HELP DRL kapot ct200h

En er staat heel duidelijk bij. Let op. Bovenste LED werkt niet! Kortom goed lezen. Deze koplampen zijn vrij nieuw en zijn dus nog niet veel op de sloop te vinden.
Goed dat je het aangeeft! Ik had het gelezen en reageerde meer om aan te geven dat er wel wat te vinden is.

Goed dat je het aangeeft! Ik had het gelezen en reageerde meer om aan te geven dat er wel wat te vinden is.
Ja maar als degene zonder lezen op “bestellen” drukt ziet je met zelfde probleem. Vooral in deze context van de thread zou het fijn zijn dit soort zaken te benoemen. Er wordt naar een oplossing gevraagd. Niet naar oplossingen die dezelfde problemen geven. :-) Dan misschien handig om het erbij te vermelden. Niets voor niets zijn ze wel te vinden nu. Maar die zijn dus op 9-10 keer stuk.

• Leuk
Waarderingen: Lexus_Dennis
Als je een set vindt met hetzelfde probleem dan is dat juist handig. Die set laat je repareren zodat je met je eigen auto nog kan blijven rijden (afh. van wanneer de apk afloopt).
De gerepareerde set monteer je en jouw defecte set verkoopje je weer (of laat je ook repareren en verkoop je met een dikke marge :trollface: ).

• Leuk
Waarderingen: Lexus_Dennis
Ik heb een set gevonden . Blijft wel een gok vanzelfsprekend . Ik kan niet zien aan de buiten kant of alles goed is behalve de DRL dan . Ook wel voor een schappelijke prijs . Ik ga in beraad , dank voor je reactie .

Als je een set vindt met hetzelfde probleem dan is dat juist handig. Die set laat je repareren zodat je met je eigen auto nog kan blijven rijden (afh. van wanneer de apk afloopt).
De gerepareerde set monteer je en jouw defecte set verkoopje je weer (of laat je ook repareren en verkoop je met een dikke marge :trollface: ).
Heb nog APK tot februari wegens , dus ben er vroeg bij . Mijn normale verlichting werkt gewoon, en DRL is niet verplicht . Ik hoopte na onderhoud even geen kosten meer te hebben 😀😄.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Heb nog APK tot februari wegens , dus ben er vroeg bij . Mijn normale verlichting werkt gewoon, en DRL is niet verplicht . Ik hoopte na onderhoud even geen kosten meer te hebben 😀😄.
Wat ik ooit van de apk begrepen heb is dat verlichting die op je auto zit moet werken.
Ik had ooit bij een auto mistlampen ingebouwd (waren toen een optie) maar nog niet aangesloten. Dat mocht toen niet van de apk-keurmeester. Even afgeplakt met ducttape en het issue was opgelost :LOL:

Edit, even aan onze grote vriend gevraagd:

Wat zegt de APK daarover?

Dagrijverlichting is verplicht aanwezig, maar:
🔹 Het hoeft niet te werken tijdens de APK zolang er andere verlichting aanwezig is die aan de eisen voldoet.
🔹 In de APK-regelgeving (RDW-keuringsvoorschrift) staat letterlijk dat defecte DRL alleen reden tot afkeur is als ze tijdens gebruik verwarring kunnen veroorzaken.

Laatst bewerkt:
Wat ik ooit van de apk begrepen heb is dat verlichting die op je auto zit moet werken.
Ik had ooit bij een auto mistlampen ingebouwd (waren toen een optie) maar nog niet aangesloten. Dat mocht toen niet van de apk-keurmeester. Even afgeplakt met ducttape en het issue was opgelost :LOL:

Edit, even aan onze grote vriend gevraagd:

Wat zegt de APK daarover?

Dagrijverlichting is verplicht aanwezig, maar:
🔹 Het hoeft niet te werken tijdens de APK zolang er andere verlichting aanwezig is die aan de eisen voldoet.
🔹 In de APK-regelgeving (RDW-keuringsvoorschrift) staat letterlijk dat defecte DRL alleen reden tot afkeur is als ze tijdens gebruik verwarring kunnen veroorzaken.
DRL staat altijd aan en kan niet worden uitgeschakeld. Waardoor het zicht niet gelijk is , en dus afkeur . Stel beide DRL zouden kapot zijn dan mag het weer wel .

Bij was dit reden tot afkeur. Auto heeft paar dagen in de garage gestaan totdat het was opgelost. Ivm leveringsproblemen.

DRL staat altijd aan en kan niet worden uitgeschakeld. Waardoor het zicht niet gelijk is , en dus afkeur . Stel beide DRL zouden kapot zijn dan mag het weer wel .
Ah, ik had even niet door dat er maar 1 defect is. Dat mag idd niet.

Het zou me niet verbazen dat de DRL's een aparte stekker hebben of mogelijk een eigen zekering. Niet zo moeilijk om daar 'iets' mee te doen 😆

Jammer, de USA versies kunnen de DRL's uitzetten in het menu. Leuk weetje maar heb je nu niets aan. Succes met dit project 👍

• Leuk
Waarderingen: Lasko
Het zou me niet verbazen dat de DRL's een aparte stekker hebben
Het zou mij juist wel verbazen dat bij een CT de DRL’s een aparte stekker hebben omdat ze geïntegreerd zijn in de koplamp. Bij onze IS’ zal het wel een aparte stekker zijn gok ik zo.