HID conversiekit

wilimini

Nieuw hier
8 feb 2010
3
0
0
k heb een IS220d uit 2006 en heb plannen om daar een HID conversiekit in te plaatsen. Zijn er mensen die hier ervaringen of tips over hebben en weten wat het beste merk is, omdat ik links en rechts hoor dat het niet altijd prombleemloos werkt in alle auto's.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik heb zelf geen IS, dus weet niet hoe het in een IS zou werken. Ga je voor de volle conversie? dus ook koplampsproeiers etc? De HID conversie zelf gaat vrij makkelijk, je hebt tenslotte maar 1 stroom toevoer nodig en ja, een plek om mooi je ballasts weg te werken. Verder moet je kijken wat voor warmte je neemt... (4000K, 6000K etc...) Hoe hoger je gaat, hoe minder de visibility wordt en de kleur van het licht verandert ook... als je echt wit licht wilt, neem 6000K (Hier heb je trouwens ook het beste licht...)... Als ik me niet vergis, komen de meeste auto's met af fabriek xenon met 4200K... Verder moet je natuurlijk kijken naar de type lamp wat erin moet... Qua merk weet ik niet, ik heb toen een kit via ebay gekocht en het doet het nog steeds goed (2 jaar)... Hoop dat dit je helpt... anders hoor ik het wel...

Gr,

Marvin.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Je heb waarschijnlijk ook een zogenoemde CAN-Bus aansluiting nodig, zodat je computer niet in foutmelding springt (denkt hij dat de lampen kapot zijn)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ah kijk... de auto's waar ik HID op heb geinstalleerd waren niet zo sophisticated :p ... thx voor de aanvulling Jelmer!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
ik heb zelf trouwens liever niet zo'n hele moderne auto :wink: Ik word denk helemaal gefrustreerd van alle computers :lol:
 

wilimini

Nieuw hier
8 feb 2010
3
0
0
Bedankt voor deze info mensen maar die dingen wist ik wel allemaal. Ik zou graag van andere IS rijders weten hoe hun bevindingen zijn met HID achteraf inbouwen op een Lexus IS220d (2006)zonder sproeiers ed. Bij mijn vorige Lexus IS200 gingen de lampen vaak pas aan na een paar aan/uitschakelen, heb hier toen diverse oa ook de versie van PILOT die goed bekend staat op gehad en had daar dezelfde problemen mee als enkele goedkopere merken. Moest altijd goed opletten of de lampen allebei aan stonden.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Owww, dat soort vragen. Zorg dan voor een goede massa! de draden die voor standaard verlichting worden gebruikt zijn vaak zeer dun. En HID is heel erg massa gevoelig.

Ik maak of koop vrijwel altijd een aparte kabelboom met apart relais, en gebruik dan de originele voeding van de lampen slechts als stuurstroom, en pak de hoofdstroom direct van de accu af, en de massa gaat ook direct naar de accu, of op de carrosserie.

Ik heb het bij mijn eigen Lexus toen ook uitgeprobeert, en inderdaad, de lamp die nog op de originele massa staat aangesloten heeft zo nu en dan kuren. de ander met aparte massa nooit.

Zo'n aansluiting is niet bepaald 'plug and play' trouwens :wink:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HID achteraf inbouwen is totaal geen probleem in een is250/is220d.

zowel een 35w of een 50/55watt h11 kitje zou gewoon functioneren.

auto's vanaf bouwjaar januari 2007 zouden bij apk wel wat problemen krijgen, tot 31 dec 2006 niet.

Inbouwen is zo gedaan. Ik heb het meerdere keren gedaan in een is250.

Mocht iemand vragen hebben dan kan je even mailen :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
MLcoolj,

Wil je het zelf inbouwen?

ZO ja dan kan je waarschijnlijk op de forum van:

My.is
clublexus

hier kan je heel veel vinden over inbouw van xenon, maar ik weet eventueel wel een adresje waar je gelijk xenon kan kopen en in kan laten bouwen voor onder de 150 euro met garantie.

Ik gebruik al 2 jaar en 100.000km dit setje, dus het zit wel in orde met de kwaliteit. Misschien dat de prijzen nu wel weer lager zijn, maar ik zou het eventueel voor je na kunnen vragen?

Alan

PS ik moet nu snel weg, mocht het niet lukken met zoeken dan help ik je morgen er even mee.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hey Alan,

Thx voor je aanbod! Maar ik bedoelde voor degenen die dit nodig hebben, ik ben niet in het bezit van een IS maar ik kan zelf aan Pilot kits komen en ook zelf installeren... als je de set hebt dat bij je auto past dan is het plug and play.. soms (zoals Jelmer hierboven al heeft aangegeven, moet je nog wat meer doen...) is het wel wat meer werk... ik ga na de zomer xenon inbouwen denk ik...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Aah ok

Als ik mijn winterlampen 4300k weer in de auto ga monteren dan kan ik, mits ik het niet vergeet, wat foto's maken. :) Zomer gebruik ik namelijk 5000k.

In de is250 moet je alleen 2 gaten boren in afdekkapje, maar voor de rest is het plug n play zonder foutmelding.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb altijd met 4300k gereden ivm licht opbrengst, want 6000k gaf aanzienlijk minder licht.

Sinds 2 maanden heb ik 50watt xenon in de auto. Het feit is dat de lampen op 50watt sowieso wat geler zijn, dus vandaar dat ik voor de 5000k ben gegaan. Maar helaas vind ik de 5000k ook wat minder licht opbrengst geven, dus ga ik weer voor de 4300k @ 50watt.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
3000K schijnt het meeste licht te geven, alleen dit is heel geel :lol:

Ik heb 5000K in m'n pick up. lexus heeft nog 8000k. maar daar wil ik 6000 in. staat het mooist