Erick.

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Positief denk ik. Distributie riem vervangen is bij de 6 cilinder een stuk simpeler. en je hoef geen klep speling na te kijken. geen problematische luchtvering, en nog tal van zaken

Maar luchtvering rijdt wel gigantisch lekker :lol: . Alleen als jij de VIP richting op gaat wordt het op een gegeven moment toch tijd voor (andere) luchtvering dus kan je net zo goed een GS nemen
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Kwa onderhoud kunnen een maat van me en ik zelf een hoop doen. Dus dan is het alleen matriaal.

Luchtvering lijkt me wel super pimp maar denk dat ik aan verlagingsveren genoeg heb hier in NL. Heel misschien een schroefsetje maar dat is al weer overkill vind ik.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Tsja, als je echt voor de VIP-look gaat heb je in ieder geval Coilovers (schroefset) nodig. Anders kom je niet laag genoeg :lol:

Een VIP-style auto heeft luchtvering, maar dat is toch wel heel serieus geld :lol:

Instap coilovers van BRC zitten zo rond de $700,- voor een beetje kwaliteit. Kan je uitbouwen tot zo'n $1600,-. Dan heb je JIC Magic's. iets duurder nog zijn de Tein's.

Ik heb Megan's, die zijn goed geprijsd. En ze zitten onder een heleboel Lexussen. Dus ook wel beproefd, Megan's zijn zo'n $800-900
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Nou gister wezen kijken naar een Donker Blauwe GS300 maar die had geen steenslag maar meteoriet schade. Die had gewoon lakschade tot op het metaal ter grote van een 5 bij 5cm maar dan vol geverft met de lakstift en nog meer van die vage plekken.

Zaterdag gaat de zoektocht verder.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Dan weet je zeker dat de GS300 veel op de snelweg zijn leven heeft doorgebracht :)
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Nou die schade die ik benoem komt niet door steenslag. Dr zat ook wel steenslag op van vooral snelweg maar niet op het midden van de motorkap. Dat kan niet of er moet iets op gevallen zijn van boven. Dr zaten nog wel meer van zilke plekkies op dat ik dacht van Nope not my kind off shitt.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb eens een keer naar zo'n soortgelijke LS400 staan te kijken, die had zo'n 130.000km minder dan de mijne er op. Auto had wel onderhoudsboekjes maar het voelde niet goed aan, zweet aan het carter. Hoort niet bij een LS. Ik ben hard weggelopen en 30km verder op mijn huidige gekocht ZONDER onderhoudsboekjes :lol: .... de eerste zag er op de foto's beter uit dan de mijne, maar gaan kijken bewees het tegendeel.... hij had trouwens ook geen stoelverwarming :lol: en dat wil ik er absoluut in hebben :p

Zo heb ik ook eens een 6 jaar oude Lexus GS300 bekeken/gereden. Indigo blue met beige leer. alle opties. Auto had bij aanschaf een protec behandeling gehad... ding was gewoon nieuw. ik heb geen pitje/deukje/krasje kunnen ontdekken 8O

Zoek ze! :D
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Zoektocht geslaagd.

Na 2,5 jaar is dat eindelijk zover Erick heeft zijn Lexus GS300. Deze is van 10-2002 en heeft bijna 2.5ton op de teller maar hij is echt spotless en is dealer onderhouden bij de Lexus dealers in Den Haag en Breukelen en de boekjes bewijzen dat met alle stempels. De auto is Full Option en alles is electrisch of werkt automatisch zoals de ruitenwissers en verlichting. Volgend week is het dan zover en kan ik hem ophalen.

Gelukkig zeggen foto's meer dan 100 woorden.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Toen ik de zijkant zag was ik al verkocht.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Dr zijn alleen nog wat dingen te regelen zoals de trekhaak en de chrome stripjes die de vorige eigenaar rondom op de auto heet geplakt maar dat is een middag wek en dan is die hele maal clean en klaar voor de poetser. Ik ben namelijk van plan om de auto helemaal te laten poetsen door een poetser van Waxwizard. Deze gasten zijn trader op CivicClubHolland en vragen een fooi voor het werk dat ze doen maar doen het wel super netjes.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Super :D Inderdaad, het eerste wat ik zei toen ik die foto's zag, slijp die treklul er onder uit, en ook die chroomstrips verwijderd.... maar je heb al naar me geluisterd :wink: :lol:

Hij ziet er mooi uit :D de goeie kleur :!:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Trekhaak?

Trekhaak?

Miin LS 400 heeft ook een trekhaak maar wel een afneembare!!! Want een haak zo in het zicht kan natuurlijk niet. Ik monteer altijd afneembaar want anders krijg zo iets als een BMW 5-Serie, ook afneembaar maar wel met een decoupeerzaag je bumper moeten verkloten zonde. Maar als trekauto wil de mijne wel met de vouwwagen, vaak betrap ik mij erop met een dikke 140 km/uur over de peage te knallen. Ik merk dat ding niet eens en zo hoort het ook.
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Denk dat toch echt de trekhaak er als eerste afgaat en dan heel snel daarna de chrome stripjes. Dat zijn dus van die El-cheapo chrome plak dingen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nice! Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de updates die er dan zullen komen!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik hoop voor je dat ze niet al te hardnekkige vlekken achterlaten op je lak
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Ik laat hem straks toch helemaal poetsen dus dat moet goed komen.