- 14 jun 2009
- 5.626
- 63
- 48
Heren,
Onlangs is het weer wat mooier weer geweest, dus heb ik de K&N inlegfilter voor de is250 weer eens geplaatst om te kijken wat het ook al weer precies doet haahaha
Nou ik zal het even kort houden:
Verschillen van OEM filter met een K&N inleg (vervangings filter)
- Het brandstofverbruik zou volgense diverse bronnen minder moeten zijn, maar dit heb ik eigenlijk nauwelijks geconstateerd, maar dat komt ook doordat mijn rechtervoet bij mooi weer ook lastig in te houden is hahahaha
- Geluid van de motor is iets rauwer gaan klinken en met name hoog in toeren iets meer geluid gaan produceren.
- Koppel is gevoelsmatig in het middengebied niet echt toegenomen (eigenlijk heb ik eerder gevoel dat koppel juist wat minder is geworden)
- Het vermogen hier is duidelijk verschil in te merken, want ik heb het even 2x voor de zekerheid getest door defilters achter elkaar te vervangen. Want vanaf 5000-5300 toeren begint de motor in 1x een stuk harder door te trekken waar dan ook gelijk meteen meer geluid uit het vooronder tehoren is.
-Gasreponse is niet echt anders, want ik rij ook in een automaat waardoor het sowieso al een stuk minder direct is
Voor de is200:
-Brandstofverbruik zit er niet veel verandering in
-Geluid klinkt wel anders, ook weer eenstukje rauwer en een stuk meer motor geluid waarneembaar.
-Koppel ICM Vermogen Het trekt vanaf 4500 nog ietsjes lekkerder door dan normaal. en daarbij komt ook weer wat meer kabaal naar voren maar het verschil in power is wel te merken
-Gasresponse is ook wel wat directer geworden.
Alan
Onlangs is het weer wat mooier weer geweest, dus heb ik de K&N inlegfilter voor de is250 weer eens geplaatst om te kijken wat het ook al weer precies doet haahaha
Nou ik zal het even kort houden:
Verschillen van OEM filter met een K&N inleg (vervangings filter)
- Het brandstofverbruik zou volgense diverse bronnen minder moeten zijn, maar dit heb ik eigenlijk nauwelijks geconstateerd, maar dat komt ook doordat mijn rechtervoet bij mooi weer ook lastig in te houden is hahahaha
- Geluid van de motor is iets rauwer gaan klinken en met name hoog in toeren iets meer geluid gaan produceren.
- Koppel is gevoelsmatig in het middengebied niet echt toegenomen (eigenlijk heb ik eerder gevoel dat koppel juist wat minder is geworden)
- Het vermogen hier is duidelijk verschil in te merken, want ik heb het even 2x voor de zekerheid getest door defilters achter elkaar te vervangen. Want vanaf 5000-5300 toeren begint de motor in 1x een stuk harder door te trekken waar dan ook gelijk meteen meer geluid uit het vooronder tehoren is.
-Gasreponse is niet echt anders, want ik rij ook in een automaat waardoor het sowieso al een stuk minder direct is
Voor de is200:
-Brandstofverbruik zit er niet veel verandering in
-Geluid klinkt wel anders, ook weer eenstukje rauwer en een stuk meer motor geluid waarneembaar.
-Koppel ICM Vermogen Het trekt vanaf 4500 nog ietsjes lekkerder door dan normaal. en daarbij komt ook weer wat meer kabaal naar voren maar het verschil in power is wel te merken
-Gasresponse is ook wel wat directer geworden.
Alan