hulp bij wintervelgen

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Ik was eerst van plan om dit jaar winterbanden om de originele 16" velgen te leggen maar ik rij de lexus nu een aantal weken en ze gaan steeds meer tegenstaan........... :( toch maar kijken voor andere velgen dus :)
Aangezien ik volgend jaar 18" oem velgen wil kopen en binnenkort xenon wil aanschaffen, goede winterbanden wil, nog een beurtje voor de winter..... :baseball: heb ik niet de wereld aan budget voor een winterset. Ook ben ik nog weinig, zeg maar geen, 2e hands oem velgen tegen gekomen die voldeden. ( jullie misschien?)
Op naar de plaatselijke banden/velgendealer dus, idg Reedijk in Strijen.
Nu heb ik een aanbieding en advies voor 17" 225 7,5J et 35 voor en 17" 225 8J et 35 achter met dunlop 4D. de kleinere J maat voor zou tot beter stuurgedrag moeten leiden.
Maatje groter dus en een stukje verder naar buiten, moet dus al een beter gezicht worden.
Ik twijfel echter of ik niet een stapje verder moet en 18" moet nemen met zowel voor als achter J8.
Ik heb echter nooit groter als 17" icm winterbanden gehad en dus geen ervaring mee. Wat denken jullie hierover?
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
lexus2.jpg Heb ondertussen de 17" winterset er onder met dunlop wintersport D4. bevalt prima! geen comfortverlies tov de originele 16" en weinig contactgeluid. aanrader dus.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja normaal is de achterband een stuk groter bij 17inch:

225/45/17 voor en 245/45/17, dus daar zie je wel wat :p maar nu zie ik weer dat mijn auto is verlaagd.... alsi k het zo vergelijk.