Ik wordt volwassen. Vrijdag m'n eerste Lexus ophalen.

passagierstoel ff nalopen, word minder op gezeten dan bestuurderstoel dus wel bijzonder , gear light lampje ff vervangen, of inruilen voor een toyota
 
Als er niemand op de bijrijders stoel zit, dan geeft deze een bonkend/kloekend gelluid. Het zelfde geluid als je zeg maar tegen de passagiers stoel 'bokst'. Dat is dus duidelijk ergens speling op de stoel?
Bij mij zat de bestuurdersstoel een keer los. Een of twee van de bouten waarmee de rails aan de vloer dan de auto zit bevestigd zat los. Die heb ik zelf aangedraaid en daarna was het geluid weg. De andere bouten heb ik ook nagelopen maar die zaten allemaal vast.
Want Lexus klinkt wel lekker Luxes maar is de kwaliteit er ook naar? Wat is jullie mening vergeleken met eventueel eerder gereden Toyota's
Naar mijn idee is de kwaliteit er wel naar. Maar je hebt geen nieuwe auto gekocht. Je weet niet wat vorige eigenaren wel of niet gedaan hebben en waar die auto z'n tijd tot bij jou doorgebracht heeft. Altijd binnen gestaan in een garage? Of in een woonwijk of algemene parkeerplaats waar je ook wel eens spelende kinderen in de wijk treft die per ongeluk wel eens wat te dicht bij de auto's komen? Reed een van de vorige eigenaren regelmatig over een stuk slecht wegdek? En er is een categorie mensen die een auto kopen omdat die bij aanschaf niet duur is, maar in maandelijkse lasten en onderhoud wel. En dan mag dat ding niet meer kosten dan verzekering, MRB en brandstof. En als zo'n auto eenmaal in zo'n circuit is beland gaat ook een Lexus een keer wat mankementen vertonen. Een IS250 is geen goedkope auto om maandelijks te laten rijden. Er zijn goedkopere. Maar ook die goedkopere hebben onderhoud nodig. Is er in het verleden verzuimd dat onderhoud te plegen, dan heb je als huidige eigenaar met een achterstand te maken. Ik mag graag Klokje Rond van AutoWeek lezen/kijken en keer op keer zijn de barrels daar slecht onderhouden en de auto's die duimpjes krijgen zijn ook zichtbaar goed onderhouden.

Maar goed, waarschijnlijk weet 't gros van de kopers van een occasion niet hoe er door de vorige eigenaar/eigenaren met de auto is omgegaan.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de reactie's mensen.
@D43m0n Maar zo te zien kan ik er niet bijkomen bij de rails die op de vloer zit gemonteerd? Moet ik dan eerst kappen van de stoelen onder afhalen of hoeft dat eigenlijk niet?

@Henri27 en de anderen. Gelukkig en dan zeg ik expres gelukkig. Ik had geen hogere kwaliteits standaard verwacht van een Lexus vergeleken met Toyota. Anders zou het idd misschien nog tegenvallen. Wel een veel hoger luxe niveau. En dat heeft ie uiteraard ook zeker.
En ach... Als ik op een lampje moet tikken voor licht zoals bij het center gearlight, dan geeft het voor mij aan dat het een echte Toyota/Lexus is.:LOL: En ik weet dat het dan gewoon een kwestie is van lampje vervangen. Dat is geen draadbreuk ofzo. Puur het gloeispiraaltje wat los zit in het gloeilampje en met tikken komt ie weer ff in contact. Want als je bij zulke euvels het lampje vervangt is het altijd opgelost. En dat vind ik ook niet erg hoor. Dat is gewoon een slijtage deel zo'n gloeilampje en ben ook niet bang om zoiets zelf te vervangen. Gaat altijd wel goed. Ik ben weer een beetje terug in de Starlet Paseo tijd en dat heeft ook wel iets.

Ik weet idd niet wat er met de auto gebeurt is. In principe weet dat niemand nee bij aankoop van een 2e hands auto. Maar over het algemeen kun je er toch wel zeker van zijn dat niet het typische petjesvolk in je Lexus of Toyota gereden heeft. Die kopen zoiets moois niet maar hebben liever een saaie Golf of Polo GTI met scheetgeluidjes bij het schakelen. Klinkt wel bruut hoor en stiekem vind ik het ook wel gaaf maar zo'n auto heeft zo'n slechte reputatie net als de Mercedes GLA met scheetgeluidjes. Ik vind het bruut hoor, maar zou er niet mee geassocieerd willen worden.

Maar de IS250 bevalt verder erg goed. Ik hoop alleen wel dat ik het kloekende geluid kan elimineren in de passagiersstoel. Zo niet dan ga ik het op de garantie gooien want kan zomaar ook het onderstel zijn natuurlijk. Maar ik vermoed de stoel.
 
Maar zo te zien kan ik er niet bijkomen bij de rails die op de vloer zit gemonteerd? Moet ik dan eerst kappen van de stoelen onder afhalen of hoeft dat eigenlijk niet?
Er zitten kappen op de hoeken die je er af kunt halen. Na aandraaien kun je die er zo weer op klikken.
 
Bedankt. Maar ik ben er al achter dat het waarschijnlijk de Swaybar Bushings zijn.
Zoals in dit filmpje. Rumbling sound betekend rommelend. Dat is ook wat ik hoor want er heeft iemand meegereden van de Toyota/Lexus specialist maar ik hoorde het nog als er iemand op de passagiers stoel zat. Morgen ga ik de auto ophalen en laat ze dit filmpje zien. Kan ik dus in toekomst weer eens terug. Wordt dan al de 3e keer voor reparaties. Nu haal ik m op na een linkerspiegel motor reparatie. Rechts hadden ze al gedaan, werkte ook niet zoals het hoorde.
 
Maar verder toch nog wel tevreden met de Lex hoor. Qua model vind ik het echt een 9/10 terwijl ik een Prius eerder 4/10 zou zetten qua model. Als ze voor mij de Swaybar Bushings willen vervangen dat zou dat echt een topservice zijn. Maar het bedrijf kennende gaan ze dat ook doen als ik het aangeef dat dit waarschijnlijk het probleem is. Het is jammer dat er bij hun een Lexus is binnengebracht met wat mankementjes. Maar ja goed, daar kunnen ze niks aan doen Ik weet wel dat die T-sport die ik ingeruild heb niet terugkomt voor garantie dingetjes.:ROFLMAO:
 
80/90 constant voor 1 uur (dat kan hier, niet in NL) zelfs ruim 1 op 18 gescoord. Ik kon ook gewoon niet harder omdat de weg nogal wat
gaten had :)