executive lsd ?

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
mijn vraag is heeft een executivei van 2001
een lsd dif ?
want mijn standaard is heeft geen lsd diff
zou het mogelijk zijn om die dan om te wisselen van de executive naar een gewone is

grt dieter
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
volgens mij had alleen de sport een lsd, but I could be wrong... en ja, als je een lsd kan vinden dan kun je die swappen... Je kunt volgens mij uit het chassisnr lezen of de bewuste auto een lsd heeft... ik ga dit even uitzoeken...

EDIT: ik kan het helaas niet vinden :(
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
Ik heb een executive als schade wagen staan daarom vraag ik het of kan je het ergens aan kan zien van buite af dat het een lsd is?
Maar waaraan zie je dat het een sport is ? Ik heb wel getinte ruiten maar geen sportpedalen
Stof interieur en mijn IS is van 99
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
LSD is idd alleen op de Sport. De andere hebben dit niet. Aluminium pedalen daar zie je snel aan of het een sport is. Sport had standaard volgens mij leer en alcantara.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
als je de auto nog kunt opkrikken kun je wel testen. Als je bij normaal diff linkerwiel naar voren draait, zal rechterwiel in tegengestelde richting bewegen. Bij meeste sperdiffs zullen beide wielen in zelfde richting draaien als je een van beide beweegt. Uitzondering is Quaife/thorsen type; dit reageert als een normaal diff zodra een wiel los hangt; daarom vind ik dit ongeschikt voor serieus race en rallyewerk.
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
redbaron zei:
als je de auto nog kunt opkrikken kun je wel testen. Als je bij normaal diff linkerwiel naar voren draait, zal rechterwiel in tegengestelde richting bewegen. Bij meeste sperdiffs zullen beide wielen in zelfde richting draaien als je een van beide beweegt. Uitzondering is Quaife/thorsen type; dit reageert als een normaal diff zodra een wiel los hangt; daarom vind ik dit ongeschikt voor serieus race en rallyewerk.

oke danku voor de info dat ga ik eens testen

grt dieter
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
OK, dat zou zo moeten lukken.
Ik las in de gebruikershandleiding dat ze nadrukkelijk waarschuwen om auto met sperdiff niet op te krikken en wiel laten draaien als andere nog op de grond staat, Dit duid er dus op dat de Lexus sper ook werkt met een wiel los van de grond. Ze waarschuwen ook nadrukkelijk voor montage van verschillende bandenmaten links/rechts als een sperdiff is gemonteerd, Is logisch omdat de sper dan constant loopt te wringen en oververhit raakt/overmatig slijt. Ik ben er dus wel zeker van dat je met opkrikken(beide wielen van de grond!!!) kunt testen of er een sper in zit. Succes ermee. RedBaron
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Als je bij de dealer vraagt of ze even voor je nakijken watvoor diff eronder zit in het onderdelen programma weet je het zeker....

Mijn is300 exec. heeft trouwens wel lsd maar ik weet niet of dit standaart op een 300 zit
 

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Als het goed is kan je op het typeplaatje een codering zien (trans/axle); bij de Altezza wel.
Het gaat om de volgende code's:
A01A = 3.916 ratio Open Centre
A01B = 3.916 ratio Torsen LSD
A02A = 4.083 ratio Open Centre
A02B = 4.083 ratio Torsen LSD

De letter B duidt in dit geval een LSD diff aan.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
LSD= Limited Slip Differential
Daarvan zijn er een paar typen, waarvan de Altezza RS200, de IS200 sport en de IS300 het type Torsen hebben, dus een Torsen LSD. Weet niet of de Executive die ook heeft.
De overige IS hebben ook een diff, alleen is die open, dus een open diff.