Het gaat een LS 430 worden

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Sommige mensen kopen 5 meter auto maar kunnen nog geen Smart bij de AH in het vakje krijgen. Dan zijn de velgen het eerst aan de beurt. Nu hebben ze in Oostenrijk ook wel vaak hoge stoepranden.
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Er zitten nu overigens Yokohama winterbanden op 225 55 R17 101 H, maar met nog maar een profiel van 4 mm, dus die kunnen weg. De banden die ze eronder gaan leggen zijn Bridgestone 225 55 R17 101 W met nog een profiel van 6 mm. Heeft iemand daar ervaring mee?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Waarschijnlijk turanza... het zijn waarschijnlijk gewoon all seasons, wat je zou kunnen doen is bv in de toekomst Dunlop sp sport 01 te nemen goede banden voor een ok prijs.
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Waar ik ook benieuwd naar ben is de Mark Levinson audio-installatie. Je hoort veel dat het het beste van het beste zou moeten zijn, maar andere kant zeggen veel gebruikers ook dat het schromelijk overdreven is, zeker wat betreft de car audio. Hebben jullie hier ervaring mee?

Over Mark Levinson gesproken: is dit twee weken oude filmpje al eens voorbij gekomen op dit forum?

http://www.youtube.com/watch?v=tgzVvH2Y34g&feature=fvsr
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Ah, ik dacht al dat-ie wel ergens al opgemerkt moest zijn...

Maar wat vinden jullie ervan? Is ML echt zo geweldig of valt het wel mee?

Compleet is-ie wel. Ik kan zelfs mijn cassettebandjes weer gaan gebruiken!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Zoals vaak wordt gezegd:

Het is veel beter dan de gemiddelde hifi installaties thuis, maar als je het gaat vergelijken met een echte High-End systeem voor thuis, dan kan zit daar natuurlijk nog wel een verschil in.

Een echte High-end installatie begint zo rond de prijs van een nieuwe Lexus CT200h :p
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik zou niet weten welk merk in m'n IS200 zit maar dat je een complete concertzaal naar binnen loodst is bij mij niet aan de orde. Klinkt zuiver en okay maar de ruiten blaas je er niet mee uit haha

Dat gezegd hebbende dien ik er wel bij te vermelden dat ik een sportcross heb en de klankkast van de kofferbak wel minder is dan een IS200 Sedan.
 

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
429
11
18
ik ben jaloers.....na een testrit een paar jaar geleden ben ik ook verkocht....zodra het financieel kan ruil ik mijn gs300 er graag voor in.
ik vind hem niet echt mooi die ls 430 maar man o man wat rijd dat super !
gefeliciteerd !

gr wilco
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HAhaha goed geluid hoef je ook niet perse je ruiten uit te blazen, maar inderdaad het gaat meer om zuiverheid. Dingen die je normaal niet hoort, ga je opeens wel horen.

Ligt eraan wat voor model is200 hebt, maar stndaard zit er als het goed is Pioneer installatie in.

Voor mark & levinson had lexus nakamichi.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Wat een gave bak! En voor dat geld!

Maar hoe vind je zulke auto's dan in het buitenland? Zijn daar speciale websites voor?
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
De afneembare trekhaak waar ik nog naar zocht, wordt door de garage aangeboden voor ? 1270, dus laten we maar even zo. Dan zetten we de racefiets maar tussen de voor- en achterbank. Of misschien past-ie wel in de kofferbak, als je het wiel eruithaalt.

Iets anders: weet iemand een manier om bluetooth (met evt. Ipod) op een nette manier in de bestaande installatie (zie foto) te integreren?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Vrijdag ga ik mijn LS430 ophalen. Benieuwd of ze 'm mooi bijgewerkt hebben, met name de velgen. Dan meteen het eerste ritje, zo'n 700 kilometer richting huis. Nog even goed nadenken welke CD's ik mee zal nemen...

Bij de voorbank en achterbank hebben ze nu rubber matten liggen. Die lijken me niet origineel. Wat hoort er origineel in? Is dat de fraaiste oplossing of zijn er nog meer mogelijkheden? Ik hoor het graag, dan kan ik nu nog vragen of ze dat kunnen veranderen.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
TijsT zei:
Vrijdag ga ik mijn LS430 ophalen. Benieuwd of ze 'm mooi bijgewerkt hebben, met name de velgen. Dan meteen het eerste ritje, zo'n 700 kilometer richting huis. Nog even goed nadenken welke CD's ik mee zal nemen...

Bij de voorbank en achterbank hebben ze nu rubber matten liggen. Die lijken me niet origineel. Wat hoort er origineel in? Is dat de fraaiste oplossing of zijn er nog meer mogelijkheden? Ik hoor het graag, dan kan ik nu nog vragen of ze dat kunnen veranderen.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Volgens mij gaat er ook gewoon een mattenset in. deze zijn trouwens wel ideaal voor in de winter.
Ik denk dat de mattenset wel prijzig is 150+ ??
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Die mattenset is mooi voor in de winter. origineel gaan er beige matten in. je kan ze hier kopen, of in de de USA op Sewell. eerdaags laat ik wel weer eens een vrachtje overkomen, dus het zou mee kunnen.

http://lexus.sewellparts.com/accessorie ... /2940.html

Velgen zijn een bekend probleem, er zit een belachelijk dun laklaagje op.

forumlid handigneefje is ook op zoektocht geweest naar dakdragers, misschien heeft hij wat meer informatie?
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Afgelopen vrijdag heb ik de Lexus LS 430 opgehaald in Rankweil, Oostenrijk en ben met een grote smile op mijn gezicht teruggereden.

Ja, het rijdt inderdaad heerlijk, de stoelen zitten geweldig, het geluid van de ML is fantastisch, alles wat ik hoopte is totnotoe uitgekomen. Ondanks snelheden van 150-160 km/uur en veel files kwam ik uiteindelijk tot een verbruik van 1:10,2, dat viel me niet tegen.

Ter plekke bleek wel dat ze de velgen niet hadden kunnen opknappen. Ik krijg nu voor een geringe meerprijs z.g.a.n. velgen terwijl ik deze minder fraaie dan voor de winterbanden kan gebruiken.

Op de terugweg bleek ook dat de subwoofer achterin soms hinderlijk meetrilt, een probleem dat vaker op dit forum is gesignaleerd. Ik heb wel gelezen dat een bepaalde lijm uitkomst kan bieden, of moet ik toch een nieuwe of nog goede 2de handse installeren?

Verder moet ik nog even bestuderen wat anderen op dit forum over het updaten van het navigatiesysteem hebben geschreven, want gisteren reed ik vanuit het oosten naar Amersfoort en werd langs de Planken Wambuis in Ede geleid, waarschijnlijk omdat in 2001 de A30 nog niet bestond.

Het verhaal van de matten van Jelmer klinkt goed, bij de dealer zeiden ze ook dat ze ze voor 100 euro konden aanbieden, dus dat komt ongeveer wel overeen. Waarmee komt jouw beige overeen, Jelmer, op de site van Sewell spreken ze van Charcoal. Ecru/Cashmere en Ivory?

Morgenvroeg ga ik langs de RDW voor een Nederlands kentekenbewijs en dan is-ie officieel ingevoerd.