Ik heb vermoedelijk een LC500 cabrio gekocht..

Raine

Actief
17 sep 2023
259
243
43
Na mijn frustrerende kwaliteit- en dealer ervaringen ten aanzien van garantie claims bij Exclusive in Utrecht en ook Amsterdam waar ik ook nog geprobeerd heb, heb ik mijn FL RX450h na ruim 2 jaar bezit begin 2025 verkocht, was ik helemaal klaar met Lexus...
en heb in de plaats daarvan als dagelijkse auto een Cayenne Coupe hybrid gekocht....fantastische auto en de dealer ervaring bij Porsche centrum Gelderland.. daar kan Lexus Exclusive een groot voorbeeld aan nemen.. wat een verschil, fantastische service, geen enkele discussie over 2 garantieclaims, ook gelijk gratis enkele software updates bij garantiewerk want: u rijdt in een dure auto, daar rekenen we nu de auto toch hier is niet voor, die snappen het!

Maar het bleef kriebelen dat ik de LC500 V8 cabrio als hobby auto kandidaat wel een ontzettend gave auto vind: is weliswaar geen echte pure sportwagen, maar wel een hele gave GT
Ik ben inmiddels wel een beetje uitgekeken op het hardcore karakter van de echte sportwagens (heb momenteel een Boxster 981S, super auto, hardcore en scherp), want je benut dat zelden.. en een exclusieve GT is vermoedelijk bruikbaarder en nog gaver.
Na een jaar twijfelen en zoeken lijkt het er op dat ik binnenkort (over een paar weken) een Bj. eind 2020 in absolute nieuwstaat verkerende (want pure zomerauto), garage gestald, 1e eigenaar met maar 15K Km, nori groene/ beige interieur LC500 V8 cabrio met zowel Touring alsook Performance pakket kan gaan ophalen in Duitsland.
De koop is mondeling rond en tenzij de eigenaar zijn woord breekt ga ik die binnenkort ophalen..
De eigenaar laat nog een beurt uitvoeren, dan even wachten tot de sneeuw daar weg is en wordt dan 600Km heen en terug rit met de Cayenne met autotrailer want de LC staat bij Hamburg..
We gaan het zien

Laatst bewerkt:
1771024555995.jpeg

Wat een auto, dat lijkt mij een genot om te rijden. De pure sportauto vond ik vroeger als tiener en twintiger erg gaaf. Totdat je lange afstanden rijdt ermee en het Spartaanse comfort toch wel vervelend vind worden.

Je hebt wel vele mooie autos in bezit of gehad. De Lexus dat deze zo tegenvalt is beroerd. Mijn 2016 RX die ik in 2020 verkocht had, was echt goed daar had ik geen problemen mee. Onderhoud werd gedaan door ADG. Het laatst model Lexus RX, tsja dat is een ander verhaal. Mijn koekblik uit mijn studententijd heeft in 3 jaar tijd niet zoveel storing gehad als de RX. Gelukkig heeft men wel bij van Leussen alle zaken opgelost, maar rijd ik wel rond met een NOCO jumpstarter. Ik vertrouw de accu niet en sporadisch krijg ik een parkeerhulp storing, dat wijst op lage accu spanning of misschien dat het ijs parten speelt. De accu is wel een zwakpunt van de RX.

Voorlopig blijft ik Lexus RX rijden, zodra er een nieuw model RX uitkomt wil ik deze wel overwegen. Porsche vind ik ook erg gaaf, maar ik denk dat deze mijn budget te boven gaat. Op mijn werk en bij een appartement waar ik doordeweeks verblijf staat er regelmatig een of twee, ze zijn echt prachtig.

Maar het bleef kriebelen dat ik de LC500 V8 cabrio als hobby auto kandidaat wel een ontzettend gave auto vind
Gefeliciteerd met de aankoop! En dank voor de bevestiging van: “eens een Lexus, altijd een L….” 👌
Ik ben inmiddels wel een beetje uitgekeken op het hardcore karakter van de echte sportwagens (heb momenteel een Boxster 981S, super auto, hardcore en scherp), want je benut dat zelden..
Heb je die 10th Anniversary Edition nog? Meer dan genoeg lol wat je vaak kunt benutten :cool: Ik begrijp je volkomen t.a.v. dat hardcore karakter, ik ga binnenkort mijn 10th Anniversary Edition te koop zetten. Ik heb behoefte een iets meer comfort 😅
heen en terug rit met de Cayenne met autotrailer want de LC staat bij Hamburg..
Euh, als het niet lukt met die autotrailer, wil ik best met je meerijden om die LC op te halen. Offer ik me wel op om in die Cayenne terug te rijden :LOL:

Schitterend mooie wagen en ook de mooiste kleurstelling (vind ik tenminste).
Alvast gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst.

• Leuk
Waarderingen: Raine
Gefeliciteerd met de aankoop! En dank voor de bevestiging van: “eens een Lexus, altijd een L….” 👌

Heb je die 10th Anniversary Edition nog? Meer dan genoeg lol wat je vaak kunt benutten :cool: Ik begrijp je volkomen t.a.v. dat hardcore karakter, ik ga binnenkort mijn 10th Anniversary Edition te koop zetten. Ik heb behoefte een iets meer comfort 😅

Euh, als het niet lukt met die autotrailer, wil ik best met je meerijden om die LC op te halen. Offer ik me wel op om in die Cayenne terug te rijden :LOL:
Jup, de 10th AE turbo heb ik nog steeds, staat al jaren gestald want heb gewoon te veel auto's verzameld..
Afgelopen jaar 3 auto's verkocht (mijn NSX die ik al 16J had, E55 AMG die ik al 13 jaar had en de RX450h) daarvoor in de plaats de Cayenne Coupe Hybrid met alle opties die ik als liefhebber van goede wegligging en prestaties beslist wide hebben (zeldzaam, want heel weinig exemplaren hebben die) Tijdens bezit van de RX die mij steeds meer ging irriteren, ben ik ook bijna een jaar naar de juiste Cayenne op zoek geweest. Is duur, maar nog geen seconde spijt van gehad..

Nou, dat eens een Lexus altijd een L.. geldt voor mij niet, ik was er helemaal klaar mee,..
Maar de LC tikt de nu voor mij belangrijke boxes denk ik allemaal , was het een ander (wel Japans ;) ) merk geweest, dan was dat ook OK geweest..

Bedankt voor je ophaal aanbod 😁

Ik denk nu de LC productie stopt, er maar in totaal wereldwijd slechts ruim 15.000 gebouwd zijn waarvan maar een deel Cabrio, dit mogelijk een toekomstige verzamelaar auto wordt, wat dan leuk zal zijn voor het waarde behoud

We gaan het zien...😇

Schitterend mooie wagen en ook de mooiste kleurstelling (vind ik tenminste).
Alvast gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst.
Nou, eerst was dit de combinatie die ik wilde..toen verplaatste zich dat naar een rode met beige interieur, ik heb ook nog naar geel gekeken, onwijs gaaf maar dat is me toch net TE veel opvallend, zwart of wit wilde ik niet, donker grijs alleen als er beige in zou zitten en wilde beslist Touring en Performance pakket hebben.
In verhouding best veel witte/ zwarte/ donkergrijze te koop en vele hebben maar 1 van de 2 pakketten dus die vielen telkens allemaal af.

Nu kwam ik totaal onverwacht mijn eerste kleur keuze tegen met alle opties, was net in advertentie geplaatst, gelijk contact gezocht en ik was denk ik de eerste die reageerde, binnen 1 dag was voor mij als 1e gereserveerd (man had voorbehoud of zijn zoon misschien wilde overnemen, die was er nog over aan het nadenken)
Gisteren bericht ontvangen dat zoon niet ging doen en ik dus kan overnemen.. gelijk bevestigd dat ik neem.
Hij vertelde wel dat hij afgelopen week helemaal gek gebeld was, ook door handelaren, maar hij had mij tenslotte al toegezegd, dus ik was eerste in de rij..

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: quattrootje en D43m0n
Heb ze ook in meerdere kleuren gezien, rood is ook heel mooi, maar dit "groen"is toch echt chique.
Mazzel trouwens dat je de eerste was, en dat de zoon des huizes niet wil overnemen.
Lijkt me een duidelijke bevestiging dat de verkoop aan jou doorgaat.

• Leuk
Zo enorm mooi :love:. De juiste kleur, dat groen is zo een fraaie kleur van Lexus. Deze velgen vind ik persoonlijk zo mooi, met andere velgen zou ik af kunnen haken.
En dan lees ik dat je ook nog een NSX had, zo jammer, "had". Die zijn echt uniek. Veel plezier met de LC!!

• Leuk
Zo enorm mooi :love:. De juiste kleur, dat groen is zo een fraaie kleur van Lexus. Deze velgen vind ik persoonlijk zo mooi, met andere velgen zou ik af kunnen haken.
En dan lees ik dat je ook nog een NSX had, zo jammer, "had". Die zijn echt uniek. Veel plezier met de LC!!
Jup, heb 2 NSX-en gehad, de eerste heb ik uit België gehaald en 2 jaar gehad, daarna de andere in absolute nieuwstaat uit de USA gehaald en niet 16 maar ik bedacht net, zelfs bijna 19 jaar in bezit gehad
De NSX was al bijzonder, maar ik had een hele mooie, denk één van de mooiste in NL en onderdelen worden gruwelijk duur, kreeg steeds meer angst voor defecten/ schade met zeer hoge kosten en last om dan delen te kunnen vinden.
Bovendien reed ik er ook niet meer mee, was er na zo'n tijd gewoon klaar mee, de waarde liep ook steeds verder op, dus na heel lang twijfelen om die redenen toch verkocht, de auto is naar een buitenlandse verzamelaar gegaan.
Ging mij ontzettend aan mijn hart want zo eentje vindt je nooit meer, maar achteraf mis ik de auto toch niet echt dus is het goed geweest.
Dit was hem
1771094788126.jpeg

Denk dat ik met de in nw staat verkerende LC met maar 15 K Km weer iets bijzonders gevonden heb, een goede opvolger..

Laatst bewerkt: