Even voorstellen Raoul Tjin (condensvorming)

Dat gevoel zou ik ook hebben. Kan me voorstellen dat je als bedrijf niet weet hebt van alle kanalen, maar EUR 1.400 wil je toch niet rekenen naar een klant? Als ze even wat belletjes hadden gepleegd, dan had men zeker wat kunnen vinden. En wat GS zegt, beetje revisiebedrijf herstelt je huidige dynamo. Voor het verschil kan je de auto best wel even stil laten staan. Ik zou alsnog reclameren, misschien kunnen ze wat water bij de wijn doen?
 
Neem van mij aan, dat als de dynamo slechts voor de IS250 gemaakt is...... dan kost hij nog een meervoud, Net wat Lacor zegt, een beetje knap revisie bedrijf had niet meer dan pak weg ?200,- gerekend voor de revisie, en tel daar de uren bij op (4 uur is wel erg lang, heeft de monteur 3 uur lopen zoeken naar een gevallen schroefje?)
 
Hahaha,wat de heren hierboven al aangeven ga hier werk van maken,desnoods een prijsopgave opvragen bij specialist betreft dynamo's en bij jou garage ze ermee om de oren slaan!!! Kijk ook FF of ze BOVAG aangesloten zijn,dan kun je je verhaal meer kracht bijzetten en jou garagehouder onder druk zetten!
En tot slot..,ga op zoek naar een betrouwbare garage! Succes.
 
1400 kan wel kloppen, dynamo zelf is niet zo "duur".. het werk wat erin zit om het te vervangen is een ander verhaal, ding zit goed verstopt... maar inderdaad, je dynamo had gereviseerd kunnen worden, genoeg bedrijven die dit voor je doen... zo ook met je startmotor.. weet je alvast voor als die stuk gaat :P
Trouwens.. zelfde dynamo wordt ook in de GS gebruikt ;)

EDIT: en ik vind dat je dealer je eerst had kunnen bellen bij zo'n bedrag om je de keuze te geven of je dat bedrag uit wilt geven.. man man man...
 
Laatst bewerkt:
Wie van jullie heeft ervaring met reclamatie bij de dealer ... als ik dit eerder geweten had allemaal, had ik idd een andere garage opgezocht...je mag toch wel verwachten van een officiele dealer dat ze je niet naaien op zo'n manier? ... :rage:ik weet alleen niet wat er te halen valt bij de dealer nu ... :(
 
Ja dit kan toch niet , je stuurbekrachtiging viel uit dus denk je aan een riem , nu word er gezegd dat je dynamo stuk is , maar wat is er stuk dan ? De poelie zodat je multiriem eraf was gelopen ? Of het span gedeelte ? Als je dynamo stuk is geeft je accu lampje dat aan en met stuk word dan bedoeld dat hij niet oplaad dan zou de stuurbekrachtiging het gewoon blijven doen

je bent opgelicht , door hun onkunde zit jij met een rekening van 1400 euro ,en ik geloof best dat er geen gereviseerde dynamo s op voorraad liggen maar als deze echt stuk was hadden ze hem kunnen laten reviseren
is de oude dynamo wel aan je meegeven ? Dat ding is namelijk goud waard
 
Geen ervaring mee, maar als ze aangesloten zijn bij de Bovag, hun site even bekijken. Anders vind je met Google op termen als onterecht hoge rekening en dealer of garage al snel veel input.
 
Ja dit kan toch niet , je stuurbekrachtiging viel uit dus denk je aan een riem , nu word er gezegd dat je dynamo stuk is , maar wat is er stuk dan ? De poelie zodat je multiriem eraf was gelopen ? Of het span gedeelte ? Als je dynamo stuk is geeft je accu lampje dat aan en met stuk word dan bedoeld dat hij niet oplaad dan zou de stuurbekrachtiging het gewoon blijven doen

je bent opgelicht , door hun onkunde zit jij met een rekening van 1400 euro ,en ik geloof best dat er geen gereviseerde dynamo s op voorraad liggen maar als deze echt stuk was hadden ze hem kunnen laten reviseren
is de oude dynamo wel aan je meegeven ? Dat ding is namelijk goud waard
Helaas de stuurbekrachtiging is elektrisch niet hydraulisch (en ook ketting geen riem) dus je zit er naast of het technisch kan. Tja de 1400 euro...da's een kwestie van prijsopgave eerst en dan beslissen ja of nee. Grote muil, dikke lip het is niet anders. Denk niet dat je veel kans van slagen hebt.
 
Ik heb al 40 jr een relatie met een leverancier in de vorm van een onderhoudcontract, in loop van tijd is het verschoven naar een vrijbrief om nieuwe artikelen te bestellen/leveren en onderhouden is van de baan. bijna 1,5 ton aan offertes terwijl er met 10k investering en onderhoud volstaan kan worden.... dus EXIT!! . Ik heb het daarnaast over overheidsgelden welke door de burger moeten worden opgehoest, 9 van de 10 keer komen ze er mee weg, ik ga me er binnen de branche hard voor maken, deze gasten een halt toe te roepen.
 
Nou hier ben ik lekker mee. Ik zit nu in exact hetzelfde schuitje: Gisteren is de auto afgesleept, omdat alle elektrische systemen uitvielen. Waarschijnlijk dynamo. Netje leenauto (want Lexus service). IS250 wordt naar Louwman Den Haag gebracht, want daar hebben we 'm in onderhoud.
Precies een week geleden een beurt gehad. En 2 maanden geleden nieuwe multiriem met spanrol. Dit zit allemaal verdacht veel bij elkaar in de buurt. Qua onderdelen: dynamo en multiriem. En qua tijd: vorige week beurt, deze week pech.
Als ik dan een prijs van 1400,- hierboven lees, daarvan sla ik steil achterover.
Ruil? Sloop? Immitatie? Nipparts? Hebben jullie een goede tip?
 
Even bij mij onder de kap gekeken een tijdje terug en daar zit een revisie dynamo in van het merk Vazon, partno. 104210-4870.
Gangbaar nummer in dynamo land lijkt mij. Uit- en inbouwen ziet er idd wat krapjes uit allemaal maar lijkt te doen voor een beetje handig iemand.
En dat hoeft m.i geen 1400,- euro te kosten...
 
@ - Oop - laat ajb weten hoe je dit hebt opgelost - ondertussen zit ik niet meer bij Louwman Den Haag. Kost me teveel geld. Grt Raoul
 
Ik heb ook ooit eem defecte dynamo gehad in mijn IS250. Die heb ik toen laten reviseren door het binnenwerk van (als ik het me goed herinner) een RAV4 dynamo over te laten zetten (blijkt dus te passen).
Na revisie kon de dynamo op de testbank meer vermogen leveren dan de originele specs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoultjin
Ik weet niet of het bij de Lexus ook kan, maar heb ook ooit een keer een kapotte dynamo gehad die ik gerepareerd heb met nieuwe koolborstels, was ik met 15 euro klaar ;)
 
Nu ben ik aan de beurt met een defecte dynamo. Zefde verhaal als Raoultjin.
"Afgelopen dondernacht op vrijdag tijdens het file inparkeren viel plots mn stuurbekrachtiging weg IS250....met veel moeite heb ik de auto kunnen inparkeren...geel motorlampje ging branden....rode driehoek met uitroepteken en VSC Check ging aan....hierna startte de auto erg moeilijk, alsof mn accu kapot was.."
Gisteravond bij mij voor de deur ermee gestopt. Geparkeerd en nu net gedemonteerd.
 
Gistermiddag gedemonteerd, vandaag laten reviseren en 1 dag en ?236 armer kan ik weer rijden.