiding van een voorraadwagen niet weerstaan nu is satin silver ook niet fout. Cvt geluid ga je je niet aan storen. Schop in de rug krijg je niet, acceleratie gevoel is ook wat weg maar kijk regelmatig op de snelheidsmeter want het gaat wel rap zonder dat je er erg in hebt. Nu net 3000 km op de teller maar het is echt een fijne bak en prima keus. Alleen een instructieboekje navi van 408 pagina's en het instructieboekje van de wagen op internet is 608 pagina's zijn een uitdaging.

Conclusie na 3 weken, 0% spijt en erg veel fun!
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
die schop ga ik dan wel een beetje missen, maar de rekening VAA (nu ? 585/maand) mag ik delen door 5, wat me een schop geeft op de rekening :) ook wel fijn natuurlijk.
en het instructieboekje hou ik voor saaie dagen, als die er nog gaan zijn natuurlijk !
de foto's volgen zo snel ik hem heb
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, succes met wachten en alvast veel plezier met je IS300h :D
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Gisteren het slechte nieuws gehad dat ik nog zeker een extra week moet wachten. het begint nu wel echt lang te duren! gelukkig zal het wachten beloond worden :)
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Vandaag bericht gehad van de dealer.
Hij staat in't systeem als geleverd. Het papierwerk kan morgen inorde gebracht worden (verzekering en plaat). En als hij dan morgen geleverd wordt kan ik hem ten laatste maandag oppikken ! Joepie!!!
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
De garage heeft gebeld, de afspraak staat aanstaande dinsdag omstreeks 16.30 wordt ie geleverd.

@slippernick: nog 4 slapeloze nachten te gaan!!!
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Zet er dan ook svp direct je eerste indruk bij van hoe je de auto ervaart.
De eerste kilometers zijn vaak een graadmeter voor het gevoel omdat je dan net
uit je oude daily stapt.........

Ik ben natuurlijk zeer benieuwd naar jouw eerste bevindingen want ik moet nog 4 weken wachten voordat ik de mijne
op 1 Feb geleverd krijg.