gears and revs

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
welke snelheid rijden jullie in welke versnelling en bij welke toeren schakelen jullie, ik probeer zo vroeg mogelijk over te schakelen maar kom niet anders uit dan 1:10...

weet dat er bij mijn vorige auto eens met een vacuum meter is gemeten en dat het blok het zuinigst was bij 2250 toeren, was een 1500i 16v (5EFE)
 
21 jan 2014
250
17
0
Wout, wat voor auto rij je?
Als je een LS400 rijdt kun je heel tevrede zijn. Is het een CT200H dan begrijp ik je vraag.

Mijn IS300sx automaat loopt op lange stukken 1 op 10,2 bij 130 op de klok. Dagenlijks gebruik met wat lokaal verkeer 1 op 9,6. Ik ben heel tevreden.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Erik, het topic staat in het Altezza forum ;)
Ik kom met mijn IS ook altijd rond de 1 op 10, tenzij ik alleen lange afstanden rij, dan is ie zuiniger.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
het scheelt weer dat de benzine prijzen nu weer lager zijn en 1 op 10 met een tezz of een is200 is vrij netjes toch.
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
ik had gehoopt dat als ik netjes zou rijden dat ik minstens 1:11 zou kunnen halen, de eerste tank heb ik totaal niet zuinig gedaan, want ja het is je eerste tank en je wil toch proberen wat ie kan, en toen had ie ook 1:10...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
rij je korte of lange stukken? Bij mij in de stad hou ik het echt niet bij tank gewoon eens per 2 week, maar weet wel dat ze dorstig is in de stad... op de snelweg haal ik zelfs 1 op 11 maar dan bij 120, soms 130, hoe dichter die bij de vvti (ergens rond de 4000) komt hoe dorstiger ze wordt... In de stad hou ik het gewoon onder de 4000, op de snelweg zit je bij 130 al klaar voor take off zeg maar...
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
heb wisselend gereden en heb zo'n app die het bijhoud (auto care) ik vul het aantal liters in en de ODO stand maar sta altijd 1:10

ik wil niet beweren dat ik altijd even rustig rij want dat vvti (?) gevoel bij 6000 toeren is heerlijk, alleen zo jammer dat het maar pas bij de 160 lm/h echt begint te trekken :p

1:11 zal me nieuwe doel worden dan hahaha ik zal proberen rond de 2500 toeren te rijden want heb het idee dat ie daar het lekkerst loopt
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
VVT-i komt pas rond 4500 rpm erin. Als je auto pas bij 160 kmh begint te trekken, moet je terugschakelen of blok nakijken.
Op lange stukken relaxt rijden met zo af en toe een dot gas kom ik ook rond 1:11. Hangt ook redelijk af vd weersomstandigheden, aangenomen dat je motor in goede conditie is.
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
het is niet dat ie voor die tijd niets doet hoor, absoluut niet juist, maar bij 160 komt er nog een extra duw bij zeg maar, alleen zo jammer dat je dan ookal zomaar tegen de begrenzer aan zit
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Lol dat klopt, maar ook toen ik dat wel had kwam de duw bij mij soms al rond 50/60 Kmh misschien zelfs eerder.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ligt toch idd aan je toeren afhankelijk van je versnelling is dit 6x een duw te voelen bij 4500rpm? dus waarom zou je dit alleen bij 160kmh hebben? bij deze snelheden zou je juist het minst moeten voelen van de 6 beschikbare versnellingen.
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
Omdat ik m alleen bij die snelheid goed in trap (op de snelweg uiteraard) binnen de bebouwde kom gedraag ik mij