Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rijder!

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Beste Forumleden,

Het kon voor mij niet uitblijven... ik volg dit forum namelijk al enkele maanden en vind het erg leuk om de het enthousiasme van de Lexus-liefhebbers hier te lezen. Dit alles heeft mij doen besluiten om serieus een Lexus IS250 te overwegen. Ik ben namelijk al een tijdje opzoek naar een tweede auto welke van veel (al dan niet alle) luxe moet zijn voorzien, stil is, en een mooie audio-installatie heeft! Daarnaast ben ik gek op opties, snufjes en (on)zinnige gadgets owja en dit alles moet er ook nog eens mooi uit zien! (een keuze was nog nooit zo makkelijk :)). Al met al een ontzettende autogek met de nadruk op luxe en comfort.

Op dit moment hebben jullie nog geen enkel idee wie ik ben dus: Mijn naam is Gert-Jan ik ben 24 jaar jong en rijd auto sinds mijn 18e. Allereerst in een leaseauto (Peugeot 207: ongeveer 76dkm mee gereden) en later reed ik daarnaast ook nog in mijn eigen auto (Jaguar S-type 3.0 exe). Hoewel dit achteraf gezien een beetje een impulsaankoop was toch ook een erg fijne, chique en relatief snelle auto! Wellicht is een Jaguar gezien mijn leeftijd (destijds 19) niet echt een voor de hand liggende keuze maar ik heb nou eenmaal een voorliefde voor Jaguar en Lexus :). Ook heb ik nog een peugeot 206 cc 2.0 (priv?) en een Peugeot 107 (lease) gehad. Op dit moment "roll" ik in een Fiat 500 (twinair uit 2011) welke al zo'n 50dkm zijn best doet om me van a naar b te brengen. Aangezien dit ook een auto van de zaak betreft en voor mij weinig "fun" met zich meebrengt. Uiteraard heeft dit wel een fiscaal voordeel (op dit moment ook mijn vakgebied) wat een 500-tje is behoorlijk bijtellingsvriendelijk! Mocht ik een mooie IS 250 tegen komen zal deze hoofdzakelijk voor recreatie gebruikt worden. In dit kader was ik ook al een zoektocht begonnen naar een mooi exemplaar. In december had ik er een gevonden, een IS 250 executive uit 2006 donker blauw, beige/wit leer met adaptieve cruise, beetje jammer dat deze tijdens mijn vakantie was verkocht :(. Op dit moment ben ik dus nog zoekende dus mochten jullie wat tegen komen dan hou ik me van harte aanbevolen! Liefst een executive, automaat en met Navi (mark Levinson), als er een ipod/iphone/usb interface in zit is dat mooi maar geen enkel probleem als dit niet het geval is :). Ik had al gezien op dit forum dat dit eventueel zelf te doen is of via de dealer.

Uiteraard heb ik nog enkele vragen over de IS250 maar dit komt gaandeweg wel. Ik kan me voorstellen dat velen van jullie halverwege al zijn afgehaakt :).

Ik hoop op een gezellige "forum-tijd" en tracht hier dan ook actief mijn steentje aan bij te dragen!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Hoi Gert-Jan. Heel veel succes met de zoektocht. In principe kan je niet echt fout gaan met de IS250. Maar mocht je de kans hebben, probeer voor het 2007 model te gaan. Of voor een 2006 die aan de terugroepacties van Lexus heeft voldaan.

Hoe dan ook, welkom op het forum en veel plezier hier!
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Hoi Hube,

Leuk dat je zo snel reageert! Ook dank voor je opmerking over het model jaar hier ga ik rekening mee houden! (al zou je er toch van uit mogen gaan dat en dealer onderhouden IS uit 2006 de terugroepacties ook heeft ondervonden (correct me if im wrong).
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Geen probleem :) Ja, in principe heeft een dealer onderhouden IS zijn terugroepacties gehad. Maar checken kan geen kwaad :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Welkom op het forum en succes met de bolide 'to be' :hi:
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Hartelijk dank!

De zoektocht is toch best lastig ivm het geringe aanbod. Och de aanhouder wint :p
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Welkom!
Gaat vast lukken, een IS250 kopen! Mooie auto's...
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Welkom Gert-Jan, ook van mij uit, veel succes met de zoektocht, hopen dat het niet te lang duurt, want genieten is het zeker als je een Lexus rijdt.
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

andr? zei:
Welkom Gert-Jan, ook van mij uit, veel succes met de zoektocht, hopen dat het niet te lang duurt, want genieten is het zeker als je een Lexus rijdt.
Inderdaad Andr?... Vandaag nog 300 kilometer gereden, volkomen relaxed! Voor mij nooit meer iets anders dan een Lexus! Of een XC90 of een V70 T6 haha
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Harrie Beekmans zei:
[quote="andr?":2gjnvf8c]Welkom Gert-Jan, ook van mij uit, veel succes met de zoektocht, hopen dat het niet te lang duurt, want genieten is het zeker als je een Lexus rijdt.
Inderdaad Andr?... Vandaag nog 300 kilometer gereden, volkomen relaxed! Voor mij nooit meer iets anders dan een Lexus! Of een XC90 of een V70 T6 haha[/quote:2gjnvf8c]

Ha ha, de Volvo blijft kriebelen
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Dank u allen!

Ik heb ook een aantal keer in een Volvo mogen sturen (V70 2.4 en XC90 T6 4bak automaat?!) hele fijne auto's en erg gericht op comfort. Alleen vind ik het dashboard en navi naja niet echt mijn ding :). Verder natuurlijk prima en volop praktische auto's! (IKEA is een eitje!).

Moet toch toegeven dat het fiatje op lange afstanden (rijd geregeld 80km+ enkele rit) geen toppertje is :p.
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Ben met de RX ook al bij de IKEA geweest, gaat net zo goed als bij een Volvo hoor...

Heb ook proefgereden in de 500 TwinAir, als je er rustig mee rijdt maakt hij mij te veel herrie, maar op snelheid is het prima uit te houden...
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Welkom en succes met je zoektocht; enne als een handschakeling geen dealbreaker is zou je nog eens over de IS 200 Sportcross van mijn dochter kunnen nadenken. Alle opties, slects 62000 km incl Navi en in nieuwstaat.. Maar ja,
Wat je ook kiest: veel plezier zul je er zeker mee hebben.
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

@redbaron: helaas gaat mijn voorkeur toch uit naar een IS250 (executive/sport) en het liefst een automaatje natuurlijk! :). De IS sportcross is overigens wel een erg tof model hoor! Ik snap niet dat je deze niet veel ziet in NL en mensen toch voor een beamert/VW ofzo kiezen.

De TwinAir is inderdaad een apart motortje met een apart geluid! Op de snelweg is het 2-cilinder turbo torretje bijna niet te horen maar of dat nou komt doordat de motor dan stil is of dat er juist andere overheersende geluiden zijn (windgeruis, banden, kraakjes). Gelukkig zit er een custom-geluidsinstallatie in dus dat maakt het een beetje goed. Overigens blijkt dat ik al twee keer een olielekkage vanuit de carter bij de distrubutieriem heb gehad (aldus de garage want ik heb er zelf niet van gemerkt). Al met al dus ook een paar weekjes het 500-tje kwijt geweest. Het is een auto van de zaak dus ik lijd er niet onder maar het is wel erg vervelend. Anywayz... ik dwaal af...

Gister voor een Lexus IS250 gaan kijken! Redelijk onverwacht maar ik was in de buurt bij garage welke er een had staat dus ik ben even binnengelopen. Het is een IS250 executive van modeljaar 2007 (nov-2006). Het viel me op dat de knopjes voor het openen van de achterklep en benzinedop-klep-ding naast elkaar zaten ipv onderelkaar. Daarbij was het boekje keurig netjes gestempeld door de Lexus dealer. In augustus is de volledige remmerij vernieuwd (geventileerde schijfremmen voor, klopt dit?!) en zitten er nieuwe voorbanden onder. Achterbandjes moeten nog wel vervangen worden maar ik ga proberen dit nog door het bedrijf te laten doen. Het zijn 18-inch Lexus velgen, wat me trouwens op viel is dat er achter grotere banden op zitten dan voor (kan ook optisch bedrog zijn geweest). Kortom er zit schot in de zaak :).
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

wat me trouwens op viel is dat er achter grotere banden op zitten dan voor (kan ook optisch bedrog zijn geweest
Als ik mij niet vergis (bredere banden achter), is dat standaard of in ieder geval een optie (soort staggered setup). linkje staggered :D

Vooraan zitten altijd geventileerde schijven (soort sandwich), of bedoel je misschien geperforeerde schijven? Dat laatste is niet standaard.

Maar goed, binnenkort mogen we je dus feliciteren...? :rulez:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Bij een sportieve look horen achter bredere banden te worden gemonteerd dan voor ;)


Welkom en succes met je zoektocht!
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Ja het viel me wel op! De voorkant is een wat plattere band en de achterkant is wat breder/hoger. Best tof! Het zijn trouwens (en gelukkig) niet de zelfde velgjes dan dat GPS-10 had gelinkt :). Ik vind het een beetje na tuning gaan, erg leuk maar niet voor mij :p. Dat ding is trouwens wel laag zeg!

Het waren inderdaad geperforeerde schijven aan de voorkant. Het leek me niet standaard, maar ze waren door Lexus (DH) gemonteerd en het zag er wel heel tof uit! iig even afwachten hoe het allemaal gaat lopen! Het is wel tof als ik binnenkort een Lexus in bezit heb! Kan ik eindelijk me golftas fatsoenlijk kwijt :p.

Trouwens?! is de AWD versie ook in Nederland/Europa geleverd? Ik ben deze eigenlijk nog nooit tegen gekomen op the internetz.
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Nee, de AWD is niet in NL geleverd... Ben erg benieuwd naar je nieuwe auto!

En je golft? Ik ook, is een leuke sport en met een Lexus kun je goed aankomen op een golfbaan!
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

@ Harrie, dank! ik had al zo'n idee dat de AWD niet in Nederland was geleverd! Wel jammer lijkt me met de sneeuw van de afgelopen periode toch een uitkomst.

En ja ik golf! naja de laatste 2 jaar op een hele laag pitje maar ik ben het eea nu weer aan het oppakken. Het is wel weer leuk om te doen! Leuk om te zien wat je ook golft! mag je je ook al onder de "gehandicapten" scharen?

@ GPS-10 hier ga ik even op letten! ik ga volgende week even een proefritje plannen en ik heb alle vertrouwen in dat die auto goed is. Alle stempels zijn van de Lexus dealer geweest en 5Dkm is er een grote beurt geweest met APK, nieuwe remmerij e.d. Toch ga ik wel even kijken naar de schijven. Er komen ook nieuwe achterbanden op dus voorlopig zit het wel goed denk ik. Ik ga er vanuit dat Lexus zo betrouwbaar is! Het blijft ook zeker uit dit forum!

Owja... er zitten wel navigatie DVD's van 2008-2009. Betekent dit dat ik dan wel/niet DVD kan kijken tijdens het rijden (rond 2009 was dit toch?)? (absoluut geen must :), maar wel leuk voor de "heb"!). Sowieso ben ik van plan om er wel iets van een iphone/usb interface in te zetten. Ik zag hier al wel iets van op het forum maar hebben jullie tips? Kan je dit zelf doen? (ben niet handig maar kan wel wat) of kan de dealer dit eenvoudig inbouwen?

Owja nog even over de navigatie. Het is natuurlijk het mooiste als je de meest geup-date versie heb. Nou zag ik eea wel op internet staan maar zijn de Toyota en Lexus DVD's gelijk? Anders kan ik denk ik wel op een leuke manier aan nieuwe navigatie dvd-tjes komen. (Mocht dit echt kunnen is het geen probleem om jullie ook van een exemplaar te voorzien, mocht dit gewenst zijn:)).

Uhmz... ik kom erachter dat ik er al over de auto praat alsof ik al een trotse Lexus bezitter ben. Eerst maar even proefrijden :).