HID conversiekit

wilimini

Nieuw hier
8 feb 2010
3
0
0
k heb een IS220d uit 2006 en heb plannen om daar een HID conversiekit in te plaatsen. Zijn er mensen die hier ervaringen of tips over hebben en weten wat het beste merk is, omdat ik links en rechts hoor dat het niet altijd prombleemloos werkt in alle auto's.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
aha.. dat had ik ook al gehoord, dat 4300 het beste is qua licht opbrengst... heb altijd 6000K gehad voor het mooie ervan :)....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik vind de 4300k @ 35watt qua lichtopbrengst vergelijkbaar met 5000k @ 50watt.

6000K is en blijft het mooiste in mijn IS (Glacier blue).

Doordat ik 50.000km per jaar rij, heb ik ervoor gekozen om toch voor meer licht te gaan. :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re:

Re:

Alan zei:
MLcoolj,
.....
hier kan je heel veel vinden over inbouw van xenon, maar ik weet eventueel wel een adresje waar je gelijk xenon kan kopen en in kan laten bouwen voor onder de 150 euro met garantie.

Ik gebruik al 2 jaar en 100.000km dit setje, dus het zit wel in orde met de kwaliteit. Misschien dat de prijzen nu wel weer lager zijn, maar ik zou het eventueel voor je na kunnen vragen?

Alan

PS ik moet nu snel weg, mocht het niet lukken met zoeken dan help ik je morgen er even mee.


Hallo Alan,

ik ben nieuw hier, en zag je posting.
Is dit aanbod ook geldig voor een nieuweling ;)

Dank!
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Hey mensen ik zou ook graag een conversie naar HID willen maarrrr.....
Hier in Belgi?land doen ze natuurlijk altijd moeilijk h?...
In mijn vorige auto (Peugeot 406 Coupe) had ik ook HID erop gezet maar geraakt niet door de keuring (APK)....
Je moet sproeiers hebben en autom. hoogtregeling.... zelf de hoogte kunnen verstellen was ook goed...
Maar zeker sproeiers mochten niet ontbreken..... Het het was toch altijd een heel gedoe om ieder jaar weer die switch te doen (weinig ruimte om goed te kunnen werken thv de lichten)
Helaas.... Is dit goed te doen bij een IS220d ? Ik bedoel : is er genoeg ruimte aan de koplampen om goed te kunnen werken zonder dat je handen rood zien door het schuren tegen van alles en nog wat ? Anders zou ik mss de stap wel zetten ... :D :D :D :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik wissel jaarlijks 2x mijn verlichting:

4300k winter en 5000/6000k voor in de zomer.

Het is een uurtje werk als je het even goed wilt doen, want je moet wel wat dingen demonteren om er goed bij te kunnen. Luchtfilterhuis aan de passagierszijde zou er dan uit moeten. AAn de bestuurderszijde hoeft alleen je vulpijp van je ruitenwissersvloeistof eruit.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ik heb die link naar de diy gaan bekijken en ??n ding viel mij dus op...
Mijn vorige auto had H7 lampen die gingen er recht in de projector in..
Nu zag ik dus bij die uitleg op de forum dat die H11 lampen er precies zijwaarts in gaan ??? Dus niet in de projector...
Ze schijnen dus precies langs de zijkant.... Klopt dit of zie ik weer spoken... ???
Dus H7 type gaat er zo in : (-- (haakje is de projector middenstreepjes dan de lamp)

En de H11 : ( |

Weer iets bijgeleerd se........
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je hebt het goed gezien, de lampen gaan er haaks in. Dit ivm de ruimte en design van de koplampen. Mocht je intresse hebben in hidkitje dan moet je even met lince contact opnemen.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Deze H11 Kit stond bij de eerste zoekresultaten op ebay !!!!
http://cgi.benl.ebay.be/H11-XENON-HID-C ... 780wt_1139

Nu moet ik wel zeggen dat deze kitje dus wel redelijk goedkoop is, dus ik kan niets over de kwaliteit zeggen...
Maar vergeleken met de dure kitjes.... tja.... als deze kit ??n jaartje meegaat dan kan je toch voor het geld voor ??n dure set wel 3 goedkopere setjes kopen h? !!!! das dan 3 jaar elke jaar een ander en nieuw setje ... :) :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Check bij Lince hier op het forum, komt bijna op hetzelfde neer en je hebt 1 jaar garantie en het is in NL dus als er iets onder garantie moet gebeuren, dan ben je sneller geholpen... :rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
viewtopic.php?f=35&t=1098

Ik en mijn familie/vrienden (bijna 30setjes afgenomen in de afgelopen jaren) gebruiken Lince Xenon, en ik heb maar 1x een kapotte ballast gehad. En de service van Lince is gewoon toppie!

Ik zou even bij hem gaan informeren voor de mogelijkheden :)
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ik heb hem net een PM gestuurd !!!
Maar wat is het verschil tss een Canbus ballast en een Slimline ballast (behalve dat ie dan kleiner is natuurlijk)....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Voor de lexus functioneren ze beide, Canbus ballast is om foutmelding te voorkomen bij sommige auto's.

Hij heeft trouwens ook stadslichtjes, dus daar zou je ook naar kunnen informeren.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Voor de stadslichtjes ga ik deze bestellen denk ik...
http://cgi.benl.ebay.be/2x-T10-W5W-LED- ... 919wt_1139

Heb enkel maar ??n bedenking en vraag... lamp is vrij lang, gaat dit problemen opleveren tijden monteren ?
Hier een video gevonden op youtube... spoel verder naar 1:44
http://www.youtube.com/watch?v=Br7g-oJPgz4
En vervolgens : gaan deze lichtjes steving vastzitten aan de stekker ?
Dit zeg ik omdat er vroeger bij mij soms die lichtjes uit de stekker vielen en dan was het een HELE geklungel om deze er weer uit de behuizing te krijgen... Ik kan natuurlijk tijdens het plaatsen altijd een druppeltje secondenlijm erop doen om zeker te zijn dat ze op hun plaats blijven .............
:) :)