En weer een nieuwe Lexusrijder...

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
:hi:

Hallo Forumleden,

Ook ik zal me even voorstellen als, als alles goed gaat, toekomstig Lexusrijder. Ik moet nog wachten to a.s. dinsdag
:roll:
Dat is jammer want vandaag is/was het hier in het westen een mooie dag om een ritje te maken en zeker een paar mooie foto's te schieten met fraaie blauwe luchten en witte wolkjes. Dan nog maar even geduld en hopelijk staat dinsdag mijn nieuwe Lexus IS250 gepoetst en wel te wachten. Met nieuw bedoel ik MY 2008, een Business (Tech) versie want met comfort pakket (zwart leer), automaat en ML+nav.
De kleur is 8U0 Sapphire blue metallic.
Grappig trouwens die color codes want Lexus schijnt nogal te husselen. Ik zie ook regelmatig Black Sapphire Pearl voor code 8U0 staan, ook voor IS modellen uit 2008 en sommige tonen toch wel erg richting zwart. Ik hou het er maar op dat ik nog niet kleurenblind ben en toch echt op donkerblauw ben beland....

Een proefritje is vorige week gemaakt en ik ben blij weer bij de zijdezachte 6 cilinders te zijn aangekomen (ik ben begonnen met een serie bimmers van E21 t/m E36) ook al zal ik met een beetje spijt van mijn huidige 3.0 V6 quattro afscheid moeten nemen. Een half litertje minder en ook een handvol pk's maar dat mag de pret niet gaan drukken.

Ik weet dat jullie foto's op prijs stellen en hoop a.s. week na ontvangst er een aantal te plaatsen. Ik kan nu alleen 1 foto bijvoegen gemaakt tijdens de proefrit...geeft iig een indruk van de kleur.

oh mijn naam is Erik en ik woon in de omgeving van R'dam

Tot spoedig en nu maar wachten.... :baseball:
 

Bijlagen

  • Lexus IS250b.jpg
    Lexus IS250b.jpg
    474,5 KB · Weergaven: 32

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Welkom!!!

nog even wachten en dan is het genieten geblazen!

alvast veel fijne en veilige kilometers toegewenst!
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Welkom hier Erik, dat ziet er goed uit, veel plezier nmet de IS en op het forum.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Re: En weer een nieuwe Lexusrijder...update

Hebbes!

Daar is tie dan...

Zoals beloofd wat foto's....volgen er nog 3
 

Bijlagen

  • Lexus IS250 035b.jpg
    Lexus IS250 035b.jpg
    490,1 KB · Weergaven: 29
  • Lexus IS250 005b.jpg
    Lexus IS250 005b.jpg
    465,5 KB · Weergaven: 29
  • Lexus IS250 042b.JPG
    Lexus IS250 042b.JPG
    485,6 KB · Weergaven: 30

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Re: En weer een nieuwe Lexusrijder...update

En de laatste 3...

:)

Tot spoedig...zal ik mijn rijervaringen met jullie delen...nu eerst even echt poetsen (sorry maar bij autobedrijven blijf ik dit maar zo zo vinden)

Lexus IS250 053b.jpg
 

Bijlagen

  • Lexus IS250 065b.jpg
    Lexus IS250 065b.jpg
    430,9 KB · Weergaven: 28
  • Lexus IS250 057b.jpg
    Lexus IS250 057b.jpg
    483,1 KB · Weergaven: 28

Christiaan

Nieuw hier
17 aug 2013
24
0
0
Hoi Erik,
Mooie bolide!! Mooie foto's in het bos.
Je kunt je haar erin kammen, zo glimt ie! :rulez:
En dan ga jij hem nog eens zelf poetsen..
Veel plezier.
Chris
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Dank allen voor het warme welkom!

@Christiaan : haartjes kammen zou wel lukken maar om te knippen heb je een spiegel nodig...
misschien was goed poetsen niet het juiste woord want hoewel ik me zeer zeker geen professionele car detailer ga noemen, probeer mijn best te doen en wat mooi is verdient gewoon wat extra aandacht en navenante spullen.
Je moet maar eens zoeken op bv. Ultimate wax process dan zie je dat Alan, Alor, Lince en nog vele anderen naast Lexus met nog een virus besmet zijn. :DLexus IS250.jpg
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hhahahanja idd een auto moet je goed onderhouden ja :)

Je hebt toch wel carclean korting van lexusforum gebruikt?

:)
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Re: En weer een nieuwe Lexusrijder...UPDATE

Hallo Forumleden,

Daar zijn we weer. Uitgeput en wel na 2.5 dag handmatig car detailen (als het niet goed is mogen jullie het best poetsen noemen hoor :D )
0.5 dag inlezen op carclean forum, spullen kopen en ophalen in Berkel en donderdag en vandaag aan de slag.
Dus
- spoelen
- velgen gedaan
- 2 bucket systeem, washen met mitt
- kleien
- 2 rondes mezzo met oranje pad en finale met witte pad
- PB black hole als glaze
- PB Natty's paste wax en uitbuffen maar
- ruiten doen, trims bijwerken, eindfoto's nemen
- forum op

Tevreden ? Ja en nee. Zoals jullie konden lezen kom ik uit 010 dus niet lullen maar poetsen principe. :D
Maar handmatig is 60-70% resultaat. Tegen een DAP kan ik niet op, spierballen of niet. Maar goed dat is dan iets voor de toekomst. Zo heb ik me nu ook alleen geconcentreerd op het lakwerk. Interieur, wielkasten, velgen eraf etc. is voor de volgende keer en misschien ook maar de DAP op mijn verjaardagslijstje plaatsen :p
Moet ook zeggen dat ik het voornamelijk deed om de auto te leren kennen (de lijnen, de moeilijke hoekjes en zo).
Wat dat betreft is de Lexus een schot in de roos, maar ik kan ook kritisch en toch eerlijk zijn en er zijn best wat kleine tekortkomingen, zoals elke auto heeft trouwens.

Ik zal bij deze eindfoto plaatsen (met mijn simpele camera komt het er misschien niet helemaal uit en het was al bewolkt maar de donkerblauwe gloed overheerst toch echt het 'zwarte' in het echies ;) )

Tot spoedig

P.S. ik heb van de hele sessie foto's genomen dus ik hoor graag van de mods of ik die (stuk of 12) foto's hier moet plaatsen of ergens anders of dat jullie zeggen nee aub laat maar. Even goede vrienden hoor ;)
 

Bijlagen

  • Lexus IS250 Cleaning 088b.jpg
    Lexus IS250 Cleaning 088b.jpg
    491,9 KB · Weergaven: 29