- 7 apr 2015
- 112
- 32
- 28
Ik stel mij graag even voor als nieuweling op het Lexus forum. Ik woon in een grote plaats in het midden van Noord-Holland, maar ben van oorsprong Rotterdammer. Ik ben sinds 1 januari '15 gepensioneerd na de laatste 12,5 jaar gewerkt te hebben op de Universiteit van Amsterdam. Sinds 6 weken ben ik de zeer gelukkige eigenaar van een gloednieuwe Lexus IS200 Sport van mei 2000. Gloednieuw? Mei 2000? Ja, het betreft een van oorsprong Duitse Lexus, eind december aangeboden op Marktplaats door een autobedrijf in Ede. De Duitse (1e) eigenaar, die meerdere auto's heeft, is er 2 keer mee naar Spanje gereden en heeft hem verder in een verwarmde 'Tiefgarage' gestald en niet meer mee gereden. Km stand: 6400, met plastic nog op de alu dorpels, alsof -ie uit een tijdmachine kwam! Ik ben al 15 jaar verliefd op dit model IS200, heb er met 1 van mijn zonen zo'n 15 jaar geleden op de AutoRai in gezeten, maar nieuw was hij me veel te duur. Na een bezichtiging en proefrit eind december 5 secondes geaarzeld, auto gekocht en mijn eveneens 14 jaar oude Opel Corsa (200.000 km) ook nog mogen inruilen. Mijn droom is werkelijkheid geworden, wat een prachtige wagen voor een prachtige prijs. Kleur: anthraciet metallic, gewone, geen alu, pedalen, achter getint glas, beige alcantara stoelen, beige suede zitting, stoelverwarming, two-tone stuur, 6-bak, alleen achter sensors (Parkboy III), etc.etc. Onderaan de achterruit zit een grote sticker "IS200 SPORT". Duitse onderhouds- en instructieboekjes. Bij Lexus Arnhem zijn in januari vloeistofwissels gedaan en is de distributieriem vervangen. Zij hadden gelukkig nog 1 Nederlands instructieboekje (IS200/300 modeljaar 2004, €100,-!), Lexus A'dam had nog een Ned. navigatieboekje (€1,51) en een Benelux CD 2006 (€124,-). In de Corsa nooit navi gehad, dus allemaal nieuw voor mij .
Auto is stevig geveerd en ligt als een dijk op de weg. Langs de Polderbaan heel even de top gehaald, teller gaf 220 km/u aan, maar kan hooguit 215 geweest zijn, de officiele topsnelheid.
Ik ben een echte alfa man, heb geen verstand van techniek en krijg haast een minderwaardigheidscomplex van al die (jonge!) forumleden die van alles en nog wat op, in, aan en onder hun Lexus monteren :brr:. Maar ik heb mijn leven lang wel auto's getekend en wilde vroeger auto ontwerper worden (als ik de naam Syd Mead noem, gaat bij iemand misschien een lichtje branden). Voorts verzamel ik al jaren automodellen en heb er zo'n 350, veelal in schaal 1:43, waaronder een 30-tal Aston Martins, mijn andere lievelingsmerk. Op mijn avatar zie je in mijn hand een IS300 model van Kinsmart (made in China, 1:36) dat ik een paar jaar geleden in Spanje kocht (kleur: oranje, met stickers). Daar kocht ik op een rommelmarkt ook al 2 Lexus sleutelhangers, niet wetende dat.....Het model heb ik binnen en buiten geverfd in de kleuren van mijn Lexus. Zag onlangs nog een IS200 vlakbij mijn huis, bestuurster stak duim op. Leuk, he?
Auto is stevig geveerd en ligt als een dijk op de weg. Langs de Polderbaan heel even de top gehaald, teller gaf 220 km/u aan, maar kan hooguit 215 geweest zijn, de officiele topsnelheid.
Ik ben een echte alfa man, heb geen verstand van techniek en krijg haast een minderwaardigheidscomplex van al die (jonge!) forumleden die van alles en nog wat op, in, aan en onder hun Lexus monteren :brr:. Maar ik heb mijn leven lang wel auto's getekend en wilde vroeger auto ontwerper worden (als ik de naam Syd Mead noem, gaat bij iemand misschien een lichtje branden). Voorts verzamel ik al jaren automodellen en heb er zo'n 350, veelal in schaal 1:43, waaronder een 30-tal Aston Martins, mijn andere lievelingsmerk. Op mijn avatar zie je in mijn hand een IS300 model van Kinsmart (made in China, 1:36) dat ik een paar jaar geleden in Spanje kocht (kleur: oranje, met stickers). Daar kocht ik op een rommelmarkt ook al 2 Lexus sleutelhangers, niet wetende dat.....Het model heb ik binnen en buiten geverfd in de kleuren van mijn Lexus. Zag onlangs nog een IS200 vlakbij mijn huis, bestuurster stak duim op. Leuk, he?
Laatst bewerkt: