Even voorstellen, IS200

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
Hallo allemaal,

Ik ben Steve, 35 jaar jong en heb sinds deze week een mooie Lexus is200 uit 1999 in bezit.
Na een poosje rondgekeken te hebben op dit forum heb ik de stoute schoenen aangetrokken om lid te worden.

Ik heb de auto puur voor de hobby gekocht, dus er zal het een en ander veranderen aan de auto, doel is wel om zo veel als mogelijk orginele onderdelen te gebruiken.
Ik heb 12 jaar lang in de tuningscene gezeten met mijn chevrolet beretta z26 met veel tupperware er op, maar die fase zijn we wel voorbij.

De auto is een oudje met net 2 ton op de teller, maar vol verbazing rijd deze gewoon als een nieuwe! ook ziet de auto op een paar hele kleine plekjes na nog perfect uit.
Hij is van een liefhebber geweest, die er zuinig mee omgegeaan is, alle onderhoud is gedaan en de voorbumper is recentelijk overgespoten.

De plannen voor de toekomst zijn, een schroefset, andere wielen of orginele 17 inch opknappen, mistlampen vernieuwen, paar parkeerdeukjes verwijderen en de achterbumper spuiten.

Ik hoop veel op jullie forum te leren over deze auto, en ik hoop wat onderdelen te vinden zoals een frame voor een aftermarket radio, middenarmsteun, zijknipperlichtjes, orginele nette matten.
Foto's zal ik vanavond of morgen er bij plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Steve.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.399
224
63
Ik hoop veel op jullie forum te leren over deze auto, en ik hoop wat onderdelen te vinden zoals een frame voor een aftermarket radio, middenarmsteun, zijknipperlichtjes, orginele nette matten.

2-din frame ( heb ik zelf niet, vind het zelf mooi om het dashboard origineel te houden.
http://www.carkitstunter.nl/content...cessoires_inbouwbracket_Inbouwraam_Lexus.html

Armsteun, is gewoon op Ebay zoeken.. ze vragen er wel geld voor ! Ik heb zelf ook eentje via Ebay gekocht.
http://www.ebay.nl/itm/99-05-Lexus-...502598?hash=item2111db4186:g:7KEAAOSwc1FXatwG

Nette matten. ( succes ;-) ) bij de dealer kan je sowieso vergeten.. heb ik al geprobeerd :( deze heb ik wel gevonden..

http://www.ebay.nl/itm/LEXUS-OEM-FA...130772?hash=item4d3ffe9554:g:EPwAAOSwstxVKDeO



Steve.
 

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
Erwin bedankt! dat radioframe ga ik gelijk aanschaffen! de rest ga ik rustig opzoeken.

gr Steve.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.399
224
63
Je hebt ze ook OEM zie ik ! :)
s-l225.jpg


http://www.ebay.com/itm/Genuine-JDM...ash=item3f6242b6e9:g:oBMAAOSwQNRXLvUx&vxp=mtr
 

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
Bedankt Ton!

De fotos laten op zich wachten helaas, maar ik heb intussen het defecte zijknipperlicht nieuw besteld en vervangen.
Het interieur heeft een opfrisbeurt gehad, en alle interieur lampjes en kentekenverlichting zijn nu LED's.
Het ombouwframe is besteld en hoop ik snel in huis te hebben, ik heb toch een enkele din besteld met een opbergvakje er onder.
De logos zijn van de achterklep verdwenen, op het mooie centrale lexuslogo na natuurlijk :)

Ik zal volgende week een projectpagina openen waar ik de rest van de foto's zal plaatsen.

Heeft iemand goede ervaringen met spuitloos deukjes verwijderen?
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Kosten ? 150 , deuk zo goed als weg lak beschadiging bleef je zien.
Eigenlijk is er maar een echte oplossing in zo'n geval.
Uitdeuken en spuiten dus duurder maar wel een mooier eindresultaat.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.731
471
83
Ik heb hele goede ervaring met 'spuitloos deukjes verwijderen', maar dit is natuurlijk sterk afhankelijk van de deuk.
Bij mijn vorige auto 5 parkeerdeukjes laten verwijderen. E?n van de deukjes had een goed zichtbaar plekje in de lak achtergelaten, maar na het uitdeuken hebben ze dit er keurig weggepoetst. Daarna was er helemaal niks meer van te zien.
 

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
Het gaat bij mij ook alleen maar over parkeerdeukjes, een lexus met die deukjes kan in mijn ogen niet:)
Er zijn geen lakbeschadigingen, op 1 plek op de achterbumper na, en die gaat dus ook gespoten worden.

Ik wil de auto eerst 100% hebben voordat ik "echt" ga beginnen.

thx voor de feetback
 

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
Ik ben straks eindelijk een paar dagen vrij dus kan ik even uitvogelen hoe ik het beste de foto's er op kan zetten, wel een hele kleine update:
De airco was lauw, er zat nog maar 130 gram in, die is nu weer gevuld en ijs koud.
Blijf me verbazen dat een wagen van 17 jaar oud nog zo goed werkt en als nieuw aanvoelt, we gaan er dan ook een hoop plezeir van hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM