Externe Harde schijf

MrSRM

Nieuw hier
23 nov 2023
12
8
3
Hi,

In mijn IS300h heb ik in het midden in het ruimte onder het armsteun 2 USB ingangen en beide reageren op mijn telefoon(256 GB) en kan deze uitlezen en ziet dan ook muziek bestanden. Als ik mijn externe harde schijf (1TB) aansluit dan gebeurt er niets en blijft USB 1&2 uitgegrijsd.

Weten jullie tot hoeveel GB de unit in IS300H kan lezen en herkennen? Moet de externe harde schijf geformatteerd zijn op FAT32 of NTFS?

Alvast bedankt voor jullie bevindingen en reacties;)
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
NTFS werkt niet, FAT32 of exFAT zou moeten werken. Maar ik zou geen mechanische schijf nemen, misschien is het stroomverbruik te groot? Een USB stickie of SSD is een betere keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrSRM

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
621
93
In mijn GS gebruik ik een zeer grote USB stick waarop vele tientallen CD's. Aanvankelijk leverde de standaard formattering op de USB stick problemen op - de formatteermogelijkheden van Windows 10 leverde niet een geschike mogelijkheid. Nadat ik de USB opnieuw met een extern programmatje had geformatteerd (FAT32 of exFAT, weet niet meer welk format ik destijds heb gekozen) werkt alles naar behoren.

De "fout" zit in de al wat oudere autosoftware - de daar gebruikte Linux variant kan niet alle onder Windows gebruikelijke formatteringen lezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrSRM

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Ik gebruik een 128GB "thumbstick", een miniscule USB stick die nauwelijks uit de USB poort steekt. Ik heb deze FAT32 geformatteerd, da's het beste om zo compatible mogelijk te zijn. Windows vertikt het standaard om een grote stick op FAT32 te formatteren, je moet daarvoor dus een tooltje, Mac of linux systeem hebben. Dit komt omdat FAT32 bestanden van maximaal 4GB aankan, dit is bij MP3tjes natuurlijk niet relevant..
 
  • Leuk
Waarderingen: MrSRM

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
69
53
18
Wellicht een stomme vraag, maar waarom niet streamen vanaf je telefoon?
Ik heb 63 GB er in staan en via Bluetooth gaat dat prima!
 
  • Leuk
Waarderingen: MrSRM

MrSRM

Nieuw hier
23 nov 2023
12
8
3
In mijn GS gebruik ik een zeer grote USB stick waarop vele tientallen CD's. Aanvankelijk leverde de standaard formattering op de USB stick problemen op - de formatteermogelijkheden van Windows 10 leverde niet een geschike mogelijkheid. Nadat ik de USB opnieuw met een extern programmatje had geformatteerd (FAT32 of exFAT, weet niet meer welk format ik destijds heb gekozen) werkt alles naar behoren.

De "fout" zit in de al wat oudere autosoftware - de daar gebruikte Linux variant kan niet alle onder Windows gebruikelijke formatteringen lezen.
Hi ,

Ik heb dit getest en heb een 16GB USB-stick geformatteerd naar beide exFAT en FAT32 alsnog wilt word het niet gelezen. Mogelijk moet ik dit inderdaad met een tooltje doen. Kom hierover nog terug.
 

MrSRM

Nieuw hier
23 nov 2023
12
8
3
Ik gebruik een 128GB "thumbstick", een miniscule USB stick die nauwelijks uit de USB poort steekt. Ik heb deze FAT32 geformatteerd, da's het beste om zo compatible mogelijk te zijn. Windows vertikt het standaard om een grote stick op FAT32 te formatteren, je moet daarvoor dus een tooltje, Mac of linux systeem hebben. Dit komt omdat FAT32 bestanden van maximaal 4GB aankan, dit is bij MP3tjes natuurlijk niet relevant..
Hi,

FAT32 was niet succesvol usb-stick word niet herkend en dat FAT32 max 4gb is was ik vergeten maar ik ga het met een ander tool proberen. Kom hier nog op terug.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
FAT32 is het breedste ondersteund.
Deze kan maximaal 2TB (ofwel 2048GB) groot zijn en bestanden max. 4GB.
Omdat die standaard dateert uit de jaren 70 is op een gegeven moment exFAT ontwikkeld, wat in de basis hetzelfde is, maar zonder de limieten (feitelijk zijn die er nog wel, maar zo hoog dat ze niet relevant zijn). exFAT is echter minder breed ondersteund.

NTFS wordt bijna nooit ondersteund, omdat dit een stuk complexer bestandsysteem is en niks toevoegt in het geval van het simpelweg afspelen van MP3's.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrSRM en Higgie