Groot onderhoud waar.....

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Importeren, onderdelen en eerste sevice beurten zijn geen probleem voor me:) maar nu ben ik met de Celsior toch aan groot ondehoud (moet zeggen preventief) toe:) Probleem is alleen wie en waar? Ik heb vanuit mijn woonplaats gezien de keuze tussen: Lexus dealer, Toyota dealer, een lokale garage die ervaring heeft (echt bijzonder bedrijf...doen begrafenis auto's) of een tuning /onderhoudsbedrijf gespecialiseerd in JDM.
Wat zouden jullie doen?
Wat er moet gebeuren is dat alle vloeistoffen vervangen moeten worden, afstellingen nagekeken en overzichtje met wat er aangepast moet gaan worden (klein beetje vip) en die luchtvering eruit en vervangen door coilovers. Dat laatste omdat ik nu toch een wat scheve auto heb (wist ik al bij aankoop dat dit een puntje was) en de heightcontroller doet niet wat gevraagd wordt. Het lijkt erop of er een kleine lekkage is bij 1 van de dempers want de compressor heeft het echt zwaar. Daarbij moet de auto wat lager komen te liggen en dat is om een of andere reden geblokkeerd in de height/ride controller die er nu in zit. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar specifieke wensen gehad ten aanzien van de wagenhoogte.

Ik hoor graag jullie meningen over waar dit onderhoud uit te voeren en vervolgens ook in onderhoud te houden.

By the way ik heb zojuist een radio op de kop getikt bij een van de demontage bedrijven van een lexus ls400 uit 97. Mijn radio doet het wel maar heeft zoals ik al eens heb verteld alleen maar een bereik van 78 tot 90 op de fm band.
Ik kan dus nu het geheel bijna origineel houden:)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik weet niet of ik je verkeerd heb begrepen, maar om je laatste vraag te beantwoorden: je mag met de auto niet meer rijden, hij moet eerst ingevoerd (en gekeurd) voordat die de weg op mag. Ik zet "en gekeurd" tussen haakjes omdat dat niet hoeft. Als er keuring op zit en de auto uit EU landen komt dan wordt de keuring overgenomen, je hoeft dus alleen in te voeren en de rest bpm te betalen. dit kun je bij een rdw keuringsstation bij jouw in de buurt doen.
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
mlcoolj zei:
ik weet niet of ik je verkeerd heb begrepen, maar om je laatste vraag te beantwoorden: je mag met de auto niet meer rijden, hij moet eerst ingevoerd (en gekeurd) voordat die de weg op mag. Ik zet "en gekeurd" tussen haakjes omdat dat niet hoeft. Als er keuring op zit en de auto uit EU landen komt dan wordt de keuring overgenomen, je hoeft dus alleen in te voeren en de rest bpm te betalen. dit kun je bij een rdw keuringsstation bij jouw in de buurt doen.

Inderdaad verkeerd begrepen :)
Dat had ik indeed al begrepen, heb ondertussen smak geld aan vervoer uitgegeven .
Maar goed hij staat op de oprit te wachten op kenteken en dan asap twee fuseekogels laten vervangen.
Dat doe ik wel zodra ik kenteken heb anders moet ik weer de vervoerder betalen....
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Ik heb hem eerst laten halen door vervoerder uit duitsland en bij mij op oprit laten zetten.
Omdat hij waarschijnlijk een tijdje stil had gestaan en de riem nog nooit vervangen was geweest durfde ikhet eigenlijk niet aan om met een eendags kenteken de rdw zooi te doen.
Dus heeft de vervoerder hem dinsdag opgehaald en weer thuis gebracht nadat van dorst de riem / beurt had gedaan.
Woensdag rdw import, donderdag via spoedbetaling bpm betaald.
Nu wachten op kenteken en dan fuseekogels laten doen icm apk.is namelijk afkeurpunt.
Duitse apk werd niet overgenomen, rapport ontbrak.
Moet alleen van dorst nog bellen vragen o ze hem wilen komen halen en brengen, beroemde rct.
Hoef geen vervangend vervoer.