GROM Vline V2 keuze ja/nee?

Bobusa

Actief
12 okt 2008
246
144
43
Ik zit op de wip om een keuze te maken voor de Vline V2 van GROM, een interface voor Android auto/carplay:
GROM Vline2 LEX6

De voordelen kennen we allemaal wel. Als het goed werkt is het een mooi systeem, echter gaat het natuurlijk om de nadelen:
  • Oudere hardware
  • Android 8.1 en die wordt door steeds meer apps niet meer ondersteund.
  • Na een email naar Motrade geven ze aan dat GROM dan een nieuwe Android update gaan introduceren maar ik denk dat daar de hardware inmiddels te oud voor is.
  • Bugs? Alhoewel de meeste waarschijnlijk zijn gladgestreken omdat het systeem al bijna 6 jaar oud is.
Inbouw is relatief eenvoudig dus dat is het probleem niet.

Wie heeft er ervaring mee? Werkt Google Maps naar behoren? Is de reactietijd van inputs voldoende?
Is het stabiel genoeg?

Dank voor jullie reacties.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Ik gebruik sinds 2019 een Vline2 (ik heb toen speciaal gewacht op de 2, die toen uit kwam). Nog steeds zeer tevreden over. Ermee navigeren en muziek luisteren werkt prima, maar op het moment dat je bijvoorbeeld Maps opstart merk je wel dat ie wat verouderd is. Na het aantikken van het Maps icoontje duurt het misschien wel 10 seconden voordat ie "responsive" is, maar daarna werkt het prima.

De Vline ondersteund overigens ook Android auto en Carplay, maar ik heb liever een stand alone systeem in de auto.

Ik heb weleens last gehad van bugs, maar GromAudio heeft een prima supportdesk die altijd hun best doen om te helpen. Over het algemeen ben ik zeer onder de indruk van het product, maar dat komt vooral doordat de techniek binnen mijn vakgebied valt.

Er wordt nog wel actief ontwikkeld aan het product. Meestal is er iedere maand wel een update (in december zelfs 2)
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
380
63
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Ik zie de toegevoegde waarde van bijvoorbeeld Apple Carplay wel in de zin van dat je je telefoon met rust kunt laten in de auto, en wel gebruik kunt maken van de navigatie die in de telefoon zit. Alles bedienen vanaf het scherm, Spotify etc.... De originele navigatie is niet heel bijzonder, weten we allemaal wel.
Ik heb het nooit ergens werkend gezien, ook de goedkopere alternatieven die oa via Marktplaats of zelfs Ali worden aangeboden niet. Per saldo tel je er wel een goeie 600 euro voor neer en dat is wel serieus geld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
69
53
18
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Ik zie de toegevoegde waarde van bijvoorbeeld Apple Carplay wel in de zin van dat je je telefoon met rust kunt laten in de auto, en wel gebruik kunt maken van de navigatie die in de telefoon zit. Alles bedienen vanaf het scherm, Spotify etc.... De originele navigatie is niet heel bijzonder, weten we allemaal wel.
Ik heb het nooit ergens werkend gezien, ook de goedkopere alternatieven die oa via Marktplaats of zelfs Ali worden aangeboden niet. Per saldo tel je er wel een goeie 600 euro voor neer en dat is wel serieus geld.
Plus nog eens de vraag hoe de bediening werkt.
Ik ben naar 2 bedrijven geweest: de eerste had het over "bediening via het scherm", maar dat bleek het scherm van mijn telefoon te zijn (dus niet handsfree!), de tweede zou er een enorme zwart-glimmende knop in het dashboard zetten, om door de apps heen te scrollen.
Beide keren om die redenen afgehaakt.
Ik hoef geen touch-screen erbij (kan ik ook niet fatsoenlijk bij tijdens het rijden), maar zoek een eenvoudige bediening via de Remote Touch-knop van de auto zelf.
Mocht iemand de vraag van robtp09 beantwoorden, zou je mijn vraag ook kunnen beantwoorden?
B.v.d.!
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Plus nog eens de vraag hoe de bediening werkt.
Ik ben naar 2 bedrijven geweest: de eerste had het over "bediening via het scherm", maar dat bleek het scherm van mijn telefoon te zijn (dus niet handsfree!), de tweede zou er een enorme zwart-glimmende knop in het dashboard zetten, om door de apps heen te scrollen.
Beide keren om die redenen afgehaakt.
Ik hoef geen touch-screen erbij (kan ik ook niet fatsoenlijk bij tijdens het rijden), maar zoek een eenvoudige bediening via de Remote Touch-knop van de auto zelf.
Mocht iemand de vraag van robtp09 beantwoorden, zou je mijn vraag ook kunnen beantwoorden?
B.v.d.!
Bediening van de Vline werkt via wat er al in de auto zit. Als je een touchscreen hebt werkt dat touchscreen gewoon. Als je de "remote touch" hebt werkt die gewoon (je krijgt een pijltje in beeld, net als op de PC. Die verdwijnt als je deze een tijdje niet beweegt).
Ze hebben daarbij zelfs haptic feedback, dat je net als in de originele software voelt dat je op een keuze staat (dit kan overigens ook worden uitgezet). Ik kan me overigens voorstellen dat die haptic feedback niet werkt met Android Auto en CarPlay (heb ik nooit getest, kan ik weleens doen).
Stuurwielbediening blijft ook werken, in de zin dat volgens/vorige track wordt doorgegeven naar de Vline of je mobiel.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Lexus4me

Bobusa

Actief
12 okt 2008
246
144
43
Bedankt voor jullie reacties!

En het probleem met de INFO/TEL knop (Europese LS) is volgens Grom ook opgelost. Dat hield me nog tegen.

INFO-TEL opgelost.png

Ga binnenkort de knoop doorhakken.
 

MoTrade

Hoort erbij
Sponsor
18 okt 2018
53
29
18
Wij verkopen de allernieuwste Vline2 hardware. Dat is versie 2.5, net twee maanden uit. Die is zeker voldoende recent voor eerstvolgende Android Update. Maar ook versie 2.0 zal naar verwachting gewoon kunnen worden geupdate. In 2019 was de update naar Android 8.1. Dat werkte met een micro SD-kaartje.
Dus beter de hardware installeren op een plek waar je er makkelijk bij kan. Wel vroeg GROM AUDIO toen iets van 15-20 dollar voor een update-kaartje.
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
246
144
43
Wij verkopen de allernieuwste Vline2 hardware. Dat is versie 2.5, net twee maanden uit. Die is zeker voldoende recent voor eerstvolgende Android Update. Maar ook versie 2.0 zal naar verwachting gewoon kunnen worden geupdate. In 2019 was de update naar Android 8.1. Dat werkte met een micro SD-kaartje.
Dus beter de hardware installeren op een plek waar je er makkelijk bij kan. Wel vroeg GROM AUDIO toen iets van 15-20 dollar voor een update-kaartje.
Bedankt voor de update (y)