Help! Weerstand waardes vd airbags van een bj2000 Sc400?

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Binnenkort gaat mijn auto eindelijk voor de keuring maar heb geen werkende dashboard airbag.
Nu staan er forums vol met informatie over het plaatsen van weerstanden over de airbag stekkers zodat je bij geen echte werkende airbag je systeem wel normaal functioneert.
Dus bij het op contact zetten van je auto het airbag lampje aan en uit gaat .
Maar het probleem.
Ik kan egt nergens vinden hoe zulke weerstanden ik nodig ben om dit uit te voeren. Het gaat om de stuur en dashboard airbag.
Hoop egt dat iemand me aan deze informatie kan helpen want ik kan het egt niet vinden.

mvg.Misha
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
2 sets of 3 10 ohm resisters wired together to bypass airbag sensor and turn off airbag light
https://youtu.be/zMLN2i6tteQ

is niet van een lexus/toyota maar is het proberen waard omdat jij de stage 2 airbag hebt
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Bedankt voor het op weg helpen maar heb het nog steeds niet kunnen vinden.
De weerstanden zijn per merk en per type verschillend en kan ook geen weerstand meten op een andere airbag omdat deze dan misschien af zou kunnen gaan.

Ik hoop er snel achter te komen.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
stel je vraag eens op clublexus , ik kwam daar wat info tegen maar vooral de oplossing om het lampje er uit te halen maar dat mag in NL niet weet ik nog van mn ABS lampje in vorige auto
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Onderstaande tekst heb ik van het internet gehaald.

Mag een airbag lampje branden bij APK

Hierop kunnen we een kort antwoord geven, ja dat mag! Airbags en gordelspanners moeten aanwezig zijn, als ze van fabriekswege zijn gemonteerd. Ook moet het controlelampje goed functioneren. Als duidelijk is dat een airbag verwijderd is op de plaats waar in de auto ?AIRBAG? staat vermeld of als het controlelampje blijft branden of niet werkt, moet hiervan melding worden gemaakt. Er moet dan op het APK-keuringsrapport een reparatieadvies worden gegeven. Het voertuig wordt hierop dus niet afgekeurd!



Succes

Twan
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
misha gaat niet voor een apk maar een ingevoerde auto uit Amerika op kenteken krijgen , dan krijgt hij een soort van keuring alsof het een nieuw model betreft
best streng zo heb ik begrepen
ik heb ook eens zo een keuring laten doen maar meer om de wijzigingen door te geven op kenteken , hij is zonder mistlampen en achteruitrij lichten door de keuring gekomen maar ik heb dus begrepen dat dit een hele strenge keuring is
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja lelystad is best strenge keuring ja, maar of ze hierover zullen vallen? geen idee...
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Je kunt proberen met een potentiometer(potmeter) de juiste weerstand vast te stellen, kijk bij conrad.nl
Misschien is dit een oplossing. Een schakeling maken via oliedruk sensor, motor loopt=>> lampje uit!
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
slim !! dat zou een mooie oplossing zijn voor Misha

persoonlijk lijkt het mij dood eng want de airbag zal maar afgaan ! boem ! dag stuur , dag dashboard
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Hardstikke bedankt voor alle informatie die hier tot dusver gepost is!

Misschien kan ik ook wel het airbag lampje door linken aan een andere die met het op contact zetten vd auto aan en uit gaat ?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
een poos geleden heb ik je nog een tip gegeven over een zwarte dash airbag , ik had begrepen dat je een werkende had omdat je die vakkundig liet herstellen
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
een poos geleden heb ik je nog een tip gegeven over een zwarte dash airbag , ik had begrepen dat je een werkende had omdat je die vakkundig liet herstellen



Dat was niet het juiste type airbag jammergenoeg.
Heb er al een keer eerder een gekocht voor het dashboard en heb ik nog liggen. Afkomstig van een 96er sc300.
Past totaal niet in het dashboard.Ik dat uitzoeken en wat blijkt.
Het type dat ik nodig heb zit maar in 2 bouwjaren dus 98+.

Ik laat de gescheurde kap idd momenteel vakkundig herstellen maar hier zit niets meer onder.

gr.
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Klopt. Na deze zijn er nog 224 sc`s van de band gerolt .

Maargoed nog altijd geen oplossing kunnen vinden omdat ik geen weerstand waardes kan vinden.
Zelfs op het clublexus forum weten ze het niet.
Iemand enig idee of ik niet ook gewoon het lampje aan een ander kabeltje kan koppelen die ook gewoon met het op contact zetten aan en uit gaat?
Want dan is het ook verholpen.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Je kunt proberen met een potentiometer(potmeter) de juiste weerstand vast te stellen, kijk bij conrad.nl
Misschien is dit een oplossing. Een schakeling maken via oliedruk sensor, motor loopt=>> lampje uit!


dit al overwogen ?
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Og. hoe kan ik daar nu overheen gelezen hebben. Die meter apart aanschaffen ga ik niet doen maar die 2e optie klinkt goed. Als het lampje maar aan en uitgaat. et zal me jeuken of het systeem werkt of niet. haha
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Dat gewoon erop solderen wordt ook alweer kut. Heb de tellerbak eruit gehaald en wat opvalt is dat ik nog wel het lampje van het airbag systeem kan verwijderen maar verder niet . Want als ik een draadje aan het lampje soldeer en massa pak van een ander lampje ik in de printplaat van de tellerbak moet gaan hakken en zagen . En dan is de printplaat dus niet meer intact voor waarneer ik in de toekomst wel gewoon weer werkende airbags in de auto wil hebben. Frustraties hiero
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Het zit je inderdaad niet mee.
Ik kan ook niks op internet vinden wat je enigszins kan helpen.
Succes Mishav