Iggy en z'n Lexus LS430 (LPG)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Iggy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg toch 30 dansende bipssnikkels in je koffie!

Handelaar heeft vandaag gebeld (!), m'n moeder nam op en vertelde me dat de auto gerepareerd is en opgehaald kan worden. What the......?! o_O Maandag onmiddelijk m'n advocaat bellen, want de oorspronkelijke afspraak is is dat de wagen ook door de handelaar teruggebracht zou worden.

En ik heb nog 'n aanklacht tegen hem lopen wegens verduistering van diezelde Lexus. Straks staat de auto inderdaad weer bij me op de stoep en wat moet ik dan doen? Erin rijden? Ik vertrouw hem totaal niet meer, ook al zou ik het graag weer doen. Gelukkig heb ik een prachtige Audi 100 voor dagelijks vervoer dus de Lexus kan voor mij part worden verkocht.

Wordt vervolgd...................

Heleboel van die autohandelaren moet je voor oppassen, en al helemaal voor wat ze verkopen

The big blue bomber is back with a vengeance!

Nooit gedacht hem weer terug te zien, binnenkort weer op kenteken zetten en hem na laten kijken bij een Toyota/Lexus dealer hier in Duitsland. Ik zal ze vragen de auto van top tot teen te onderzoeken en mij een lijst te geven van alle mankementen en de reparatiekosten daarvan.

1 ding weet ik echter wel zeker, voor reparatie meegeven doe ik nooit meer. Van mijn part laat ik de auto langzaam opknappen totdat hij weer in orde is, ik heb toch de Audi 100 voor dagelijks vervoer inmiddels.

Het is wel een mooie bak :) En je bent neit echt bepaald zielig met die LS :)

Hopelijk is al het gezuer nu achter de rug!

Hij is niet gerepareerd, ik heb m'n advocaat gemaild met alle details dus afwachten wat hij zegt.

Ik heb de Toyota dealer hier in Kleve gebeld met de vraag of ze misschien de auto willen onderzoeken en mij een lijst willen geven met alle mankementen en de daarbij behorende reparatiekosten. Ik kreeg 'n lang Duits verhaal te horen (vooral nadat ik ze m'n situatie had uitgelegd) dus ik geloof dat ik maar beter dit aan m'n advocaat kan overlaten of langsgaan bij ze. Gewoon frustrerend die taalbarri?re.

Tja, zo'n Lexus is super, vooral om in te rijden natuurlijk. Maar dan moet hij wel in orde zijn. Ik heb de auto weer naast 't huis neergezet en je kunt gewoon duidelijk merken dat de motor gewoon slecht loopt. Dat zo'n handelaar dan nog steeds hoog en laag durft te beweren dat de auto niks mankeert is tot daar aan toe, gezien zijn gehele houding, maar dat zelfs de Toyota garage in Krefeld hetzelfde beweert vindt ik nog gekker. Omkoperij gok ik.

Wat een monster :D Naar zo'n eentje zou ik wel eens willen up-graden :lol:

Maar eigenlijk niet nodig met die eeuwige dingen :P

Nou en of, dan zijn het ondingen.

Je moet het altijd maar treffen met die tweedehands auto's, de mijne geeft minder problemen dan ik verwacht had van iets met zo'n leeftijd en kilometrage.

Klein markant feitje = De Toyota dealer in Coesfeld (DE) biedt twee LS430's te koop aan, beide hetzelfde model als de mijne. De eerste heeft LPG en ook 2 jaar garantie. In de advertentietekst van de tweede wordt LPG als optie aangeboden. Zie hier en hier voor de advertenties.

Foto's en km-standen zijn trouwens hetzelfde vreemd genoeg.

Niet dat het verder nog uitmaakt voor mij wat een dealer zegt over LPG wel of niet kunnen, maar de standpunten van Toyota/Lexus over LPG lijken niet geheel op ??n lijn te liggen zo lijkt het.

Tsja.. ik denk dat je nu wel weet wat wel en niet kan, dus jij kunt wel uitkijken denk ik.. anderen die dat niet weten zullen het wel in de portemonee voelen...

Oei Iggy, bedankt voor je tip van dit forum, je zei al dat je niet zoveel geluk met je auto had, maar dit is inderdaad niet zo'n succes verhaal!

Pech met aankoop kan je altijd hebben, maar jij hebt wel erg veel pech, en bij een auto waar je dat niet van verwacht, bij een merk waar je dat ook niet van verwacht.

Ik kan er weinig verder van zeggen, ik zie al dat er hier hard wordt mee gedacht, veel succes ermee, ik zal me binnenkort ook even voorstellen hier.

Hoi, Na 2 weken is de accu leeg, dit komt volgens de dealer door de vele electrinica in deze auto. Met de LS400 had ik geen last.
12 dagen gaat nog net goed, 14 dagen op de luchthaven van Dusseldorf en ik moet de service weer bellen om te starten. Doen ze trouwens gratis, zelfs s'nachts, een pluim!
mvg. Ron

d
Dat heeft op zich niks met LPG te maken overigens, mijn LS430 had er ook last van en die liep gewoon op benzine. ;)

ik zet mijn LS redelijk lang aan de kant en haal dan altijd de accupool los zodat ik altijd voldoende stroom heb.
twee weken zonder rijden vind elke auto niet leuk denk ik..

Daarom heb ik ook een CT gekocht en daar zit me toch een accu in joh!!!! :dance: :dance:

Afgelopen zaterdag de Lexus naar 'n garage gebracht voor vaststelling dat de motor nog steeds niet goed in orde is. Krijg ik te horen dat er niks aan de hand is. Pardon? Hij was toch stuk? De monteur die me dit vertelde was ook dezelfde die het euvel al eerder had geconstateerd en voor me (vrijwillig nota bene) meeging als getuige in de hoorzitting, dus betrouwbaar (ook om meerdere redenen maar dat wordt me een te lang verhaal). Heb toen gevraagd of ze de auto helemaal in orde willen maken zodat ik de wagen weer op kenteken kan zetten en weer in de verzekering kan doen. 2 jaar lang stilstaan is niet goed voor elke auto immers. LPG installatie laat ik erin zitten, ik blijf natuurlijk wel op benzine rijden.

En dat op de 3de sterftedag van m'n vader. Rare wereld.....................

Status
Niet open voor verdere reacties.