Help me even :-)

dotternetta

Nieuw hier
6 jun 2011
7
0
0
Hallo Lexus rijders!

Ik heb een probleem: mijn vrouw rijdt nu een Yaris uit 2003. Het ding voldoet haar goed (1 op 17 enzo), maar ik vind het helemaal niks. Hij begint te fluiten als je hard rijdt en de elektrische stuurbekrachting rijdt zo vaag dat je geen idee hebt wat er gebeurt. Gelukkig wil mijn vrouw wat groters (ook ivm de toekomst ;-) en ik heb mijn oog laten vallen op een SportCross. Helaas vindt ze die niet mooi maar de gewone wel! Ik zit nu naar een zwarte IS200, 183000 km uit 2000 te kijken, hier in de buurt.

Het probleem is: we hebben nog niet een grotere auto nodig :roll:
Aangezien jullie allemaal enthousiaste Lexus bezitters zijn denk ik dat jullie me wel kunnen overtuigen om snel te switchen! Graag hoor ik jullie mening!

ps: ik rijd zelf de meest betrouwbare auto ooit: Starlet p8 uit 1990 en doe al het onderhoud zelf, misschien beinvloedt dit jullie tips

groet,

Dotternetta
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
k rij er nu anderhalve maand in en ik ben er helemaal weg van! :D rijdt hardstikke soepel en geen rare fluitjes of wat dan ook!
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik heb ook een yarisje gehad, gelukkig zonder electronische stuurbekrachtiging want dat is bij die auto's niet fijn! Ik heb de yaris ingeruild op ook een zwarte IS, wel een 300 maar dat is een detail. De lexus geeft je alles wat je mist op de yaris. Maarrrr, je heb wel een stuk minder bergvakjes en als je een type heb met originele navigatie heb je beduidend minder bergvakjes!


Ik zeg doen! Een lex overtreft alles, de uber toyota! :rulez:



gr. koen
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Jah ik zeg ook doen.

Ik zeg doen omdat, zo voel ik het, je in 1 keer een auto rijdt die tot de Luxe klasse valt. Je voelt je de koning te rijk. De auto's zijn van zo'n kwaliteit gebouwd, je voelt het aan alles. Rijden, snel, langzaam, bochten . Kortom een genot. :rulez:
 

dotternetta

Nieuw hier
6 jun 2011
7
0
0
Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties!

Wat betreft de besmetting, er kan nog wel 1 bij, naast het toyota-virus. Gelukkig zijn beide virussen familie van elkaar en kunnen goed samenwerken. Ben alleen bang dat er geen cure voor is hahaha.

Hier in de buurt staat een IS200 zwart met 183000 km vraagprijs 5500 en hij staat al een half jaar te koop. Wat zou er mis mee zijn? Ik hoop zaterdag tijd te vinden om hem te gaan bekijken!

Weten jullie hoe het zit met verzekeren? Hangen de kosten af van de nieuwprijs of van de dagwaarde?
Ah..ik zie het al: verzekering is 50 euro per jaar duurder, dat valt mee!

Ik hou jullie op de hoogte!


groet,

Dotternetta
 

dotternetta

Nieuw hier
6 jun 2011
7
0
0
Ik heb net de IS200 bekeken en gereden en NIET gekocht.
Ten eerste stond ons de garage niet aan. Het was gewoon een zooi en er stond alleen maar troep.
De auto was niet schoon (fail)
Hij stond er met 1 platte band (grote fail!)
De achterbumper was mat (de verf had craquel? over de hele bumper) maar "hij had een andere bumper bij de spuiter liggen....zet die er dan op! :roll:
Hij startte wel maar ik hoorde gelijk dat de lagers in de drukgroep niet fris waren, tijdens de proefrit kon je dit nog veel beter horen. :(
En hij trok naar recht tijdens remmen...


De prijs kon eerst niets aan gedaan worden, maar hij wilde er wel een andere drukgroep in zetten. Later trok hij bij en kon er ook wel wat van de prijs af, maar alles stond me tegen dus we zijn vertrokken.

Die drukgroep, komt dat vaker voor bij de IS200?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Misschien is de koppeling nog nooit vervangen bij 180.000km, dus die is dan wel echt aan vervanging toe...

Hoe ik je hoor, dan zou ik hem ook hebben laten staan.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
lagerschalen, drukgroep, lekke bandjes.. niets aan de hand!! 1JZ of 2JZ er in en gaan!! of een UZ natuurlijk.. :D
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
misschien voor een hele lage prijs had ik hem meegenomen maar dan meer ook niet! zonde van die IS200 hij verdiend wel een betere eigenaar als ik het zo hoor ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Alan zei:
Misschien is de koppeling nog nooit vervangen bij 180.000km, dus die is dan wel echt aan vervanging toe...

Hoe ik je hoor, dan zou ik hem ook hebben laten staan.

Staat volledig in relatie met het gebruik, een snelweg auto zal 3 ton kunnen halen, een stads auto kan het bij stevig gebruik zelfs al bij 1 ton nodig hebben.

Ik had deze auto persoonlijk ook laten staan, je koopt geen auto als deze vanaf het begin al niet de ware is. Nou kan ook de ware ineens een hoop ellende opleveren maarja dan moet je een nieuwe kopen als je dit niet wil....



gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
De prijs is erg aantrekkelijk! Let wel op dat de KM stand waarschijnlijk in miles is aangezien dit US import is (te zien aan de bumperlichten en de langere achterbumper)
+ Dat de handbakken maar 5 versn. hebben en deze weleens problemen geven qua syncronisatie.

Maar een IS300 doet het m wel hoor, geweldige auto! Rap dat ze zijn! :D



gr. koen
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik denk als het alleen de stoel is die brandschade heeft valt het wel mee maar ik weet niet of dat het enigste is.. de rest zal dan ook wel lekker ruiken :sucks: