Gasrespons IS250

brazi

Nieuw hier
27 jan 2013
22
1
3
Wie kan mij vertellen wat er (op een redelijk eenvoudige manier) te verbeteren is aan de gasrespons van de IS250??

Ik stoor mij geweldig aan de stroperige manier waarop mijn auto op toeren komt, en nog meer hoe hij in hoge toeren blijft hangen als je overschakelt. Zelf heb ik het idee dat de helft van het vliegwielgewicht er wel af zou kunnen, maar dat is gelijk zo ingrijpend en niet geheel risicoloos. Aannemende dat ze bij Lexus wel over het geheel hebben nagedacht. Aftermarket zijn er wel lichtgewicht vliegwielen te koop en niet eens verschrikkelijk duur ook, maar als er ergens wat aan getweakt kan worden waardoor de boel wat vlotter reageert wil ik dat graag weten.

Dus...vertel het maar.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Dit schijnt regulier te zijn, een tuner vertelde hier mee bezig te zijn, een kastje te ontwikkelen om het gasrespons te verbeteren.

Ik ben de naam even kwijt, Ventura uit mijn hoofd.
Ik heb daarna niets meer daarover gehoord.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Heb je de ECU al gereset? Persoonlijk heb ik namelijk niks te klagen over mijn gas respons.
 

IS250 SPORT

Nieuw hier
4 jan 2012
11
0
0
Bij aankoop voelde mijn Is250 ook wat loom aan, lange rit in Duitsland heeft dit sterk verbeterd.
Ook tank ik altijd 98ron sindsdien, en trek hem regelmatig door in toeren. ( met warme motor natuurlijk)

Het langzaam terugvallen in toeren is om de uitlaat gassen zo "schoon" mogelijk te maken. Het zou eenvoudig moeten zijn om dit eruit te programmeren, maar ik heb nog niemand gevonden die dit doet. (als iemand weet wie dit kan dan hou ik me aanbevolen)

Gr
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Hey Brazi,

Ik snap wat je bedoelt ik ergerde mij er ook aan in het begin,heb het nagevraagd bij de dealer maar daar vertelden ze mij dat dit normaal was en dat dit gedaan wordt om de emissie uitstoot van de motor lager te krijgen....hoe dit precies zit weet ik niet.
Ben ook wel benieuwd of er een manier is om een vlottere respons te krijgen.

@Hube ...ecu resetten doe je dat door even de accu los tekoppelen??
 

brazi

Nieuw hier
27 jan 2013
22
1
3
Kijk eens aan, ik ben dus niet de enige.

Dat stemt mij positief want je zou bijna aan jezelf en je aankoop gaan twijfelen.
Tevens kun je dan verwachten dat de heren 'tuners' hun best doen er een oplossing op te bedenken.

Op zich zal er wel wat logica in dat milieuverhaal zitten maar wil Lexus wat klanten van het duitse trio afpikken, zullen ze toch met een wat kwieker reagerende auto moeten komen.
En ik ben echt geen overtuigd duits-rijder hoor, maar die kunnen het toch ook?

Nogmaals, ik ben benieuwd welke tuner zich met een goed verhaal meldt.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey,

Ja ik heb dat idee ook altijd gehad.. Heb hier ook al un topic over aangemaakt, zie SPRINT BOOSTER.
Helaas is daar niet veel uitgekomen.

Na wat tijd en km's verder te zijn en de nodige aanpassingen is er wel wat veranderd... De uitlaat die ik heb vond ik tog de auto wel wat lekkerder door zijn toeren heen gaan en nu laatst een andere aan zuig buis geplaatst waardoor de motor wel iets beter op pakt. (zie mijn project..>ROWI'S IS250)

Sta ook open voor eventuele aanpassingen
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
@ Bob2move, ja, dan moet je idd de accu ff loskoppelen. Geloof een minuutje of twee.

Ik heb zelf trouwens geen handbak.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
brazi zei:
Wie kan mij vertellen wat er (op een redelijk eenvoudige manier) te verbeteren is aan de gasrespons van de IS250??

Ik stoor mij geweldig aan de stroperige manier waarop mijn auto op toeren komt, en nog meer hoe hij in hoge toeren blijft hangen als je overschakelt. Zelf heb ik het idee dat de helft van het vliegwielgewicht er wel af zou kunnen, maar dat is gelijk zo ingrijpend en niet geheel risicoloos. Aannemende dat ze bij Lexus wel over het geheel hebben nagedacht. Aftermarket zijn er wel lichtgewicht vliegwielen te koop en niet eens verschrikkelijk duur ook, maar als er ergens wat aan getweakt kan worden waardoor de boel wat vlotter reageert wil ik dat graag weten.

Dus...vertel het maar.

Aangenomen dat je puur alleen gasresponse bedoel, dus dan zou ik zeggen je gasklep even goed reinigen, dit heeft zeker bij mij goed geholpen. DAarnaast kan je nog je lmm even schoonmaken en een andere luchtinlaat zoals de JOE Z inlaat pijp. De motor even schoonbranden met wat reinigende middelen in je tank en het zou gewoon weer goed moeten zijn.
 

Philip

Nieuw hier
27 sep 2010
10
0
0
De is 220d had ook een hele trage gasrespons, door het plaatsen van sprintbooster is het veel beter, wagen reageert veel sneller.
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Ik heb jaren geleden een testrit gedaan met een handgeschakelde IS250 en ik had ook de indruk van een trage gasrespons en hoog in toeren blijven tusssen het schakelen, dit heeft mij ook een beetje tegengehouden om een IS250 aan te schaffen.

Met een trage gasrespons heb ik nu gelukkig geen problemen :D
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Je zou eens contact kunnen opnemen met Kronenburg Motorsport; KMS systemen staan heel goed bekend en wellicht kennen ze ook wel een truukje om dit met je bestaande motormanagementsysteem te verbeteren. Kan ook nog zijn dat dit is ingeprogrammeerd ter bescherming van de versnellingsbak. Bij automaten zijn er zelflerende exemplaren die zich instellen op de rijstijl van de bestuurder.
Als je een tijdje als een ouwe sok rijdt, schakelt zo'n ding zo rap en soepel mogelijk door naar de hoogste versnelling.
Na een dagje hooligan rijstijl schakelt ie dan weer sneller en hoger in de toeren.
Koop anders een IS 300! gaat als een speer en heeft een dynamischer onderstel..
Hoe dan ook: good luck en veel plezier.
 

brazi

Nieuw hier
27 jan 2013
22
1
3
Net de site bekeken van Van Kronenburg, ziet er interessant uit!
Maar ik heb met Van Dorst afgesproken dat ik eerst met mijn auto bij hen langskom zodat ze mijn opmerking kunnen beoordelen.
Ik heb al diverse vrienden laten rijden en stuk voor stuk vonden ze het opvallend dat het toerental wel erg hardnekkig hoog blijft bij overschakelen en als je een keer snel wilt zijn zelfs omhoog schiet.
Een IS300 (vorig model bedoel je?) is voor mij geen optie omdat ik niet van plan ben ouder te gaan rijden, en dit model veel mooier vind.

Dank je wel voor deze nuttige reaktie.

:rulez: