- 25 nov 2017
- 4
- 0
- 0
Beste leden,
Ik heb onlangs een lexus IS 220d gekocht met 185xxx op de klok
Het betreft een zeer nette auto welke het prima doet,maar waar ik toch wat vragen over heb.
mijn stationair toerental staat stationair altijd op 1200 toeren. nu heb ik begrepen dat als de motor op bedrijfstemperatuur komt deze zou moeten zakken.
maar dat doet hij niet. terwijl de motortemperatuur wel op bedrijfstemperatuur is. (uitgelezen) ook had ik gelezen dat als je de kachel helemaal uit zou zetten dat deze dan wel moet zakken. dit heb ik nog niet geprobeerd.
verder was mijn vraag wanneer dat hij regenereerd? en of je dit merkt.
ik had onlangs een storing op mijn roetfilter (p2002)
Ik heb deze gewist en is niet meer teruggekomen.
Toch denk ik dat er binnenkort iets aan zit te komen. of dat hij niet kan regenereren omdat de motor niet op bedrijfstemperatuur komt??
Ik zat er ook aan te denken om mijn roetfilter leeg te halen en de software aan te laten passen. iemand hier ervaring mee?
Ik kan alles zelf behalve het software gebeuren.
ook ruik ik een diesellucht langs de auto. verder geen lekkages maar er zit een standkachel op is het deze die ik ruik?
dat de dieselmotoren niet de beste zijn dat weet ik maar deze loopt wel heel netjes en verbruikt geen olie of koelvloeistof. altijd dealer onderhouden
Ik hoor het graag!
Groeten Maikel
Ik heb onlangs een lexus IS 220d gekocht met 185xxx op de klok
Het betreft een zeer nette auto welke het prima doet,maar waar ik toch wat vragen over heb.
mijn stationair toerental staat stationair altijd op 1200 toeren. nu heb ik begrepen dat als de motor op bedrijfstemperatuur komt deze zou moeten zakken.
maar dat doet hij niet. terwijl de motortemperatuur wel op bedrijfstemperatuur is. (uitgelezen) ook had ik gelezen dat als je de kachel helemaal uit zou zetten dat deze dan wel moet zakken. dit heb ik nog niet geprobeerd.
verder was mijn vraag wanneer dat hij regenereerd? en of je dit merkt.
ik had onlangs een storing op mijn roetfilter (p2002)
Ik heb deze gewist en is niet meer teruggekomen.
Toch denk ik dat er binnenkort iets aan zit te komen. of dat hij niet kan regenereren omdat de motor niet op bedrijfstemperatuur komt??
Ik zat er ook aan te denken om mijn roetfilter leeg te halen en de software aan te laten passen. iemand hier ervaring mee?
Ik kan alles zelf behalve het software gebeuren.
ook ruik ik een diesellucht langs de auto. verder geen lekkages maar er zit een standkachel op is het deze die ik ruik?
dat de dieselmotoren niet de beste zijn dat weet ik maar deze loopt wel heel netjes en verbruikt geen olie of koelvloeistof. altijd dealer onderhouden
Ik hoor het graag!
Groeten Maikel