Gezocht: de beste monteur! Grote storing na wisselen banden, niemand kan het probleem vinden, auto staat al 3 maand bij Lexus Arnhem.

Klinkt als accu leeg, motor management is gereset. Motor loopt slecht en schudt, stekkertje of slangetje los..
Marters is ook nog een goede.
Je gaf aan dat hij stroef liep, als in geen vermogen? Dat zou brandstof kunnen zijn maar ook gasklep.

Maar het is allemaal gissen. Ben benieuwd. Wil je ons op de hoogte houden?
 
Ik heb een update! Met goed nieuws!
Onze Lexus doet het weer!

Auto-Service Wesepe monteur Bert had het probleem vlot gevonden, nadat de auto als een bouwpakket daar was afgeleverd. De accessore accu bleek kapot en een verbindingsstekker van het hybridesysteem was niet goed.
Onze auto loopt nu weer als een zonnetje en er zit een nieuwe APK op!

We hebben de Lexus sinds de avond dat Nederland tegen Argentinie voetbalde in de Wereldkampioenschappen moeten missden, dus ruim 5 maand.
We zijn heel blij met de goede afloop en dat we de auto bij Lexus Arnhem hebben weggehaald, na ruim 3,5 maand wachten en steeds maar vragen wat hun plan was, of ze al meer wisten, of ze het probleem al hadden gevonden.....het schoot niet op daar, dde auto heeft daar vooral buiten gestaan..

Dus, kom je er zelf niet uit met je Lexus en woon je in een ruime straal rondom Zwolle/ / Deventer / Apeldoorn, dan kunnen we Auto-Service Wesepe van harte aanbevelen. Ze hebben ook een hybride specialist in huis en repareren vaker Lexus.
 
Ik heb een update! Met goed nieuws!
Onze Lexus doet het weer!

Auto-Service Wesepe monteur Bert had het probleem vlot gevonden, nadat de auto als een bouwpakket daar was afgeleverd. De accessore accu bleek kapot en een verbindingsstekker van het hybridesysteem was niet goed.
Onze auto loopt nu weer als een zonnetje en er zit een nieuwe APK op!

We hebben de Lexus sinds de avond dat Nederland tegen Argentinie voetbalde in de Wereldkampioenschappen moeten missden, dus ruim 5 maand.
We zijn heel blij met de goede afloop en dat we de auto bij Lexus Arnhem hebben weggehaald, na ruim 3,5 maand wachten en steeds maar vragen wat hun plan was, of ze al meer wisten, of ze het probleem al hadden gevonden.....het schoot niet op daar, dde auto heeft daar vooral buiten gestaan..

Dus, kom je er zelf niet uit met je Lexus en woon je in een ruime straal rondom Zwolle/ / Deventer / Apeldoorn, dan kunnen we Auto-Service Wesepe van harte aanbevelen. Ze hebben ook een hybride specialist in huis en repareren vaker Lexus.
Goed om te lezen dat het probleem opgelost is!
Eigenlijk een relatief klein probleem dus? Jammer dat een dealer niet in staat is om zo'n wagen even de tijd en aandacht te geven die het nodig heeft.

Veel plezier met de wagen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Biancaatje73
Gefeliciteerd, eindelijk een oplossing! Zelfs net op tijd voor een paar vrije dagen met goed weer.

Zo te horen was het dus een relatief eenvoudig probleem. Ronduit schandalig dat Lexus hier zelf niet uitkomt en de zaak zo lang laat duren. Ik mag toch hopen dat Lexus Japan ze hiervoor even flink de mantel uitveegt want ze maken hiermee wel de merknaam te schande.

Jarno
 
Gefeliciteerd, eindelijk een oplossing! Zelfs net op tijd voor een paar vrije dagen met goed weer.

Zo te horen was het dus een relatief eenvoudig probleem. Ronduit schandalig dat Lexus hier zelf niet uitkomt en de zaak zo lang laat duren. Ik mag toch hopen dat Lexus Japan ze hiervoor even flink de mantel uitveegt want ze maken hiermee wel de merknaam te schande.

Jarno
Zou een klacht indienen bij Louwman
 
Wauw dat is goed nieuws! Wat fijn dat jullie iemand hebben gevonden die verstand heeft van zaken en blijkbaar de moeite heeft genomen om echt even dedicated met jullie auto aan de slag te gaan, dat moet je hebben inderdaad!

Dank je wel voor de terugkoppeling hier, goed om te lezen en veel plezier maar weer met de RX!
 
  • Leuk
Waarderingen: Biancaatje73
Klinkt als accu leeg, motor management is gereset. Motor loopt slecht en schudt, stekkertje of slangetje los..
Marters is ook nog een goede.

De accessore accu bleek kapot en een verbindingsstekker van het hybridesysteem was niet goed.
Als dat met mijn huidige werk niets wordt, kan ik altijd nog in de autoreparatielarij :giggle:
(al was ik niet de enige die dit gokte :D )
 
Wat goed!!!! :)

Ik snap met de beste wil van de wereld niet dat de dealer dit niet heeft op kunnen lossen. Maar voornaamste is dat jullie weer van die heerlijke auto kunnen genieten (y)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met het weer leven van de auto. Het lijkt inderdaad vreemd dat een dealer dit niet kon oplossen. Kennelijk heb je daar een monteur voor nodig met kennis van zaken en het vermogen zelf na te denken - niet alles kun je in de OBD storinglijst vinden.

Ik vrees dat dit soort slechte ervaringen in de toekomst gaat toenemen. Een automonteur is traditioneel iemand met kennis van mechanische zaken die met behulp van wat gereedschap of vervanging van een onderdeel kunnen worden gerepareerd. Bij auto's met veel electronica zie je hooguit een storingmelding maar die kan zodanig vaag zijn dat je er weinig aan hebt.

Voor wat de dealer betreft: daar is kennelijk iets volkomen fout gegaan en ontspoord. Om op basis van dit ene concrete geval te concluderen dat er van dat bedrijf niets deugt, gaat me echter wat te ver. Ik heb er zelf 4 jaar geleden een GS gekocht, en heb aan die transactie en de afhandeling van wat garantiekleinigheden geen slechte herinneringen. Sinds de aankoop ben ik er overigens voor regulier onderhoud nooit weer terug geweest - ik woon er meer dan 200 km vandaan en laat het onderhoud aan een andere dealer over.

Nu de auto goed is hersteld, zou ik niet schromen alsnog contact op te nemen met die dealer om te vertellen over de negatieve ervaring en de goede afloop elders. Een evaluerend gesprek kan zowel voor jullie als voor dat bedrijf uiteindelijk nuttig zijn - boos worden kan altijd nog en daar voel je je niet beter door.
 
De accessore accu bleek kapot en een verbindingsstekker van het hybridesysteem was niet goed.
Hoe simpel kan het zijn o_O (en relatief goedkoop in materialen)
na ruim 3,5 maand wachten en steeds maar vragen wat hun plan was, of ze al meer wisten, of ze het probleem al hadden gevonden.....het schoot niet op daar, dde auto heeft daar vooral buiten gestaan..
Nou dit hou ik wel in mijn achterhoofd. Ik heb de mijne gekocht in Arnhem en in onderhoud daar. Ik heb daar zelf juist goede ervaringen met service en garantie. Maar ik zeg er ook bij dat ik ze een keer aangesproken heb op een controle die volgens een afvinklijst uitgevoerd zou zijn, maar dat niet daadwerkelijk gebeurd was. Ze ontdekten dat de achterremmen als “gebruikelijke slijtage” compleet versleten waren terwijl ik een paar maanden daarvoor (1300km geleden) de duurste beurt had laten uitvoeren waar die afvinklijst ingevuld was. Ik heb toen de geloofwaardigheid van die afvinklijst en dus ook de rest van de uitgevoerde werkzaamheden op tafel gelegd en dat ik hiermee het vertrouwen kwijt ging raken in hen. Ze gingen in overleg en hebben daarop niet alleen de achterremmen kosteloos gerepareerd, maar ook de remklauwen op de vooras gecontroleerd, volledig gereinigd en gangbaar gemaakt.

Het verhaal van jullie RX en de manier waarop jullie behandeld zijn herken ik niet. Terwijl de mensen die er werken nog altijd dezelfde zijn als 9 jaar geleden. Maar feit is wel dat jullie RX daar zo lang heeft gestaan. En dat de dealer die je mag beschouwen als “dé specialist” dit niet op kan lossen is wel beschamend. Als er een partij is die kennis zou moeten hebben van hybride systemen en veel voorkomende “gecombineerde” storingen zou moeten herkennen dan zou dat wel de dealer zijn…

Maar zoals een aantal hier volgens mij wel eens ervaren heeft, en ik kan me dat goed voorstellen, is dat monteurs van Aziatische merken niet zo bedreven zijn in storingszoeken dan bijvoorbeeld Europese of Amerikaanse merken. En dat komt vast doordat die monteurs van Aziatische merken niet zoveel te oefenen hebben als die andere merken. Want zelfs wij hier, de “toetsenbordridders”:giggle: van het LF hebben deze mogelijke oorzaken via een schermpje met wat tekst al geroepen. Ik zou als (chef) werkplaats het schaamrood op m’n kaken krijgen…
Ik kan me voorstellen dat je heel blij bent en de boel gewoon achter je wil laten, maar misschien stelt de vestigingsmanager een gesprek met jullie wel op prijs? Met name de verbazing van het niet op kunnen (of willen?) lossen en dat dit zoveel maanden heeft moeten rekken past niet in de verwachting van een (zelfs deze) Lexus dealer. Ik zou geen verwachtingen hebben van zo’n gesprek, behalve dan dat je je gehoord en begrepen voelt.
 
Fijn dat de auto weer rijdt. Zwaar Lexus onwaardig om zo lang stil te staan.
Toch zou het mooi zijn als er een medewerker van Lexus Arnhem op dit forum zou zitten, gewoon om de andere kant van het verhaal te kunnen horen.
Het probleem was bijna te simpel om niet als eerste na te kijken. Zeker een accessoire accu doormeten.
 
Fijn dat de auto eindelijk weer als vanouds rondrijdt! 😎

Dikke kans dat de 12v accu in beginsel door Lexus Arnhem wel is doorgemeten, toen nog in orde was, maar vervolgens door de lange tijd diepontlading kapot gegaan is. Dus dat kun je ze niet meteen aanrekenen. Wel uiteraard de slechte communicatie en de lange doorlooptijd zonder enig resultaat. Ook het feit dat ze niemand met expertise inhuren is slecht.

Zoekplaatjes en dan vooral in kabelbomen of stekkers gaan het petje van een hoop (dealer) monteurs gewoon te boven. Vooral zoals eerder hier al opgemerkt is bij Japanse auto's, waar dit soort problemen niet zo vaak voorkomen. Top dat deze monteur in Wesepe wél doortastend is en het gevonden heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken
Dikke kans dat de 12v accu in beginsel door Lexus Arnhem wel is doorgemeten, toen nog in orde was, maar vervolgens door de lange tijd diepontlading kapot gegaan is.
Ik had ook problemen met mijn 12V accu. De Lexus dealer heeft hem doorgemeten en gezond verklaard, maar ik ben blijven aandringen. Ik had de accu namelijk aan de oplader gehangen en die zei al na een uur dat hij vol was. De accu gaf inderdaad 12.9V gemeten maar het was gewoon niet mogelijk dat hij zo snel alweer vol was, dan was er wel zó veel vermogen ingepompt dat de kabels van de lader licht hadden gegeven. Na verder testen door Lexus bleken er een aantal cellen van de accu defect te zijn waardoor de capaciteit veel lager was geworden. Zoiets kan hier ook aan de hand zijn geweest.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n