hoog stationair en regenereren

Maikeldegroot

Nieuw hier
25 nov 2017
4
0
0
Beste leden,

Ik heb onlangs een lexus IS 220d gekocht met 185xxx op de klok
Het betreft een zeer nette auto welke het prima doet,maar waar ik toch wat vragen over heb.

mijn stationair toerental staat stationair altijd op 1200 toeren. nu heb ik begrepen dat als de motor op bedrijfstemperatuur komt deze zou moeten zakken.
maar dat doet hij niet. terwijl de motortemperatuur wel op bedrijfstemperatuur is. (uitgelezen) ook had ik gelezen dat als je de kachel helemaal uit zou zetten dat deze dan wel moet zakken. dit heb ik nog niet geprobeerd.

verder was mijn vraag wanneer dat hij regenereerd? en of je dit merkt.

ik had onlangs een storing op mijn roetfilter (p2002)
Ik heb deze gewist en is niet meer teruggekomen.

Toch denk ik dat er binnenkort iets aan zit te komen. of dat hij niet kan regenereren omdat de motor niet op bedrijfstemperatuur komt??

Ik zat er ook aan te denken om mijn roetfilter leeg te halen en de software aan te laten passen. iemand hier ervaring mee?
Ik kan alles zelf behalve het software gebeuren.

ook ruik ik een diesellucht langs de auto. verder geen lekkages maar er zit een standkachel op is het deze die ik ruik?

dat de dieselmotoren niet de beste zijn dat weet ik maar deze loopt wel heel netjes en verbruikt geen olie of koelvloeistof. altijd dealer onderhouden

Ik hoor het graag!

Groeten Maikel
 

Hein Lexus

Hoort erbij
13 nov 2017
71
4
0
Ik zou eerst voor de simpele oplossingen gaan. Roetfilter heeft wat tijd en temperatuur nodig om te kunnen regenereren. Eerst eens een flinke afstand gaan rijden met veel toeren in de motor. Er zijn IS diesels met lange overbrengingsverhouding, wellicht heb je die. Koelvloeistoftemperatuur en verbruik in de gaten houden. Tijdens regeneratie stijgt het verbruik. Na regeneratie daalt het verbruik weer. Dat is meetbaar. Koelvloeistof moet goed op temperatuur komen, anders wordt het regenereren niet gestart.
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Hallo Maikel, ik ben net overgestapt van de 220 naar een IS 250, maar dat komt dat we minder kilometers zijn gaan rijden, heb er in 5 jaar 140000 km probleemloos mee gereden, we hadden altijd ook koud een laag toerental, voor het dicht roeten, hebben we voorkomen door nooit onder de 2000 toeren te rijden, dus de 6e versnelling gebruik je hier in Nederland weinig, alleen boven de 140.
Veel plezier met de auto.
 

Maikeldegroot

Nieuw hier
25 nov 2017
4
0
0
Oke fijn om te horen dat je zoveel kms probleemloos hebt kunnen maken. Mijn lexus rijd ook prima maar ben problemen graag voor als dat lukt. Had inderdaad gelezen dat het voor de motor beter is om op hogere toeren te rijden dus ga dit zeker doen

bedankt