Ik ben nu 8 maanden in het bezit van een RX450 h uit 2020 (FL-versie) en ben de afgelopen maand een paar keer op de autobaan in Duitsland geweest op delen zonder snelheidslimiet.
Gewoon uit nieuwsgierigheid wat de RX kan doen, heb ik de topsnelheid een paar keer uitgeprobeerd.
Blijkt dat hij 215 km/u haalt op de snelheidsmeter, 210 km/u Gps gemeten en voelt (in Sport s+ modus) redelijk stabiel bij die snelheid.
Het toerental ligt de hele tijd op 6000 Rpm tijdens het vol gas geven, totdat de topsnelheid is bereikt.
Wanneer de auto bij 215 km/u topsnelheid heeft bereikt, geeft die het gevoel dat hij een zachte snelheidsbegrenzer raakt en schakelt de e-cvt over naar wat voelt als een overdrive, zakt het toerental naar 4800 en blijft hij op die snelheid en dat toerental vasthouden.
Ik heb dit zowel in de ecvt Drive-modus als in de Sport-modus uitgeprobeerd, er is geen verschil.
Weet iemand iets over deze (overdrive-achtige) modus van de e-cvt?
Gewoon uit nieuwsgierigheid wat de RX kan doen, heb ik de topsnelheid een paar keer uitgeprobeerd.
Blijkt dat hij 215 km/u haalt op de snelheidsmeter, 210 km/u Gps gemeten en voelt (in Sport s+ modus) redelijk stabiel bij die snelheid.
Het toerental ligt de hele tijd op 6000 Rpm tijdens het vol gas geven, totdat de topsnelheid is bereikt.
Wanneer de auto bij 215 km/u topsnelheid heeft bereikt, geeft die het gevoel dat hij een zachte snelheidsbegrenzer raakt en schakelt de e-cvt over naar wat voelt als een overdrive, zakt het toerental naar 4800 en blijft hij op die snelheid en dat toerental vasthouden.
Ik heb dit zowel in de ecvt Drive-modus als in de Sport-modus uitgeprobeerd, er is geen verschil.
Weet iemand iets over deze (overdrive-achtige) modus van de e-cvt?