Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rijder!

Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

WELKOM alvast hier
en al gereden met de lexus?
inderdaad de duurdere uitvoeringen kosten een stuk meer als de std IS
of je dat er voor over hebt moet jezelf bepalen
ik heb geen navigatie of leer
mis ik het?
ja en nee
leer is een persoonlijke keus zit het erin dan is het meegenomen,zoniet voor 800-1000 euro kan je het achteraf laten inbouwen
zal geen lexus leer zijn maar mooi genoeg
en nav mis ik niet omdat ik hem hobbymatig rij in de weekends
en als ik naar onbekend gebied moet dan is mijn iphone of domdom genoeg voor me
de domdom heb ik uit zicht en rij dan alleen op spraakgestuurde commando,s
met de Iphone op mn achteruitkijkspiegel getaped dmv klitteband heb ik ook flitspaal info :mrgreen:
dit is the redneck methode hehehehe maar werkt wel.
 
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Gertjeej zei:
@ Harrie, dank! ik had al zo'n idee dat de AWD niet in Nederland was geleverd! Wel jammer lijkt me met de sneeuw van de afgelopen periode toch een uitkomst.

En ja ik golf! naja de laatste 2 jaar op een hele laag pitje maar ik ben het eea nu weer aan het oppakken. Het is wel weer leuk om te doen! Leuk om te zien dat je ook golft! mag je je ook al onder de "gehandicapten" scharen?
Als je pers? AWD wilt, kun je een RX overwegen... Kun je ook redelijk sportief mee rijden, zeker met de hybride versies...

En ja, ik golf al 15 jaar... Zit nu op hcp 14 maar ik loop niet zo veel kaarten meer en ben niet meer zo getraind. Maar als ik tijd heb, dan vind ik het echt een leuk spelletje. Als je tijd hebt, zou je een keer naar Five Nations in de Ardennen moeten rijden, leuk ritje voor als je dadelijk een Lexus hebt, en het is mijn favoriete baan. Lekker onbezorgd en relaxed, maar je moet wel een karretje nemen daar!
 
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Hey :hi:

Om nog terug te komen op je banden dat klopt... de omtrek van de achterwielen is iets groter en ja lekkere brede sloffen;)

Ene ik sta open voor un Navi update DVD, hoor wel als je nog aan zoeits kan komen;) :D

Heb je de stap al genomen en de IS al gekocht? Zo ja :photo:

Gr Ro
 
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

We spreken hier natuurlijk wel over legale nav DVD's, nietwaar?
 
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Hoi u allen!

sinds gister ben ik eigenaar van een Lexus IS 250 Executive automaat MY07. Ik wilde speciaal deze uitvoering ivm de opties, gadgets en goodies. Ik heb gister voor de formaliteit een testritje gemaakt maar was eigenlijk al meteen verkocht. Een (h)eerlijke auto waar je zo mee wegrijdt. Naast de afgestempelde boekjes waren ook alle facturen van de vorige eigenaar voorhanden dus ik weet wat er wel/niet is gedaan door de dealer. Voorlopig minimaal 10dkm tot de volgende beurt en is de auto voorzien van nieuwe remmenrij en achterbanden. Gister moest ik meteen 500km rijden en de Lexus verbaasd me echt in positieve zin. Comfortabel (ook nog wel met de 18"sloffen), stil en komt goed van zijn plek af. Tot nu toe een gemiddeld verbruik van 7.7/100 (bijna 1 op 13!) weliswaar met veel snelweg. Overigens is het wel even schrikken aan de pomp! Voorheen lette ik eigenlijk nooit op de getalletjes onder aan de streep ivm een tankpas van de baas.... maar nu gaat het direct uit je eigen portemonnee. Ach hoort er bij :)! Wat ik wel echt top vind is de achteruitrijcamera... ik ben geen held met parkeren maar parkeren wordt echt "leuk" op deze manier!

Wel heb ik gezien dat er nog de oude navi dvd's in zaten namelijk van 2008/2009. Ik kan dus idd geen navigatie kijken tijdens het rijden (geen probleem maar had wel leuk geweest). Klopt mijn veronderstellen dat als ik nieuwe DVD's erin doe 2012/2013 (of na iig 2009) dat dit wel kan?

Owja ook leuk... alle telefoonnummers en locaties van de vorige eigenaar staan er nog in! Kan ik dit eenvoudig verwijderen? Ik had het in het "boekje" (Sinterklaas is jaloers op zo dik boek :P) al gekeken maar ik kwam er zo 1,2,3 niet helemaal uit.

Ik zit ook naar een USB/Iphone interface te kijken. Het gaat me voornamelijk om dat ik me Iphone kan opladen en de muziek ervan af kan spelen (mooiste is bediening via het scherm) (owja ik sluit niet uit dat ik er een 2tb harde schijf aan hang ofzo). Heeft iemand ervaring met het zelf inbouwen? Is het gewoon Navi-schermpje eruit, inpluggen en gaan met die banaan? (na terug inbouw natuurlijk).

@ Rowi en GPS-10: Ik had iets in met hoofd met die DVD's maar dat moet even in de ijskast. Ik vind als ik een kloon/exacte kopie van de Navi dvd's heb ook prima zolang het maar werkt :-).

Ow btw! ik moet nog even niet aan onderhoud denken... maar hebben jullie ervaringen met Lexus Breukelen? Ik ben alleen een keer in de showroom geweest en sprak daar een verkoper, die toevallig mijn Fiatje 500 had afgeleverd toen hij nog bij Fiat werkte).
 
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Gefeliciteerd met de aanwinst, op de vragen kan ik je geen antwoord geven, dit alles mist in mijn auto, maar het genieten doe ik net zo als jou, wat een auto :D :D
 
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Gefeliciteerd! Helemaal top! Ben natuurlijk wel benieuwd naar de foto's!

Nu lekker rijden met die lexus, en ik zie je bij de roadtrip in september of bij de meeting! Haha ;)
 
Re: Even voorstellen: Autoliefhebber en potenti?le IS250 rij

Dank allemaal! ik ben er erg blij mee! ik merk wel dat de 18"best gevoelig zijn en ook een beetje "zoeken". Wellicht op termijn eens kijken naar wat 17" sloffen voor wat meer comfort. Eerst naar even lekker rijden! Ik zal binnenkort even wat foto's maken en uploaden :).

Thanks alor voor de link! ik had op die site ook al zitten snuffelen :). Ik heb ook een VML (tweedehands gezien, volgens mij is dit toch gewoon de MML?!) wat ik wel mooi vind als tussen oplossing. Ik vind die ML+ wel tof maar een nog een beetje te prijzig. Sowieso zal ik die video functie niet heel vaak gaan gebruiken.

Heeft iemand een antwoord op de vraag mbt tot de navi updates?

@Alor: ja en nee. Volgens mij is Lexus Breukelen wel een hele tijd dicht. Maar ik ben in, ik meen december, toch echt naar de opening geweest :). Daar stond ook de nieuwe GS (WOW! mooi ding!) en wat CT200h's en een nieuwe RX. Met als klap op de spreekwoordelijk vuurpijl ook nog een LF-A nummer 1 van meneer Louwman himself :).