Even voorstellen...

Mr. niels

Hoort erbij
17 dec 2015
45
6
0
Goede dag beste lexusrijders,
Ik ben Niels en ben momenteel in bezit van een golf mk4 1.9TDI 4motion.
Ik rij +- 12.000km per jaar. Vandaar toch wat anders.
Nou ben ik eigenlijk aan het kijken voor een lexus omdat Toyota een toch wat saaie modellenlijn heeft.
Ik ben aan het twijfelen tussen een ct200h f sport of een is250 automaat.
Die laatste heb ik een op het oog met maar 51.000km op de teller uit 2006.
Alleen las ik hier op het forum dat je er beter een kon kopen vanaf 2007 i.v.m. wat modificaties?
Verder zat er geen navigatie in en geen xenon verlichting. Is dit eventueel wel in te bouwen origineel of gaat dit niet omdat de verwarming dan ook op het scherm wordt bediend?
Xenonsetjes zijn altijd wel in te bouwen. Maar zijn er ook originele koplampen te krijgen?
Hoe zit het met het verbruik van een is250?
Verder zou ik graag willen weten wat jullie keus zou zijn en waarom?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
CT200h en IS250 zijn wel hele verschillende auto's. Ik zou je aanraden om ze beide een keer proef te rijden.

Ik rij veel korte afstanden in mijn IS250 en het verbruik is dan zo'n 1 op 10. Lange afstanden is 1 op 12. (Ben niet iemand die 100 rijdt op de snelweg)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom Niels
wat roel al zegt , zijn wel twee totaal verschillende auto's , proefrijden dus
als je navigatie echt belangrijk vind zou ik gaan zoeken naar een IS met die optie
succes
 

Mr. niels

Hoort erbij
17 dec 2015
45
6
0
Met de is250 heb ik al gereden. Rijd heel lekker en is zeer comfortabel.
Werk bij een Toyota garage dus rijd dagelijks met een auris/prius hybride. Kan ik daar de 200h mee vergelijken?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De CT en IS kun je niet/moeilijk met elkaar vergelijken. Het zijn hele verschillende auto's. Sowieso is de CT een stuk nieuwer en dat zul je in een aantal punten (cosmetisch/interieur) wel merken.

De Auris/Prius, ik denk wel dat je qua rijden een redelijke indruk hebt omdat de CT op een Prius onderstel is gebouwd inc. De bijbehotende motortechniek etc. Evenals de Auris.
Enkel is de CT naar mijn mening veel luxer/beter aangekleed.

En volgens Auris/Prius fora rijdt de CT lekkerder en is de afweking beter dan de genoemde. Maar ook zijn er negatieve (niet onderbouwde) meningen erover het is een veels te dure "premium" Auris/Prius.

Iig succes met het uitzoeken van je ride.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
— Pilot Slimline Xenon (dipped) 4.300k, (fog)5.000k / TapTurn Flasher — Blitz SUS Power LM / Blitz Hybrid A/C Filter / Blitz Touch B.R.A.I.N — Apexi Smart Accel Controller — Hella Super Tone + Hella Sharp Tone

Met deze modificaties maak je er een echte Lexus van :p

Ik wel :D naar mijn mening redelijk Lexus waardige componenten gebruikt :p
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Naar mijn mening geeft de IS250 veel meer beleving dan de CT omdat er gebruik gemaakt word van een V6. Dat rijd gewoon super. Verbuik is dan ook anders: een gemiddeld verbruik van 1:12,5 zou haalbaar moeten zijn. Dat ligt natuurlijk ook aan je rijstijl. :p Dan is het ook de vraag hoe lux wil je rijden, of sportief? Er is een basisuitvoering, maar ook de sport edition, de high edition en als top van luxe de executive edition. Ik ben benieuwd naar je verdere overwegingen.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Johan heeft het zojuist gezegt. ik kan het alleenmaar beamen . IS250 is een hele goede keuze!
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Ik heb alle berichten over het minimaal aantal posts verwijderd, die horen niet thuis in dit topic.
Helaas zijn er regels op ieder forum en daar dienen leden zich aan te houden.

Allen een fijne jaarwisseling.
 

Mr. niels

Hoort erbij
17 dec 2015
45
6
0
Nog altijd opzoek...
Ligt het aan mij of zijn ​er weinig is'en met af fabriek xenon met koplampsproeiers? Laat staan met dagrijverlichting. Wat ik eigenlijk och heel sjiek vind.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Nog altijd opzoek...
Ligt het aan mij of zijn ​er weinig is'en met af fabriek xenon met koplampsproeiers? Laat staan met dagrijverlichting. Wat ik eigenlijk och heel sjiek vind.

Ik heb ze enkel met halogeen of led verlichting gezien. Koplampsproeiers heb ik niet gezien en DRL zit er standaard op. 👍
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
was bij de eerste xenon lampen verplicht ivm licht verstrooing bij vieze koplampen
stukje geknipt en geplakt hieronder



Aanpassing xenonregeling vanaf 1 april 2012 (Nederland)


Aanpassing xenonregeling vanaf 1 april 2012 (Nederland)
De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogteregeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen. Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt. Door het vervallen van deze eisen uit de Regeling Voertuigen wordt voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast moeten worden. Dit betekent dat bij inbouw van Pilotxenonverlichting, onafhankelijk van de ingebruiknamedatum van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreiningsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.
 

Mr. niels

Hoort erbij
17 dec 2015
45
6
0
No Title

oke, dacht dat bij xenon orgineel ook sproeiers standaard werden gemonteerd. In duitsland hebben ze het wel allemaal in combi.
Maar deze met dagrijverli​chting kom ik heel weinig tegen.
 

Bijlagen

  • photo4862.jpg
    photo4862.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 29
  • photo4863.jpg
    photo4863.jpg
    88,3 KB · Weergaven: 30