En weer een nieuwe Lexusrijder...

Christiaan

Nieuw hier
17 aug 2013
24
0
0
Ik wil je niet teleurstellen, maar op die foto's van 13/8 glimt ie meer !!!

Of ligt dat aan lichtinval en dergelijke ? :roll:

Ik twijfel niet aan je inzet van deze twee dagen hoor !! :rulez:
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ouch... :D

Ik denk idd de lichtinval en de hoek van de foto. Gisteren (donderdag) was het bewolkt en de 13e was zonnig en bij het groene steekt het wat meer af. Vandaag (vrijdag) weer meer zon dus zal er zo nog een paar schieten. Voor een echt vergelijk zou je precies weer op dezelfde plek moeten fotograferen maar daarvoor te druk.

Het ging mij meer om het diep reinigen en verwijderen van swirls die je op de eerste foto's misschien niet zag. Die swirls zijn nu echt weg. Mat is een ander verhaal maar een echte spiegel waar je bijkans een zonnebril voor nodig hebt hoef ik nou ook weer niet.
De foto's van het proces zijn ook niet zo bijzonder hoor ; op het carclean forum vind je vele malen betere!
Maar dacht gewoon om hier wat te plaatsen dat je met handmatig toch ook een heel eind kan komen en de andere leden een beetje the enthousiasmeren.

Weet iemand trouwens of je touch-up paint makkelijk in NL kan verkrijgen zonder de hoofdprijs te betalen bij de dealer of zo ? Bestellen bij Sewell, L-Tuned etc. kost altijd zoveel shipping kosten voor zo'n flutbestelling, net zoals redouts die ik als volgende op mijn lijstje heb staan (dat kan makkelijk in een envelop met een eurootje porto !)

Ik hoor graag van jullie.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
en wat is de hoofdprijs voor je? Ik heb laatst voor mn altezza gehaald voor 16 euro... Volgens mij had Hube nog wat redouts over, maar dat weet ik niet zeker.. stuur hem anders een PM.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Als de kleur code bij de Toyota dealer bestaat dan kan je van Toyota pakke . En anders kan je obv kleurcode bij speciaal zaken. Bestellen :)
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Lexus IS250 Cleaning2 110b.jpg

@ Alan : ok
@ mlcoolj : ok zal Hube PM'en ; had ik al gedaan met cruzcampo maar nog geen reactie (die had iets gevonden met maar 3.5 euro shipping costs). Mijn punt qua hoofdprijs was : Als ik iets voor omgerekend 10-15 euro bestel heb ik een probleem met 20USD shipping.
@ slippernick : de PB Black Hole gaf idd een warme gloed iig voor mijn kleur. Weet niet welke wax je neemt maar de Natty's die ik had, en de PB Wheel sealant, betekent geurige handen naderhand. Gomballen, aardbeien, man o man. Advies: neem latexhandschoentjes :D Succes!

Zal de rest imageshacken om de server te ontlasten
 

Bijlagen

  • Lexus IS250 Cleaning2 142b.jpg
    Lexus IS250 Cleaning2 142b.jpg
    496,2 KB · Weergaven: 30
  • Lexus IS250 Cleaning2 164b.jpg
    Lexus IS250 Cleaning2 164b.jpg
    366,6 KB · Weergaven: 29

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Wax doet zeker wat voor het eindresultaat, maar de voorbereiding is nog belangrijker. :) goed oefenen tot je de dap hebt :)
 

Christiaan

Nieuw hier
17 aug 2013
24
0
0
Ben trots op je, GWS! :photo:
Eer van je werk. En inderdaad, zonlicht doet natuurlijk alles bij de foto.
Veel plezier ! ;)
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ik plaats nog 4 foto's van het eindresultaat ; die van het schoonmaakproces laat ik maar achterwege denk dat dat meer thuishoort op een forum a la carclean
slippernick : de foto van de beading geeft je misschien een idee over de PB Black Hole en de Natty's paste wax

Oh en de redouts heb ik zojuist besteld op ebay dus wordt vervolgd...

2wrjaj7.jpg

312d6rm.jpg

2hrfqyg.jpg

2v9q3bk.jpg
 
Laatst bewerkt:

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Die zgn. spierballen zeggen nu "haha had je maar moeten DAPpen!" :D :D
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
ik heb de zelfde als wat jij van poorboys.
ik hoop dat ik het zelfde resultaat krijg als wat jij hebt.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Kleine update:
- Touch up setje, base en clearcoat, bij Lexus dealer gehaald (10.50 euro). Prettig geprijsd en verzekerd van af fabriek kwaliteit. Kwastje is eigenlijk iets te grof maar met een eigen dun penseeltje werkt het prima. Zoveel als mogelijk alle chips bijgewerkt.
- Redouts 'gemonteerd'. Op e-bay voor minder dan 10 euro was ik klaar. Kwaliteit zal blijken over een aantal maanden maar ben niet ontevreden. Advies: pak er wel een f?hn bij dat werkt vele malen prettiger. Ziet er idd een stuk beter stylish uit, zeker bij donkere kleuren.

34t6105.jpg

11ae5ms.jpg

153mt6t.jpg


:hi:
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat is met recht 'eer van je werk'. Heel netjes gedaan GWS! :rulez: