- 1 jul 2020
- 566
- 255
- 63
Dag forum vrienden, daar ben ik weer en ik heb even een vraag.
Normaliter gebruik ik de auto alleen voor lange afstanden, maar vanmorgen moest ik even om een boodschapje.
Nu begint iedere rit met een koude motor, lange rit of korte rit, dus eigenlijk maakt dat niks uit, Maar vanmorgen viel mij het volgende op:
De auto startte zoals ik gewend ben meteen, ik wacht altijd eventjes met 'schakelen' totdat de toerenteller weer onder de 1000 rpm is gezakt, anders krijgt je bak zo'n klap...
daarna ben ik de garage uit gereden, de oprit af, de straat uit, allemaal rustig aan, tenslotte was de motor nog koud.
aan het einde van de straat; zo'n 600 meter verder op de T-splitsing even gewacht of er in de mist nog ander verkeer opdoemde, maar de weg was leeg, dus ik kon weer zachtjes het gaspedaal indrukken.
en toen schrok ik eventjes.. daar leek de motor t?ch even te haperen en als ik ergens van schrik is het van een haperende motor die even inhoudt.
vrij snel daarna gaat ie gewoon weer zoals het hoort, maar het is toch schrikken...
Om er zeker van te zijn dat ik me niet vergist had, ben ik een paarhonderd meter verderop even stil gaan staan, om vervolgens weer rustig weg te accelereren. en wederom leek de motor zich even een beetje te verslikken voordat ie er echt voor wilde gaan.
Nu de hamvraag: wie van jullie (met een V6 motor en dus geen hybride) herkent dit, of weet waar hier mogelijk het probleem ligt? (of ervaart men dit als normaal?)
vooralsnog is het echt alleen bij het wegrijden uit stilstand (met koude motor)
Ik ben zeer benieuwd.
edit: ik leg een link met de kou, omdat mijn vorige auto dit (alleen op LPG) had wanneer het koud was.
Normaliter gebruik ik de auto alleen voor lange afstanden, maar vanmorgen moest ik even om een boodschapje.
Nu begint iedere rit met een koude motor, lange rit of korte rit, dus eigenlijk maakt dat niks uit, Maar vanmorgen viel mij het volgende op:
De auto startte zoals ik gewend ben meteen, ik wacht altijd eventjes met 'schakelen' totdat de toerenteller weer onder de 1000 rpm is gezakt, anders krijgt je bak zo'n klap...
daarna ben ik de garage uit gereden, de oprit af, de straat uit, allemaal rustig aan, tenslotte was de motor nog koud.
aan het einde van de straat; zo'n 600 meter verder op de T-splitsing even gewacht of er in de mist nog ander verkeer opdoemde, maar de weg was leeg, dus ik kon weer zachtjes het gaspedaal indrukken.
en toen schrok ik eventjes.. daar leek de motor t?ch even te haperen en als ik ergens van schrik is het van een haperende motor die even inhoudt.
vrij snel daarna gaat ie gewoon weer zoals het hoort, maar het is toch schrikken...
Om er zeker van te zijn dat ik me niet vergist had, ben ik een paarhonderd meter verderop even stil gaan staan, om vervolgens weer rustig weg te accelereren. en wederom leek de motor zich even een beetje te verslikken voordat ie er echt voor wilde gaan.
Nu de hamvraag: wie van jullie (met een V6 motor en dus geen hybride) herkent dit, of weet waar hier mogelijk het probleem ligt? (of ervaart men dit als normaal?)
vooralsnog is het echt alleen bij het wegrijden uit stilstand (met koude motor)
Ik ben zeer benieuwd.
edit: ik leg een link met de kou, omdat mijn vorige auto dit (alleen op LPG) had wanneer het koud was.