Even voorstellen Aristo boy, Toyota Aristo 2jz-gte VVTI

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
Coordinator zei:
500 pk in een oudere achterwiel aangedreven Lexus? Dan mooi niet gebruiken in een gladde winter. Succes. :hi:


Nouwww ehm aangezien ik geen voet zo zwaar als een baksteen heb ;) zou je met mijn OUDERE lexus zeker met lachend gemak er in de winter mee kunnen rijden :) Het maakt namelijk geen moer uit of je nu 90 of 500 pks hebt je moet gewoon je rijgedrag aanpassen :hi:
 

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
Alan zei:
Welkom hier! en zeker een dikke auto!!! :) hoop hem snel een keer te zien op de volgende meeting!


Ja dat zal vast en zeker wel goed gaan komen hoor :) wil ook wel de lexus meets mee pakken als daar de tijd voor is :rulez:
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
Aristo boy zei:
Ja daar heb je idd wel een beetje gelijk in dat de VVT-I een apparte motor is. Maar zo heelveel is er niet anders aan dan aan de oudere 2jz gte. Het gaat dan om het snufje dat de nokkenass aan de inlaat kant zich zelf kan stellen tijdens het rijden :rulez: ja en nog wat andere kleine dingen die anders zijn

zit VVT-i niet standaard op de Aristo's ?
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
90 of 500 pk geen verschil? Goh dat is nieuw voor mij. Ik reed met mijn oudere LS 400 met 250 pk op winterbanden en zelfs met rustig rijden zet zo'n wagen nog regelmatig een stap opzij. De wat oudere automaten zijn namelijk niet zo fijngevoelig en willen de achterwielen nog wel eens laten spinnen. Dus met 500 pk en niet de juiste banden zul je in de winter best moeten uitkijken. (ik heb ook een oudere M-5 gehad ,die hadden al meer dan 350 pk op de achterwielen) Maar goed geen discussie van mijn kant hoor. :D
 

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
magila zei:
Aristo boy zei:
Ja daar heb je idd wel een beetje gelijk in dat de VVT-I een apparte motor is. Maar zo heelveel is er niet anders aan dan aan de oudere 2jz gte. Het gaat dan om het snufje dat de nokkenass aan de inlaat kant zich zelf kan stellen tijdens het rijden :rulez: ja en nog wat andere kleine dingen die anders zijn

zit VVT-i niet standaard op de Aristo's ?


Nope je hebt namelijk 2 verschillende modellen ;) De Aristo ( JZS147) MK1 dat is de NON VVT-I uitvoering en je hebt de Aristo JZS 161) MK2 die aristo heeft een VVT-I ;)

Ga maar eens een kijkje op www.clubaristo.net nemen ;) denk dat jij dat wel interresant vind ;)
 

Aristo boy

Hoort erbij
7 nov 2011
43
0
0
Coordinator zei:
90 of 500 pk geen verschil? Goh dat is nieuw voor mij. Ik reed met mijn oudere LS 400 met 250 pk op winterbanden en zelfs met rustig rijden zet zo'n wagen nog regelmatig een stap opzij. De wat oudere automaten zijn namelijk niet zo fijngevoelig en willen de achterwielen nog wel eens laten spinnen. Dus met 500 pk en niet de juiste banden zul je in de winter best moeten uitkijken. (ik heb ook een oudere M-5 gehad ,die hadden al meer dan 350 pk op de achterwielen) Maar goed geen discussie van mijn kant hoor. :D


Hahah ik bedoelde dat niet op die manier :) ik bedoelde te zeggen dat als je roekeloos met een auto rijd van 90 op 500 pk in de winter brokken maken doe je dan toch ;) ja ik weet helemaal wat jij bedoeld ik heb namelijk 1 dag op mijn zomerbanden gereden toen het begon met sneeuwen :D toen maar gelijk een winterset gekocht ;) . Nou ik moet zeggen als ik die "snow' stand inschakel heb ik nergens last van hoor. Hahah nee joh ik zat maar een beetje te plagen :D sorry
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Aristo boy zei:
Alan zei:
Welkom hier! en zeker een dikke auto!!! :) hoop hem snel een keer te zien op de volgende meeting!


Ja dat zal vast en zeker wel goed gaan komen hoor :) wil ook wel de lexus meets mee pakken als daar de tijd voor is :rulez:


dat moet vast te doen zijn toch? :D
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Nee joh ik ga niemand verbeteren maar zoveel vermogen op den achterwieltjes blijft spannend. Nu blijf ik dat wel mooi vinden want deze jongen van 50 jaar oud kan het in de winter nooit laten om dwars te gaan. Met moderne auto's niet leuk meer door al die veiligheidssystemen maar de wat oudere auto's willen nog lekker dwars. Mijn ex-LS 400 (de Bordeauz rode die nu in handen is van JWR) wilde wel opzij ook met traction control aan. Het zijn ook zware wagens en hebben echt winterbanden nodig als het wat smotsig is op de weg. Maar mooi dat je dit wil gaan doen met je GS en als je alles klaar hebt gewoon BMW's het snot voor de ogen weg rijden. Sicces ermee, erg mooi onder da kap en dat is zo gaaf in deze tijd waar elke auto een ordinaire afdekkap over de motor heeft. Dat was mooi van mijn LS die had nog een naakte motor onder kap. :D
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
I'm in for that! Welkom hier! machtig mooie wagen heb je! zoals Alan al zei... hoop deze op een meet te kunnen bewonderen en meerijden natuurlijk!
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
Aristo boy zei:
magila zei:
Aristo boy":1owkv6nq] Nope je hebt namelijk 2 verschillende modellen ;) De Aristo ( JZS147) MK1 dat is de NON VVT-I uitvoering en je hebt de Aristo JZS 161) MK2 die aristo heeft een VVT-I ;) Ga maar eens een kijkje op [url="http://www.clubaristo.net zei:
http://www.clubaristo.net[/url] nemen ;) denk dat jij dat wel interresant vind ;)
[/quote:1owkv6nq]

ah ja oude model idd.
ik dacht al, zelfs mijn 12 jaar oude altezza heeft al dual-vvti.
jouw aristo is volgens mij wel wat nieuwer en uiteraard een klasse hoger.