- 25 okt 2013
- 139
- 1
- 0
En daar stond hij dan. Vandaag om 16.30 was het zover. Ik mocht m'n nieuwe Lexus IS300h gaan afhalen.
en ik moet zeggen, toen ik in de stoel ging zitten, was het net alsof ik thuis kwam.
Het is een geweldige wagen om in te zitten. Gelukkig kon ik bij de uitleg de verkorte versie kiezen, zodat ik na een uurtje de baan op kon. De eerste 125 km staan ondertussen op de teller en ik heb de wagen beter keren kennen.
Het grootste verschil met m'n dieselmonster (2.4 JTD 175 pk) is het lawaai. De Lexus is enorm stil. Soms angstaanjagend stil als je bv stopt aan een kruispunt. Je hoort gewoon niets meer. Dat ben ik niet gewend.
De CVT waar de meeste reviews zo over zeuren. Wel, hij is helemaal niet storend. Zelfs niet op sport en dan plankgas. Ja de motor gaat dan hoog in de toeren, maar dat doet m'n Alfa ook. De reactie van de CVT is niet direct, er zit een kleine fractie van een seconde tussen het induwen van de gas en het versnellen van de wagen. Maar zo lang je geen wedstrijden rijdt of een circuit op gaat, is het volgens mij helemaal niet storend. M'n Alfa (wat volgens vele toch ook sportieve wagens zijn van nature uit) heeft ook een kleine vertraging. En ik meen me te herinneren dat de 525 (vorig model) van m'n ex-baas ook niet zo scherp reageerde. Die wagen was zelfs een straf om mee te moeten rijden (vanwege de beenharde zetels en sportophanging).
Ik dacht dat ik al heel goede zetels had in de Alfa, maar die van de Lexus zitten nog beter. Als ik ze vergelijk met de zetels in de C-klasse van m'n vader, dan zijn die van de Lexus toch net iets v????l beter.
Ook die vergelijking in rijden even gemaakt en de MB reageerd nog trager op de gas dan gelijk welke wagen ik ken. Maar misschien komt dit door de opvoeding van m'n vader dat hij zo tam is geworden
Natuurlijk waren er wel enkele kleine dingetjes de me stoorde, of beter gezegd waar ik nog zal moeten aan wennen.
De boordcomputer/navigatie reageren niet heel snel. Te vergelijken met een computer waar de CPU wat trager van is.
Er is niet zoveel opbergruimte als ik gewend was. Nu heb ik het verleden nooit bekerhouders gehad vooraan, dus kan ik die gebruiken als extra opbergruimte.
En soms vond ik het stuur wat licht draaien in de normaal stand. maar dat is snel verholpen door de sportstand te activeren. Wat ik sowieso de meest aangename stand vind vanwege de iets snellere reacties van de wagen.
Qua ophanging moet ik zeggen dat hij strak is afgeveerd maar wel steeds confortabel blijft. Dus geen harde sportophanging, maar ook geen zweverige ""boot op deinende zee" toestanden. Vluchtheuvels kunnen makkelijk genomen woren (niet zoals bij m'n Alfa tegen 10-15 km/u).
Dus alle positieve en negatieve puntjes opgeteld, ben ik zeker dat ik voor mezelf de beste keuze heb gemaakt voor de volgende 4 jaar (150 ? 200000 kilometer) Als ik nu qua verbruik in de buurt kan komen van de 5,5 liter is de Lexus volgens mij geslaagd met vlag en wimpel.
Zo gauw het weer en m'n agenda het toe laten, neem ik foto's en zet ze online.
En voor hen die nog zouden twijfelen, ik heb ze allemaal gaan testen, de A4, 320d en C220, maar er is er geen zoals de ISh300h. Trouwens er nkijkt toch niemand meer op van een MB, BMW of Audi. Wat ze net op de parking van de Delhaize nog wel deden voor de Lexus
en ik moet zeggen, toen ik in de stoel ging zitten, was het net alsof ik thuis kwam.
Het is een geweldige wagen om in te zitten. Gelukkig kon ik bij de uitleg de verkorte versie kiezen, zodat ik na een uurtje de baan op kon. De eerste 125 km staan ondertussen op de teller en ik heb de wagen beter keren kennen.
Het grootste verschil met m'n dieselmonster (2.4 JTD 175 pk) is het lawaai. De Lexus is enorm stil. Soms angstaanjagend stil als je bv stopt aan een kruispunt. Je hoort gewoon niets meer. Dat ben ik niet gewend.
De CVT waar de meeste reviews zo over zeuren. Wel, hij is helemaal niet storend. Zelfs niet op sport en dan plankgas. Ja de motor gaat dan hoog in de toeren, maar dat doet m'n Alfa ook. De reactie van de CVT is niet direct, er zit een kleine fractie van een seconde tussen het induwen van de gas en het versnellen van de wagen. Maar zo lang je geen wedstrijden rijdt of een circuit op gaat, is het volgens mij helemaal niet storend. M'n Alfa (wat volgens vele toch ook sportieve wagens zijn van nature uit) heeft ook een kleine vertraging. En ik meen me te herinneren dat de 525 (vorig model) van m'n ex-baas ook niet zo scherp reageerde. Die wagen was zelfs een straf om mee te moeten rijden (vanwege de beenharde zetels en sportophanging).
Ik dacht dat ik al heel goede zetels had in de Alfa, maar die van de Lexus zitten nog beter. Als ik ze vergelijk met de zetels in de C-klasse van m'n vader, dan zijn die van de Lexus toch net iets v????l beter.
Ook die vergelijking in rijden even gemaakt en de MB reageerd nog trager op de gas dan gelijk welke wagen ik ken. Maar misschien komt dit door de opvoeding van m'n vader dat hij zo tam is geworden

Natuurlijk waren er wel enkele kleine dingetjes de me stoorde, of beter gezegd waar ik nog zal moeten aan wennen.
De boordcomputer/navigatie reageren niet heel snel. Te vergelijken met een computer waar de CPU wat trager van is.
Er is niet zoveel opbergruimte als ik gewend was. Nu heb ik het verleden nooit bekerhouders gehad vooraan, dus kan ik die gebruiken als extra opbergruimte.
En soms vond ik het stuur wat licht draaien in de normaal stand. maar dat is snel verholpen door de sportstand te activeren. Wat ik sowieso de meest aangename stand vind vanwege de iets snellere reacties van de wagen.
Qua ophanging moet ik zeggen dat hij strak is afgeveerd maar wel steeds confortabel blijft. Dus geen harde sportophanging, maar ook geen zweverige ""boot op deinende zee" toestanden. Vluchtheuvels kunnen makkelijk genomen woren (niet zoals bij m'n Alfa tegen 10-15 km/u).
Dus alle positieve en negatieve puntjes opgeteld, ben ik zeker dat ik voor mezelf de beste keuze heb gemaakt voor de volgende 4 jaar (150 ? 200000 kilometer) Als ik nu qua verbruik in de buurt kan komen van de 5,5 liter is de Lexus volgens mij geslaagd met vlag en wimpel.
Zo gauw het weer en m'n agenda het toe laten, neem ik foto's en zet ze online.
En voor hen die nog zouden twijfelen, ik heb ze allemaal gaan testen, de A4, 320d en C220, maar er is er geen zoals de ISh300h. Trouwens er nkijkt toch niemand meer op van een MB, BMW of Audi. Wat ze net op de parking van de Delhaize nog wel deden voor de Lexus
