Fotoshoot

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Hallo allemaal,

Na enige tijd wat drukte met werk kan ik mijn hobby's weer wat actiever gaan beoefenen.
Eentje is natuurlijk mijn Lexus, maar de andere is fotografie.

Ik ben daarom benieuwd of er hier misschien mensen zijn met een mooie Lexus die daar wel eens foto's van zouden willen laten maken.
Zoals gezegd, het is hobby, dus het kan voor een kleine vergoeding.

Een voorbeeldje van een fotoshoot die ik laatst heb gedaan:
http://www.photo-braincake.com/mercedes-benz-560sec/

Idee?n voor mooie locaties (waar ik ook met mijn eigen auto eens heen kan) zijn ook graag welkom!
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Hey Niels wat leuk dat je weer wat tijd hebt voor je hobbies

Fastatje heeft ook als hobby fotografie en heeft voor mij een paar prachtige foto's gemaakt, zie avatar
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Precies Alor, ik begrijp goed dat als je wat vrije tijd opoffert en iemand blij maakt met mooie foto's daar een " kleine vergoeding " voor wil hebben. Ben zelf ook " amateur fotograaf " met de nadruk op amateur. en vind plaatjes van auto's schieten geweldig mooi om te doen. En als ik dit voor een vriend doe hoef ik daar geen geld voor te hebben. Als iemand van het forum mij zou vragen, zou ik minimaal mijn brandstof kosten terug verdient willen hebben. lijkt me niet meer dan logisch ! :)
( wat vaak wordt vergeten is dat een foto schieten wat tijd kost, maar het bewerken zeker niet minder ! ) Je bent zo een middag kwijt voor de shoot, en een avond voor het bewerken ! )
Ik vind het een leuk initiatief ! Het is voor mij helaas iets te ver rijden ;-) ( Groningen )
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
@ Edwin of rowena
Maar dat is toch juist de hobby om er mee bezig te zijn , anders zou het werk heten

Ik denk dat ik een vergoeding zou gaan vragen als model te staan met de kampioens lexus
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Tuurlijk heb je gelijk, maar als je er een ander plezier mee doet hoeft het de fotograaf natuurlijk geen geld te kosten ! Denk niet dat Fastatje blij is als we ons allemaal bij hem melden ;-)
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Erwin ;) ik ben de persoon die het meest op het forum zit ;) Maar aangezien die Lexus onze 2e auto is, en Rowena er ook vaak in rijdt en erg veel plezier aan beleefd heb ik gekozen voor deze naam ;)

Lang verhaal kort ! Ik bied mezelf niet aan als fotograaf ! Dat doet Niels_D ! Ik wou alleen melden dat ik het eens ben met zijn post :p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Erwin&Rowena;n150162 zei:
Precies Alor, ik begrijp goed dat als je wat vrije tijd opoffert en iemand blij maakt met mooie foto's daar een " kleine vergoeding " voor wil hebben. Ben zelf ook " amateur fotograaf " met de nadruk op amateur. en vind plaatjes van auto's schieten geweldig mooi om te doen. En als ik dit voor een vriend doe hoef ik daar geen geld voor te hebben. Als iemand van het forum mij zou vragen, zou ik minimaal mijn brandstof kosten terug verdient willen hebben. lijkt me niet meer dan logisch ! :)
( wat vaak wordt vergeten is dat een foto schieten wat tijd kost, maar het bewerken zeker niet minder ! ) Je bent zo een middag kwijt voor de shoot, en een avond voor het bewerken ! )
Ik vind het een leuk initiatief ! Het is voor mij helaas iets te ver rijden ;-) ( Groningen )

Klopt. Daar doel ik ook op.
Het voordeel voor mij is dat ik mijn portfolio uitbreid en het voordeel voor de eigenaar van de auto is dat hij mooie foto's van zijn auto krijgt.
Het bewerken van een setje foto's als die van de Mercedes (+/- 60 foto's in totaal) kost ongeveer 2 avonden als je het netjes wilt doen (ik heb de foto's bewerkt en zowel digitaal als geprint beschikbaar gesteld), dat is inderdaad iets waar vaak niet aan wordt gedacht, om het nog maar niet te hebben over de kosten van de foto-uitrusting en bewerkingssoftware.

Leuk initiatief Niels, geen linkje naar je eigen auto?

Van mijn eigen auto heb ik 2 foto's online staan, maar ik heb er nog nooit echt een fotoshoot mee gedaan:
http://www.photo-braincake.com/lexus-is250/

Het lijkt me leuk om eens een andere auto vast te leggen op een leuke locatie.
Als iemand een idee heeft, dan kan ik daar zeker iets in betekenen.

Wat me sowieso nog wel gaaf lijkt is om een auto op een donker parkeerdek in het licht van een lantaarnpaal te zetten.
Hiervoor weet ik een hele gave locatie in Basel (Zwitserland), maar daar hebben we hier niets aan :p :p
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Mooie IS, mooie foto ! :) vooral dat de auto nat is :) Je ziet niet vaak een foto van een auto als hij nog nat is, ik vind het gaaf !
 

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
2
0
Nu is er ook zoiets als...wat is een mooie locatie
industriele look...windmolens, natuur en toekomst of old shool???
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Ik denk dat in de natuur wel de mooiste foto's zijn, komen alle kleuren mooi tot z'n recht.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Ik heb een keer ergens gelezen dat je een auto het best kan fotograferen in zijn " natuurlijke habitat " ;) dus niet tussen de bloemetjes en de bomen.
het mooiste is nog altijd op de weg, of in ieder geval op asfalt oid. Sinds ik dat stukje heb gelezen vind ik een foto van bijvoorbeeld in een auto in het gras helemaal niets.
Als je bv een 4x4 hebt is het wel weer gaaf om hem in het zand oid te fotograferen natuurlijk !
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat je zegt. Het is nogal afhankelijk van het type auto en wat je wilt overbrengen in ee fotoshoot. Die shoot v/d mercedes combineert eigenlijk alle factoren.

Zou je een CT nemen, dan leg je weer meer de nadruk op het 'groene' aspect. Persoonlijk vind ik een wei (koeien op achtergrond) of bloemenveld dan zeer passend. :thumbsup:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Zouden dan alle hybrides op een weiland tussen de koeien gefotografeerd moeten worden en b.v mijn oldskool op de achtergrond de petrochemische industrie , want V8

Vind dat wat kort door de bocht , maar ik heb weinig verstand van fotografie
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Volgens mij gaat het er meer om wat je zelf mooi vindt.
Ik vind zelf zowal parkeergarages, industrie als natuur wel mooi.

Ik kan me ook best voorstellen dat een zwarte of witte auto op een straat omgeven door herfstkleuren best een gave foto kan zijn.
Ik fotografeer zelf ook best veel "urbex", met verlaten gebouwen enzo, dat kan ook wel weer echt gaaf zijn.

En handeltje... weet niet, ik wil eigenlijk alleen maar wat meer op mijn portfolio hebben staan :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80