Even voorstellen Aristo boy, Toyota Aristo 2jz-gte VVTI

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
Hallo beste lexus rijders :hi:

Ik ben Daniel, 23 jaar oud, kom uit kootwijkerbroek(GLD) en ben lid van TEAMFCT( Fullcartuning)


Een paar jaar geleden ben ik begonnen met een stock honda civic coupe van 99 en heb deze helemaal jdm uitgevoerd tot een B16a VTI Turbo setup :) Deze auto rijd overigens nu onder de vlag van Streetgasm. ik denk dat de meesten van jullie de civic al wel eens op een meet gezien hebben ;).

Nu ben ik sinds een jaar over gestapt op het mega bruute geweld van een toyota aristo v300 mk2 :mrgreen: en ik moet zeggen het bevalt mij echt zeer goed. Toen ik de auto kocht was deze eigenlijk bijna stock op een set 20 inch wielen na dan. Sinds ik de auto heb ben ik beetje bij beetje het motortje en het rijwiel gedeelte gaan fijn tunen om zo steeds mee rijplezier van de auto te kunnen krijgen ;) . Zo heb ik deze zomer op een turbodruk van 1.0 tot 1.1 bar turbodruk gereden ( Wat zo een beetje grenst op 370 pktjes) en ik hier al een beetje op uitgekeken ben :) . Heb ik besloten mijn Aristo van de winter helemaal uitelkaar te trekken en er een big single turbo kit op te fabrieken :D en zo uit te gaan komen op 500 pk.

Car mods:

Greddy fmic
HKS RS suction kit
HKS SLD
HKS FCD
3 inch custom open catback
D2 8pods BBK
D2 Schroefset
20 inch rs wheels
Xline turbo, olie druk, olie temp
Walbro brandstofpomp

Tegen de tijd dat de grote sloop begint zal ik wel een project topic aan gaan maken :)

Genoeg geluld en hier dan de fotos ;)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
welkom op het forum, nice aristo een maatje van me had er vorig jaar een ingveord vanuit engeland was de eerste aristo die ingeschreven was in nl! ik ben benieuwd naar je project!!
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Dikke GS! Is je Civic die donkerrode coupe op 17" BBS LM's? Meen me die van CCH te herkennen. Als dat hem is is het echt een waanzinnige coupe!
 

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
Yup dat is mijn oude coupe ;) heb ik in een weekend gespoten h? :p doe ik trouwens ook nooit meer :p
 

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
Lexus-dzjino zei:
welkom op het forum, nice aristo een maatje van me had er vorig jaar een ingveord vanuit engeland was de eerste aristo die ingeschreven was in nl! ik ben benieuwd naar je project!!

Dit is de oude auto van hem :hi:
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Weet je al of je zelf die kit er op gaat knopen of anders bij welk bedrijf?
 

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
Nou die kit farbiek ik er zelf op ;) en als ik er niet uitkom zijn de forum mensen die er verstand van hebben altijd erg behulpzaam :D . De rest van het blok doe ik samen met mijn vader ( hij maakte vroeger circuit auto's klaar voor koster BMW en had zijn eigen garage ;) ) dus dat zal wel helemaal goed komen :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Klasse! :rulez: In ieder geval welkom! Ik hoop veel te lezen over jouw project :)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ziet er goed uit man! En mooie plannen ook...
Succes met de upgrade!



gr. koen
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
hey daniel welkom op het forum!

ik had je wagen al gespot op zandvoort met super sunday! ziet er echt onwijs netjes uit ook in details onder de motorkap! :rulez:

succes met je upgrades! ik lees het wel in je project-topic :)
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Erg mooie wagen.
Met een erg mooie motor :)
En erg mooie planne :D :D
En natuurlijk welkom en we verwachten uiteraard veeeel foto's :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom hier! en zeker een dikke auto!!! :) hoop hem snel een keer te zien op de volgende meeting!
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Aristo boy zei:
Nou die kit farbiek ik er zelf op ;) en als ik er niet uitkom zijn de forum mensen die er verstand van hebben altijd erg behulpzaam :D . De rest van het blok doe ik samen met mijn vader ( hij maakte vroeger circuit auto's klaar voor koster BMW en had zijn eigen garage ;) ) dus dat zal wel helemaal goed komen :D

Een zandvoorter dus... :D

Vvt-i is wel apart spul, ken maar 1 iemand die daar mee tuned..
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
500 pk in een oudere achterwiel aangedreven Lexus? Dan mooi niet gebruiken in een gladde winter. Succes. :hi:
 

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
blue-eyes zei:
Handig zo'n vader met kennis en een garage :D


:D ja joh daar heb ik echt dikke mazzel mee :rulez: En ik denk dat als ik het zelf allemaal had moeten doen of laten doen. Zou het niet eens gebeuren ;)
 

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
Jeroen zei:
hey daniel welkom op het forum!

ik had je wagen al gespot op zandvoort met super sunday! ziet er echt onwijs netjes uit ook in details onder de motorkap! :rulez:

succes met je upgrades! ik lees het wel in je project-topic :)


Dankje, Dankje voor het compliment :rulez:

Ja ik ben nu aan het rond kijken voor de verschillende onderdelen die ik nog moet aan gaan schaffen :D ,
Aankomende maandag ga ik samen met mijn vader het blok eruit lepelen en de auto zover klaar maken dat hij op de auto trailer mee kan naar de spuiterij :rulez:

Maar ik zal jullie wel up to date houden dmv een foto sessie tijdens het slopen :photo:
 

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
slippernick zei:
Erg mooie wagen.
Met een erg mooie motor :)
En erg mooie planne :D :D
En natuurlijk welkom en we verwachten uiteraard veeeel foto's :)


Thnks man :rulez:

Yup fotos zullen wel zo her en der verschijnen tijdens het slopen en bouwen :)
 

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
Joep zei:
Aristo boy zei:
Nou die kit farbiek ik er zelf op ;) en als ik er niet uitkom zijn de forum mensen die er verstand van hebben altijd erg behulpzaam :D . De rest van het blok doe ik samen met mijn vader ( hij maakte vroeger circuit auto's klaar voor koster BMW en had zijn eigen garage ;) ) dus dat zal wel helemaal goed komen :D

Een zandvoorter dus... :D

Vvt-i is wel apart spul, ken maar 1 iemand die daar mee tuned..

Hahah nee mijn vader komt niet uitzandvoort ;) Hij komt uit Hilversum en heeft daar ook zijn garage bedijf gehad

Ja daar heb je idd wel een beetje gelijk in dat de VVT-I een apparte motor is. Maar zo heelveel is er niet anders aan dan aan de oudere 2jz gte. Het gaat dan om het snufje dat de nokkenass aan de inlaat kant zich zelf kan stellen tijdens het rijden :rulez: ja en nog wat andere kleine dingen die anders zijn