Iggy en z'n Lexus LS430 (LPG)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Iggy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine update, de handelaar is ondertussen officieel aangeklaagd door mij, de eis is dat ze de auto terug nemen en dat ik m'n geld terug krijg. Maar niet voordat ik natuurlijk de proceskosten van de rechtbank in Krefeld betaald heb wat in dit geval een leuke ? 726,- is (afhankelijk van het shadebedrag). Afhankelijk of de handelaar wel of niet reageert op de oproep van de rechtbank om zich te melden en de werkdruk bij de rechtbank kan het zo'n 6 tot 12 maanden duren voordat er een uitspraak komt. Mocht de handelaar zich niet melden "verjaart" de zaak na 6 weken en win ik automatisch. Mocht ik de zaak winnen dat worden de advocaat- en proceskosten op de handelaar verhaald en krijg ik m'n aankoopbedrag terug en de proceskosten.

Wordt vervolgd...............
 
Update = De handelaar heeft een oproep gehad van de rechtbank om zich te melden en zoals te verwachten was heeft ook de handelaar een advocaat in de arm genomen. Ik denk niet dat het slim is om hier inhoudelijk op het verweer te reageren maar laten we zeggen dat ze een paar grove fouten maken en het rapport van de Lexus dealer in Arnhem volledig buiten beschouwing laten (die het gebrek al precies 1 maand na aanschaf heeft geconstateerd).

Er wordt zelfs gesuggereerd dat de cilindermeting (uitgevoerd door een goede garage in Kleve) het gebrek zou hebben veroorzaakt. Het verweer heeft een aantal van dit soort absurde punten.
 
En zo ben je alweer een paar maanden verder :!:

En die auto staat zeker ook al die tijd in de wer + stof en vuil te vergaren op je oprit?

Cilindermeting, compressietest dus. Daar kan toch weinig aan mis gaan :wink:
 
Exact, trouwens, een cilindergebrek hoef je toch niet onmiddellijk op te merken? Beetje vreemd om van mij te verwachten dat ik tijdens een korte proefrit alle gebreken opmerk (Inderdaad, dat verwijt krijg ik). Gebreken komen pas ?cht aan het licht als je de auto gaat gebruiken, dus door de tijd heen.
 
Ik zal het je nog sterker vertellen, zo'n kleppen probleempje kan er insluipen hoor. Je verliest misschien een deel van je koppel. Maar echt veel er van merken doe je niet altijd inderdaad :!:

Bij onze Chevrolet was het van de ??n op de andere dag raak :!: van gewoon goed rijden naar helemaal niks 8O
 
Noem mij een bedrijf die voor 100 euro een distributiereim inbouwd op een LS 430! Doet toch geen hond. De halve voorkant moet eraf en de waterpmp. Beun de haas zal het wel kunnen maar dat vertrouw ik niet. Mijn LS 400 van 1992 staat nu in Breukelen voor de riem en alles, 950 euro. Dit betaal je ook voor een riem voor andere auto's. Als je er geen verstand van hebt niet doen. En wat ik ook niet begrijp is dat mensen een dikke auto kopen en dan gaan klagen dat het dealer onderhoud zo duur is. Dat weet je toch van te voren? Koop anders een Skoda Fabia of zo maar blijf uit een Lexus. Die koop je voor de hele beleving en neem het onderhoud als een kerel dus niet zeuren.
 
Coordinator zei:
Noem mij een bedrijf die voor 100 euro een distributiereim inbouwd op een LS 430! Doet toch geen hond. De halve voorkant moet eraf en de waterpmp. Beun de haas zal het wel kunnen maar dat vertrouw ik niet. Mijn LS 400 van 1992 staat nu in Breukelen voor de riem en alles, 950 euro. Dit betaal je ook voor een riem voor andere auto's. Als je er geen verstand van hebt niet doen. En wat ik ook niet begrijp is dat mensen een dikke auto kopen en dan gaan klagen dat het dealer onderhoud zo duur is. Dat weet je toch van te voren? Koop anders een Skoda Fabia of zo maar blijf uit een Lexus. Die koop je voor de hele beleving en neem het onderhoud als een kerel dus niet zeuren.

Een fijne opmerking kan ik uw reactie niet noemen, laat staan dat u blijkbaar het halve verhaal maar begrepen hebt. En zeuren over hoge onderhoudskosten? Doe ik nergens, dit wist ik immers al van tevoren, het feit dat ik het gewoon goedkoper kan doen irriteert blijkbaar sommige. De wagen gaat hoogstwaarschijnlijk toch weer terug naar de handelaar gezien de lopende rechtszaak.

Mij vertellen in welke auto ik wel en niet mag rijden heeft verder ook geen zin.
 
Zo Iggy, heb je verhaal effe doorgespit.. wat jammer ja.. hoop dat het proces nu in jouw voordeel loopt en dat je je spaarcentjes terug krijgt...
 
Ik heb de rechtzaak inmiddels gewonnen, de handelaar heeft (zoals afgesproken) de auto opgehaald voor revisie en........................brengt hem niet meer terug.

Grote kans dat ik dus binnenkort aangifte kan gaan doen van diefstal.
 
Here we go again... wat een gedoe met die mensen.. ik snap niet dat mensen zo kunenn zijn...
 
Dat is echt verrot. Ik hoop dat je die handelaar eens goed aanpakt. Dit soort zaken kunnen gewoon niet.
 
Hube zei:
Ik hoop dat je die handelaar eens goed aanpakt.
Een aantal mooie Molotovcocktails en zijn occasions komen in gedachte naar boven maar dat werkt uiteindelijk niet in mijn belang. Ik heb nog geen offici?le reactie van de handelaar maar ik zal niet gek opkijken als hij de auto als gestolen opgeeft omdat hij de revisie niet kan betalen terwijl hij de auto gewoon verduisterd. Dan moet hij me de dagwaarde van de auto uitkeren wat hij misschien weer kan verhalen op z'n verzekeraar (als handelaar zijnde ben je toch tegen diefstal verzekert?) maar wel wat pegeltjes kan verdienen aan m'n Lexus door hem illegaal door te verkopen. :roll:

Wanneer handelaren namelijk niet van plan zijn om hun wettelijke garantie verplichting na te leven is dit omdat ze de benodigde reparatie niet kunnen betalen. Ze lokken op deze manier een rechtszaak uit om zo tijd te winnen krediet te krijgen bij de bank. Vanzelfsprekend win ik de rechtszaak waarna de handelaar de auto komt ophalen voor reparatie. Maar dat gebeurt simpelweg niet, de auto wordt door de handelaar als gestolen opgegeven (als hij nog steeds geen voldoende krediet heeft voor de reparatie) waardoor hij mij de dagwaarde moet uitkeren. In werkelijkheid wordt de auto, geheel of gedeeltelijk, illegaal doorverkocht terwijl de uitgekeerde dagwaarde verhaald kan worden door de handelaar op zijn verzekeraar. Op deze manier wordt de handelaar er beter van en ontloopt hij zijn verplichting. Een ander bijkomend voordeel daarbij is dat de handelaar meteen van mij af is, ik kan hem niet meer lastig vallen als er geen auto meer is immers.

Tenminste, dat is mijn theorie.
 
veel makkelijker, lijkt mij als handelaar, is de auto bij jou voor de deur weg te laten halen (laten stelen).
en dan heb jij geen auto meer om hem mee lastig te vallen en hij niet de narigheid van de verzekering en wel de doorverkoop ...
 
Ik heb je topic even doorgelezen. Je bent mooi in de prijzen... :? Denk je een goede auto aangeschaft te hebben, krijg je dit.

Succes met de voortgang van dit proces, hopelijk krijg je binnenkort centen te zien en wordt het snel afgehandeld!
 
Brilliant, gisteren bij m'n advocaat geweest en de handelaar beweert dat de auto niks mankeert en dat ik het zelf allemaal heb veroorzaakt. Ik kreeg een factuur van een Toyota garage te zien waarin te lezen is dat de hoofdzekering en een andere zekering is vervangen wat mij doet denken dat de klungels de auto hebben geprobeerd te starten met startkabels maar de polen hebben omgewisseld. Dan springt de hoofdzekering namelijk in zo'n geval. Verder hebben ze, tot mijn grote verrassing, de bougies vervangen terwijl ik die al heb laten vervangen kort na aanschaf. Verder staat erin dat een compressiemeting op de cilinders niks uitwijst. Ik geloof ze voor geen meter.

Auto is momenteel niet terug maar ik houd eigenlijk zo onderhand rekening mee dat de handelaar hem gaat verduisteren om van mij af te komen want met dit gelul komt hij natuurlijk niet weg. Mijn advocaat heeft nu ook letterlijk zelf gezegd dat het oplichters zijn. Als de handelaar niets kan zeggen over de locatie van de Lexus wordt er aangifte gedaan van diefstal tegen het einde van de week.

*zucht*
 
zou wel mooi zijn ja! op het laatst vertrouw je deze ook niet meer, straks halen ze er nog meer ongein mee uit dat niet zo snel opvalt. of verstoppen ze er een bom in 8O
 
Status
Niet open voor verdere reacties.