- 25 jun 2011
- 1.009
- 66
- 0
Goedenavond allen,
Ik maak het in deze categorie aan, omdat ik denk aan de aandrijfassen of differentieel. Het ging een hele poos goed, maar toch heb ik het idee dat er zich wat nieuws voordoet. Schat sinds een paar maanden.
Op winterbanden was het boven 140 op de klok; vanaf zo'n 150 komt er een soort getril aan de achterkant opzetten. Althans denk achter. Nu sinds dit weekend de zomerwielen eronder en twee nieuwe banden achter. Deze banden zijn natuurlijk een stuk harder dan het relatief zachte winterrubber. Nu merk ik het eerder, vanaf 120 een soort constant getril danwel een soort dreunen in de auto. Het dreunen lijkt een beetje alsof er maar 1 raam openstaat en je dan ook dat gedreun krijgt. Maar dan vrij zachtjes.
Aangezien ik het met beide sets heb, denk ik niet aan de wielen. Van de week moeten ze nog een keer nagetrokken worden en dan wil ik de onderkant en aandrijflijn eens bekijken. Misschien is er wel een stuk balanceergewicht van een aandrijfas afgevlogen? Differentieel? Ik weet het niet, maar met wat input van jullie loop ik er eens onderdoor. Misschien ervaring hiermee, waar op te letten, et cetera?
Alvast bedankt,
Lacor
Ik maak het in deze categorie aan, omdat ik denk aan de aandrijfassen of differentieel. Het ging een hele poos goed, maar toch heb ik het idee dat er zich wat nieuws voordoet. Schat sinds een paar maanden.
Op winterbanden was het boven 140 op de klok; vanaf zo'n 150 komt er een soort getril aan de achterkant opzetten. Althans denk achter. Nu sinds dit weekend de zomerwielen eronder en twee nieuwe banden achter. Deze banden zijn natuurlijk een stuk harder dan het relatief zachte winterrubber. Nu merk ik het eerder, vanaf 120 een soort constant getril danwel een soort dreunen in de auto. Het dreunen lijkt een beetje alsof er maar 1 raam openstaat en je dan ook dat gedreun krijgt. Maar dan vrij zachtjes.
Aangezien ik het met beide sets heb, denk ik niet aan de wielen. Van de week moeten ze nog een keer nagetrokken worden en dan wil ik de onderkant en aandrijflijn eens bekijken. Misschien is er wel een stuk balanceergewicht van een aandrijfas afgevlogen? Differentieel? Ik weet het niet, maar met wat input van jullie loop ik er eens onderdoor. Misschien ervaring hiermee, waar op te letten, et cetera?
Alvast bedankt,
Lacor