- 6 mrt 2026
- 4
- 4
- 3
Hola a todos, hallo allen, ik ben nieuw op dit forum hier en zou mij graag even willen voorstellen. Ik ben Vicente el Español, voormalig eigenaar van diverse Toyota's Avensis wagon, 1 Toyota Camry hybrid en vanaf 2023 overgestapt op Lexus. Eerst een GS-450 h en sinds kort de trotse eigenaar van een LS 600 h uit 2015. Ik heb dit forum regelmatig bezocht omdat ik het altijd wel fijn vind om de ervaringen van mede Lexus rijders waar te nemen. Ik val maar gelijk met de deur in huis want ik zit met een klein probleem. De radio van mijn LS 600 h geeft sinds kort, na het hebben laten vervangen van de voorste 2 speakers in de deuren en de 2 tweeters in het dashboard geen geluid meer.
Direct na het vervangen van de Mid Tone speakers (slag woofers) in de voor deuren en de tweeters in het dashboard verdween het geluid.
Ook het geluid van de muis, als je een item aanklikt, was niet meer te horen.
De eerste keer dat dit gebeurde deed ik de motor volledig uit en na een half uur kwam alle geluid weer terug.
Een paar dagen later heb ik de originele Mark Levinson tweeters weer aanlaten sluiten en de 2 extra tweeters van het After Market merk (Audison) eveneens laten aansluiten.
Alles deed het en het geluid klonk echt loepzuiver en fantastisch. (Dit had ik overigens ook in mijn GS-450 h uit 2012 gedaan en de installatie speelt tot op de dag van vandaag uitstekend).
Echter na een paar minuten verdween het geluid in mijn LS 600 h uit 2015 en is tot nu toe niet meer terug gekomen. Zoals ik reeds eerder mededeelde komt er helemaal geen geluid meer uit de speakers, ook het geluid van de muis is niet meer te horen.
Het geluid van de voor- en achteruitrij sensoren is op een andere speaker aangesloten en loopt niet via de Mark Levinson versterker en is dus wel te horen.
Wie o wie zou mij uit de brand kunnen helpen of heeft een oplossing voor dit euvel?
Uw positieve reacties, antwoorden en oplossingen zijn allen welkom.
Dank u vriendelijk bij voorbaat, muchas gracias de antemano.
Direct na het vervangen van de Mid Tone speakers (slag woofers) in de voor deuren en de tweeters in het dashboard verdween het geluid.
Ook het geluid van de muis, als je een item aanklikt, was niet meer te horen.
De eerste keer dat dit gebeurde deed ik de motor volledig uit en na een half uur kwam alle geluid weer terug.
Een paar dagen later heb ik de originele Mark Levinson tweeters weer aanlaten sluiten en de 2 extra tweeters van het After Market merk (Audison) eveneens laten aansluiten.
Alles deed het en het geluid klonk echt loepzuiver en fantastisch. (Dit had ik overigens ook in mijn GS-450 h uit 2012 gedaan en de installatie speelt tot op de dag van vandaag uitstekend).
Echter na een paar minuten verdween het geluid in mijn LS 600 h uit 2015 en is tot nu toe niet meer terug gekomen. Zoals ik reeds eerder mededeelde komt er helemaal geen geluid meer uit de speakers, ook het geluid van de muis is niet meer te horen.
Het geluid van de voor- en achteruitrij sensoren is op een andere speaker aangesloten en loopt niet via de Mark Levinson versterker en is dus wel te horen.
Wie o wie zou mij uit de brand kunnen helpen of heeft een oplossing voor dit euvel?
Uw positieve reacties, antwoorden en oplossingen zijn allen welkom.
Dank u vriendelijk bij voorbaat, muchas gracias de antemano.