Even voorstellen Raoul Tjin (condensvorming)

Dank je wel boys, ik ga maar gauw ook die siliconen spray halen....ik hoop dat het aan het kapje achter de koplamp ligt....
 
Met zoveel adviezen kan het bijna niet fout gaan maar als je het echt niet ziet zitten kan je altijd de dealer in 020 of Rotjeknor nog proberen of ze meer schappelijk reageren. Dan wel een universele garage. De satisfactie van het zelf doen zal echter groter (en goedkoper) zijn. Kan je van het uitbespaarde geld een benzinepompboeketje kopen en langs gaan bij de dealer in de haag. Geintje :P
 
haha...je hebt helemaal gelijk....wellicht idd next time een andere dealer benaderen...tnx
 
Beste gasten,

Vanmorgen alles klaar gezet voor de operatie "condens".
Netjes de motorkappen weggehaald enzo. Ik had een stemmetje in mn hoofd die zei "controleer voordat je alles helemaal weg haald" de kappen achter de lampen. .....^%@%$&^$@.....en ja hoor een kapje achter het lampje was niet goed terug gezet....ik voelde dat het kapje enige speling had....IK was opgelucht maar ook boos tegelijkertijd.....Dus heb ik als eerst met een f?hn de condens laten opdrogen. Dit duurde wel ff, hierna de kappen netjes GOED terug gezet (dit was het gedeelte va opluchting).
Natuurlijk heb ik hierna ook gecontroleerd met water op de lamp als er weer condensvorming optrad. Dit was niet het geval (gelukkig).

Boosheid trad op bij de gedachte dat ik 500 euro kwijt zou zijn bij de dealer. Zeer kwalijke zaak eigenlijk als je hierover nadenkt. Ik zit er sterk over na te denken een klacht in te dienen bij hun, maar als ik er iets mee opschiet is maar de vraag....

Ik wil jullie in ieder geval hartelijk bedanken voor alle tips and tricks. Zonder jullie was ik waarschijnlijk 500 euro lichter nu.

Ik volg jullie dagelijks en zal vaker reageren op dit forum.
Keep up the good work guys...

grtz
Raoul
 
Nou mooi toch. Probleem verholpen en 500 pegels bespaard. Bespaar je de negatieve energie en laat die dealer lekker links liggen en kies een andere.
We wachten nog op foto's van je IS250 maar vandaag is het je vergeven want de straten staan hier al aardig blank :P
 
Zonder jullie was ik waarschijnlijk 500 euro lichter nu.
Uiteraard mag je altijd een fractie van het bedrag doneren aan het forum :P

Goed dat je het hebt opgelost, jammer dat 'anderen' soms niet verder kijken dan de neus lang is. ;)
 
GPS-10 zei:
Zonder jullie was ik waarschijnlijk 500 euro lichter nu.
Uiteraard mag je altijd een fractie van het bedrag doneren aan het forum :P

Goed dat je het hebt opgelost, jammer dat 'anderen' soms niet verder kijken dan de neus lang is. ;)

Hahah ik wilde het net schrijven over de donatie om dit mooie stukje "vraagbak" draaiende te houden voor de komende tijd, maar het staat al :D
Raoul, goed om te lezen dat het is opgelost... en idd, bespaar je energie met die klacht... Kijk maar volgende keer eerst ff hier of er al een oplossing staat...
 
Nou Raoul we wachten op de :photo: :photo: :photo:
Of heb je het druk met de 500 euris aan het uitgeven ? :P
 
Ik ben blij dat het is opgelost, maar wat Alor zegt is zowat het enige wat het kan zijn, want ik heb de koplamp units in hetverleden een keer opengemaakt, maar de koplamp unit zitten zo goed vast dat ik niet kan geloven dat deze vocht kan door laten.
 
GM Boys,

Zie bijgaand zoals beloofd.
Ik heb na de laatste keer de lamp alleen maar gedroogd te hebben, toch maar de lamp helemaal verwijdert.
Er verscheen toch nog enige condens binnen in de koplamp.
De oorzaak was een plas water die gevormd was IN de unit zelf. Toen ik de lamp helemaal los had, hield ik hem onderste boven en het water druppelde uit de unit. Deze heb ik gedroogd en weer teruggeplaatst. Ik denk dat de plas water na al die tijd gevormd is/was.
Het is wel een klus om de voorbumper terug te plaatsen, na lang wikken en wegen is het me weer gelukt. Gelukkig! Lexus lamp01.jpg :rulez:
 
Job well done :rulez:

Je vraagt je wel af waarom zo'n koplampunit zo verrekte lastig te demonteren is.. :roll:
 
Beste Lexus collegas,

Afgelopen dondernacht op vrijdag tijdens het file inparkeren viel plots mn stuurbekrachtiging weg IS250....met veel moeite heb ik de auto kunnen inparkeren...geel motorlampje ging branden....rode driehoek met uitroepteken en VSC Check ging aan....hierna startte de auto erg moeilijk, alsof mn accu kapot was.....via mn lexuscard pechhulp, alarmnummer gebeld...supersnel iemand terplekke...volgens hem is mn dynamo kapot of de riembelt eraf ofzo.....auto gesleept naar bergings bedrijf waar ik heel netjes een vervangauto heb gekregen...schijnt in de verzekering te zitten van pechhulp....ik hoop ook de sleepkosten....vervang auto heb ik 5 dagen tot mn beschikking ad 100 kms per dag....Geen foute service van lexus moet ik zeggen.....

Nu komt het.....wie heeft ervaring met de storing of reparatie zoals ik het heb omschreven....vrijdag ochtend is mn IS250 netjes bij de dealer louwman forepark den haag afgeleverd....ik werd gebeld met de mededeling, dat ze de auto niet ad praat kunnen krijgen en ze het hele weekend laten boosteren en maandag as weer verder gaan.....
Mijn vraag is....Lexus zou het probleem toch meteen moeten kunnen uitlezen?
Wie weet wat de totale kosten zijn voor een nw dynamo bijvoorbeeld.

Alvast bedankt voor de wijze opmerkingen van jullie Lexus Doktoren, ik weet namelijk dat op dit formun er een aantal kenners zijn.

Grt
Raoul
 
Zou eerst eens kijken of je riem kapot is,is dat het geval heb je geen dynamo nodig lijkt me,riem niet kapot,dan is het logisch dat de dynamo een kandidaat is om vervangen te worden,dit kunnen ze bij dealer meten. Uitlezen moeten ze sowieso want je storing moet uit je systeem gereset worden.
 
Toch weer naar je oude 'vertrouwde' dealer Raoul? , volgens de omschrijving zou ik ook op de riem gokken. Let maar op dat ze je geen nieuwe motor willen verkopen.
 
Auto is inmiddels opgehaald .... Dynamo was stuk .... en ja...naar mn oude dealer ga ik nog steeds.....Dynamo heeft me 1400 euries gekost....toch weer bedankt voor jullie reacties.....
 
:o.....wtf.....,sorry dat ik het zeg.maar dan ben je mooi bij de benen genomen,dat kan veel goedkoper,ze hadden je dynamo naar een specialist moeten sturen en alleen het binnenste van dynamo moeten vervangen(reviseren) en weer terug op de auto en dat kost geen 1400 euro! Ik heb dit al vaak zo gedaan en nooit problemen mee gehad met garage/dealer dat dit zo opgelost werd. Voor dit geld kun je een volledige distributie_wissel doen incl. Waterpomp en bougies. Ik zou dit nog even aankaarten als ik jou was,dit is niet normaal! Druk me nog voorzichtig uit.....
Snap fastatje wel een beetje wat ie bedoeld met zijn verhaal hierboven.
 
Heeft jouw dealer een eigen 'red light district' ? je bent goed genaaid, een gereviseerde dynamo kost ?200,- montage heel ruim genomen een uurtje.... tel maar uit.

Ik heb jaren Maserati gereden en moest ook een nieuwe dynamo, na tig keren informeren geen prijs gekregen onder de ?700,- maar ook Maserati maakt gebruik van Bosch of Magneti Marelli.....
Heb dus gevraagd om een dynamo van een fiat met exact hetzelfde type nr....... ?150,- afgetikt en klaar was kees....

Ik hoop dat het goed leergeld is geweest.
 
pppff.....ff serieus jongens......hier zakt mn broek dan vanaf ....rekening is betaald al.....ik vroeg nog als ze met gereviseerde dynamo's werkte...hij gaf als antwoordt, dat de IS250 te weinig voorkomt als auto op de markt om gereviseerde dynamo's op stalling te hebben ... dynamo hadden ze ook niet op voorraad en moest vanuit hoofdkantoor Lexus komen ... monteur had aangegeven dat ie ongeveer 2 1/2 uur nodig had om nw dynamo te plaatsen, maar heeft uiteindelijk meer dan 4 uur aan gespendeerd......hoe, wat en waarom weet ik niet .....
GS430Almelo .....werd jou IS250 reparatie ook bij de lexus dealer gedaan dan?
Fastatje ...... jij ook met een IS250?
Ik wordt er misselijk van man, raar gevoel is dit .... ik ben een leek hierin ... als ik dit eerder had geweten....