hulp bij wintervelgen

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Ik was eerst van plan om dit jaar winterbanden om de originele 16" velgen te leggen maar ik rij de lexus nu een aantal weken en ze gaan steeds meer tegenstaan........... :( toch maar kijken voor andere velgen dus :)
Aangezien ik volgend jaar 18" oem velgen wil kopen en binnenkort xenon wil aanschaffen, goede winterbanden wil, nog een beurtje voor de winter..... :baseball: heb ik niet de wereld aan budget voor een winterset. Ook ben ik nog weinig, zeg maar geen, 2e hands oem velgen tegen gekomen die voldeden. ( jullie misschien?)
Op naar de plaatselijke banden/velgendealer dus, idg Reedijk in Strijen.
Nu heb ik een aanbieding en advies voor 17" 225 7,5J et 35 voor en 17" 225 8J et 35 achter met dunlop 4D. de kleinere J maat voor zou tot beter stuurgedrag moeten leiden.
Maatje groter dus en een stukje verder naar buiten, moet dus al een beter gezicht worden.
Ik twijfel echter of ik niet een stapje verder moet en 18" moet nemen met zowel voor als achter J8.
Ik heb echter nooit groter als 17" icm winterbanden gehad en dus geen ervaring mee. Wat denken jullie hierover?
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
<onbekende bijlage (.jpg)>
Bovenstaande velgen (18" OEM) zijn onderweg voor de zomer, met dank aan Jelmer.

Voor de winterset heb ik de gulden middeweg gekozen.
17 inch, ET35 met 225 dunlop D4, gaan er de 1e week van november onder. :photo:
Van de zomerset heb ik ondertussen wel een beeld over hoe dit eruit ziet onder de Lex
Ben benieuwd hoe de winterset zal staan met de lage ET. Zal in ieder geval beter zijn dan de originele 16" die er nu onder zitten :D
Xenon van Lince zit er ondertussen ook in, we zijn op weg......
 

Bijlagen

  • 4261153250-74189_s[1].jpg
    4261153250-74189_s[1].jpg
    6,2 KB · Weergaven: 41

250Sport

Nieuw hier
17 jun 2011
6
0
0
Hallo,

Ik ben Eddie en ben sinds een paar maanden in bezit van een IS250 Sport uit 2006. Ik zal me in een later stadium nog eens beter voorstellen, maar ik heb nu een vraag die aansluit op degene die in deze topic is gesteld:

Ik heb nog een stel zgan winterbanden liggen in de maat 225/45R17-94V (Bridgestone Blizzaks). Ik moet er nog wel een stel fatsoenlijke velgen bij kopen:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Het liefst wil ik natuurlijk een wisselset van de origineel Lexus Sport-velgen. Deze 17" League LG279 vond ik een betaalbaar alternatief, die daarbij ook in de juiste maat zijn. De vraag is:

Passen deze velgen onder de IS250 Sport? Telefonisch zei de velgenboer dat hij de auto daarvoor moest zien. Hij twijfelde er namelijk aan of onder de IS250 Sport met 18"velgen genoeg ruimte was voor 17" velgen m.b.t. de remmen en weet ik wat nog meer. Klopt dit? Het enige verschil met de overige uitvoeringen is het sport-onderstel, toch? Zou dit dan verschil uitmaken?

Gr. Eddie.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Dat varieert per velg. Je kan niet standaard zeggen dat 17, 18, 19 of andere maten passen of niet passen.
Hangt van meer factoren af.

Ik schat wel in dat de meeste 18" velgen, ET waarde standje fatsoenlijk altijd wel passen.
 

250Sport

Nieuw hier
17 jun 2011
6
0
0
Dank voor de snelle reactie!
Het is me nu duidelijk dat ik blijkbaar de ballen verstand heb van velgen. Voor jullie vast erg vervelend (weer zo'n onbenul!!), maar hopelijk kunnen jullie me nog wat verder helpen. De genoemde velgen hebben de volgende waarden:
17 inch met ET 42 en een breedte van 70J in de steek 5X114,3 en er kan volgens de fabrikant de genoemde maat banden van 225/45R17 op. Hoe verhoudt dit tot de standaard Lexus 17" velgen?

Maar is de reminstallatie hetzelfde als bij de andere uitvoeringen? En die 10mm (toch?) lager dan de andere uitvoeringen, zou dat een dusdanig verschil maken dat deze velgen niet passen?

Volgens velgenshop.nl zouden de velgen moeten passen, maar ja...in hoeverre klopt dat??!!

Bedankt weer, groeten, Eddie.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De sport 18inch en de business waar standaard 16inch op wordt gemonteerd, zijn verwisselbaar, dus de sportvelgen kunnen op de business en de kleine 16inch passen op de sport.. IS350 is een ander verhaal.

Zolang je steek goed verwacht ik geen probs, ET kan je nog een beetje mee spelen :)

De originele velgen van lexus hebben een 17x 8J velg rondom
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb je laatste post neit gezien, maar 7J staat wat ieletjes onder de auto.... ondanks het feit dat deze een ET van 42 heeft....
 

250Sport

Nieuw hier
17 jun 2011
6
0
0
OK, bedankt allemaal! In principe zou het dus kunnen, maar ziet er waarschijnlijk wat knullig uit op die smalle velgen. Heb ik het zo goed begrepen? Dan moet ik, denk ik, maar op zoek naar een andere betaalbare 5-dubbelspaaks 17"-velg die 7,5-8J heeft. Gr. Eddie.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja het gaat denk ik wel passen, ik heb een keer voor de gein is200 17inch velgen geprobeerd, deze stonden erg small onder de is250, maar je kan eventueel ook spacers gebruiken.... Maar aangezien je nog geen velgen hebt, dan zou ik gewoon zoeken naar velgen met 17x8J en eventueel rond de 38/40ET :) dat zou mooi staan.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
PeterB zei:
En de remmen van alle Is'en behalven Is-F zijn gelijk.


Nope. De IS350 heeft fors grotere remmen ;)



@TS
Let wel op je ET waarde. Hoe bredere banden, hoe dichter je bij de spatborden komt. TEnminste, als je wagen verlaagd is wordt dit zeer relevant.
Ik begrijp dat je 225 neemt, dan is dat denk ik niet zo'n issue met een ET waarde van 38.
 

250Sport

Nieuw hier
17 jun 2011
6
0
0
Alan: ja ik ga dan op zoek naar eentje met 17x8J, maar ligt nou aan mij of zijn er niet veel velgen met die maat?

BE: ga ik opletten, dank je

Er zijn helaas niet veel 5-dubbelspaaks velgen die lijken op de oorspronkelijke velgen. Ik kwam deze MAK Veleno's tegen, maar blijkbaar bijna niet te (meer?) verkrijgen in NL...

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Onder een IS250:
2744.jpg


Als jullie nog tips hebben...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Deze staat ook erg mooi!

Maar volgens mij heeft jdmautoparts ook wat leuke die in de aanbieding zijn, dus misschien kan je even bij hem informeren, maar hij verkoopt alleen wel echte JDM spul, dus het zal niet goedkoop zijn.

Het is even zoeken, maar mogelijk kan je nog wel een beetje afwijken van de 17x8J
 

suwie

Actief
15 feb 2011
328
0
0
Hee sport 250, heb zelf net ook winterwielen gekocht in de 17inch 8j, was wel een flinke zoek tocht om ze tevinden, mn velgen komen nu uit duitsland ivm meer betaalbare keus

Zal binnenkort ff foto maken
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Hey Ed, het is mij niet gelukt om 5X dubbelspaaks met normale afmetingen tegen een betaalbare prijs te vinden. Maar de aanhouder wint natuurlijk!!
Heb uiteindelijk toch een ander leuk setje voor de winter gevonden in 17", 8J, ET 35. komt ook 225 op ( ruig zat voor de winter, moet ook op de weg blijven he :D )
Helaas geen pic, want nog in opslag....
 

250Sport

Nieuw hier
17 jun 2011
6
0
0
Hey, ik was even uit de lucht door herfstvakantie. suwie en corneel: ik ben erg benieuwd! Alan: heb gekeken bij jdm maar die is inderdaad aan de prijs. Ben trouwens ook gewezen op de Borbet LV5: die heb ik als wildcard optie. Lijkt me toch ook wel mooi, dat donkere; alleen je ziet ze wel veel al heb ik het idee. Iemand voorbeeld van die velgen onder een zwarte IS?