De accessore accu bleek kapot en een verbindingsstekker van het hybridesysteem was niet goed.
Hoe simpel kan het zijn
(en relatief goedkoop in materialen)
na ruim 3,5 maand wachten en steeds maar vragen wat hun plan was, of ze al meer wisten, of ze het probleem al hadden gevonden.....het schoot niet op daar, dde auto heeft daar vooral buiten gestaan..
Nou dit hou ik wel in mijn achterhoofd. Ik heb de mijne gekocht in Arnhem en in onderhoud daar. Ik heb daar zelf juist goede ervaringen met service en garantie. Maar ik zeg er ook bij dat ik ze een keer aangesproken heb op een controle die volgens een afvinklijst uitgevoerd zou zijn, maar dat niet daadwerkelijk gebeurd was. Ze ontdekten dat de achterremmen als “gebruikelijke slijtage” compleet versleten waren terwijl ik een paar maanden daarvoor (1300km geleden) de duurste beurt had laten uitvoeren waar die afvinklijst ingevuld was. Ik heb toen de geloofwaardigheid van die afvinklijst en dus ook de rest van de uitgevoerde werkzaamheden op tafel gelegd en dat ik hiermee het vertrouwen kwijt ging raken in hen. Ze gingen in overleg en hebben daarop niet alleen de achterremmen kosteloos gerepareerd, maar ook de remklauwen op de vooras gecontroleerd, volledig gereinigd en gangbaar gemaakt.
Het verhaal van jullie RX en de manier waarop jullie behandeld zijn herken ik niet. Terwijl de mensen die er werken nog altijd dezelfde zijn als 9 jaar geleden. Maar feit is wel dat jullie RX daar zo lang heeft gestaan. En dat de dealer die je mag beschouwen als “dé specialist” dit niet op kan lossen is wel beschamend. Als er een partij is die kennis zou moeten hebben van hybride systemen en veel voorkomende “gecombineerde” storingen zou moeten herkennen dan zou dat wel de dealer zijn…
Maar zoals een aantal hier volgens mij wel eens ervaren heeft, en ik kan me dat goed voorstellen, is dat monteurs van Aziatische merken niet zo bedreven zijn in storingszoeken dan bijvoorbeeld Europese of Amerikaanse merken. En dat komt vast doordat die monteurs van Aziatische merken niet zoveel te oefenen hebben als die andere merken. Want zelfs wij hier, de “toetsenbordridders”
van het LF hebben deze mogelijke oorzaken via een schermpje met wat tekst al geroepen. Ik zou als (chef) werkplaats het schaamrood op m’n kaken krijgen…
Ik kan me voorstellen dat je heel blij bent en de boel gewoon achter je wil laten, maar misschien stelt de vestigingsmanager een gesprek met jullie wel op prijs? Met name de verbazing van het niet op kunnen (of willen?) lossen en dat dit zoveel maanden heeft moeten rekken past niet in de verwachting van een (zelfs deze) Lexus dealer. Ik zou geen verwachtingen hebben van zo’n gesprek, behalve dan dat je je gehoord en begrepen voelt.