Eindelijk gevonden

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
14e8fvq.jpg

nevxq1.jpg


Eindelijk heb ik mijn lang gezochte set velgen kunnen kopen op e-bay.com.
Ze zijn afgelopen zaterdag verstuurt en binnen 3 weken hier:D.

Nu maar hopen dat de douane zich een beetje inhoud met ; inklaringskosten, invoerbelasting en btw

Een foto van hoe het eruit gaat zien
2cdtiyc.jpg


met dank aan clublexus.com voor de foto
 
Laatst bewerkt:

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Mooie velgen Hennie! Fraaie staat ook, zo te zien.

Even Off-topic; ligt het aan mij of zijn van het model 11-1997 tot 11-2000 (op bovenstaande foto) er bijzonder weinig verkocht in Nederland? De aanwas LS-en op de auto-verkoop sites is niet heel groot (op zich verklaarbaar), maar er lijkt wel een gat te zitten tussen de generatie (tot 11-1997) en de generatie (vanaf 11-2000); geen enkel exemplaar van de generatie hiertussen in Nederland te koop zo te zien.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
@ Thinlane T, inderdaad er zijn er niet erg veel van verkocht in die tijd, het laatste jaar heb ik er 1 of 2 voorbij zien komen op marktplaats, maar op het moment is er in heel Europa geen een te koop.

@W1773M, naar beneden, is dat origineel dan ?:p

@ mlcoolj, ik denk bijna twee jaar, het was altijd wel wat, niet te vinden in Nederland, geen verzending naar Nederland, geen compleet set, slechte staat, veels te duur of extreme verzendkosten , nu toch voor een redelijke prijs een compleet set met centercaps in goede staat:D

en ja verzendkosten uit Amerika blijven verzendkosten uit Amerika;)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Gisteren werd ik gebeld door mijn vrouw met de mededeling dat er een postbezorger met pakketten aan de deur stond,
wilt u 105 euro betalen, nee niet in huis, pinnen dan, nee dat kan bij ons niet, haalt u even geld kom ik zo terug, zo gezegd zo gedaan.
Mijn vrouw betaald 105 euro en krijgt 3 dozen, ja u leest het goed 3 dozen, waar is mijn vierde velg?
die andere zal dan wel later komen was het hoopgevende antwoord.

Na wat controleer werk blijk mijn laatste velg bij de heren van de douane te staat om ingeklaard te worden en toen snapte ik het niet meer helemaal.

Op/bij de 3 dozen zat keurig op elke doos een inklaring's formulier met de benodigde vrachtbrieven e.d
de vermelde waarde van de tweede-hands velg was 70 dollar en dat komt dan neer op 35 euro invoerkosten,
in verhouding tot de waarde erg hoog bedrag, maar te overzien

Maar ?????????????????????????????????????????????
Wat zijn ze nu bij de douane aan het doen met mijn vierde velg?
Wat is er zo moeilijk of bijzonder aan deze velg,
hij is toch het zelfde als de andere 3
Wat kunnen ze hier niet mee, wat ze met de 3 andere wel konden ,
de andere 3 konden toch gewoon door naar " geschat " te zijn,
of is dat gewoon natte vinger werk en gaan ze het met mijn laatste velg "serieus " aanpakken

Ik ben het spoor bijster en zal het netjes zeggen,
wij leven in een heel speciaal land met nog specialere ambtenaren !
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Misschien wel Henny, de vierde is onderhevig aan een steekproef? Redelijk naadje, je denkt er bijna te zijn. Succes ermee!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het wiel van verwarring............Er staat waarschijnlijk in het procedureboek dat er maar drie wielen tegelijkertijd goedgekeurd mogen worden :p
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Denk dat je gelijk hebt Hube, ja zoiets moet het wel zijn.

Ben wel benieuw tot welke ' Douanewaarde' de heren van de douane komen,
zal deze het zelfde zijn als de schatting van Post.nl ?;)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat laatste wiel is vast duurder :) Meer tijd aan besteed en die kosten moeten doorberekend worden h? :p
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Update,

Het laatste nieuws is dat er geen nieuws is, stad en land gebeld en zoals dit gebruikelijk is,
verwijst iedere partij mij door naar de andere, het eind van het liedje is dat ik geen steek wijzer ben geworden, al hoe wel
als ik nog twijfels had over de klantvriendelijkheid van de Post.nl,( door eerdere negatieve ervaringen ) is het hun gelukt deze weg te nemen,
Wat een arrogante club is dat zeg, denken zeker nog steeds dat ze het monopoly in pakjesland hebben, wordt tijd dat ze wakker worden!

Normaal probeer ik als ik iets uit de USA bestel dit met FedEx te laten verzenden, deze handelen alles zelf af ook de invoerprocedure,
komt geen ambtenaar van de douane aan te pas, maar ja soms heb je geen keus