twcoolen zei:
Koenardinho zei:
Omdat ik 90% autosnelweg ga rijden, dus grotendeels op de benzinemotor zal mogen rekenen).
Wanneer je grote hoeveelheden snelweg rijdt en ook nog van doorrijden houdt (lees: 130kmpu +, bv in Duitsland) dan is de CT geenszins zuiniger dan een krachtige diesel.
Onzin: Alle cijfers wijzen op het tegendeel: Zowel de fabrieksopgave (muv 120d* BuBK) als Spritmonitor als Werkelijkverbruik laten zien dat de CT minder liters per kilometer zuipt van een brandstof die ??k nog eens een kleinere energiedichtheid heeft, ??k onder de veelrijders.
Dat de CT door zijn (te?) kleine tank een kleinere actieradius heeft en dat je met een diesel, afhankelijk van het toepasselijke belastingregime, uiteindelijk minder centjes aan de staat afdraagt is een tweede. En dan hebben we ook nog de persoonlijke voorkeur van de berijder.
* De 120d is de kleinste die ik een "krachtige" diesel zou durven noemen.
(Oh, en ja: hap-hap, idd, maar dit soort onzin kan ik niet hebben. ;-))