Bedankt voor de uitleg d43m0n en anderen.
De rechterspiegel doet links en rechts niks, ook niet als ik m met de hand ff verder naar binnen of buiten druk. Daar lijkt iets kapot. Bij het achteruit rijden doet ie dat alleen bij de rechtse spiegel en krijg dat niet afgesteld. Daar werkt ook gewoon iets niet helemaal lekker mee. Hij blijft m rechts maar naar beneden forceren en onthoud mijn instelling niet.
Verder is de AFS zekering verwijderd ben ik achter. Dan verschijnt die optie niet mee in het menu. Dat 'werkt' nu dus weer maar of dat ie het echt doet? Dat weet ik nog niet. Mensen halen die eruit als er bijv vland koplampen gestoken worden? Dan krijg je er een storing op maar hij geeft geen storing. Dus waarom het dan verwijderd is geweest. Ik heb geen idee.
Verder jammer dat ik niet langer dan een half uurtje met de auto gereden heb maar ik had toch gezegd dat ie een beetje pompend remt. Onderbroken alsof er een schijf krom is zeg maar. Er is iets met de remmen gaf ik dus aan en er zou naar gekeken worden. Remmen achter zitten vaak vast werd gezegd. Tja remmen en Toyota gaat niet zo goed samen.
De auto zou een beurt krijgen, ze moesten nog wat dingetjes doen en daardoor kon ik m ook pas na 10 dagen ophalen.
Maar weet je wat het is, en dat vind ik nou zo jammer. Zo'n auto wordt echt niet nagekeken. Het vermoeden was dus vaste klauwen achter dus die dingen zitten helemaal zwaar onder het kopervet (wat met abs eigenlijk niet mag) Maar wat blijkt, hij begon gisteren kei hard te schaven en dat kwam van voren.
Ik zelf had nog geen ene blok bekeken op dikte wat ik normaal bij de proefrit eigenlijk wel doe. Blijkt dat de remblokken voor gewoon op zijn.
Dus ja nu weet ik wel wat het probleem was bij de proefrit. De remmen voor. Dus ja, nieuwe apk, grote beurt en dan krijg je dit. Volgens mij APK afkeur als de blokken kort zijn en het bewijs dat zo\n auto helemaal niet wordt nagekeken. Dus achter wel flink invetten en niet zien dat ze voor op zijn. Ik vind het raar.
Maar goed. Het wordt opgelost. komen nieuwe blokjes op en als de schijven krom zijn dan ook die nieuw. Spiegels wordt ook opgelost. verder ook wel gewoon een fijne ervaring met het bedrijf maar ik blijf dat gewoon jammer vinden. En dat is zo bij de Toyotadealer ook is mijn ervaring. Niks tegen Toyotadealers hoor maar dat nakijken/grote beurt bij een 2e hands auto daar geloof ik gewoon niks van. Dat doen ze niet.
En aangezien ik deze Lexus dus bij een Toyota/Lexus specialist heb gekocht snappen jullie wel dat ik er een premium dealer prijs voor betaald heb. Ze zijn voor 2000,-/2500,- goedkoper te vinden met deze km stand/bouwjaar/Executive. Maar voor dit soort bedragen durf ik het niet aan bij een particulier of handelaar. Dan moet je zo goed opletten en nu komt ie gewoon van een bedrijf met een goede naam en heb je ook gewoon echte garantie en snappen ze daar ook dat zulke dingen goed moeten zijn en moeten werken. En dat kost ze straks misschien een nieuwe spiegel, maar hé die marge hebben ze omdat ze premium prijzen vragen en afdingen is geen ruimte voor merkte ik al.
Spiegelkap rechts zag ik trouwens dat ie beschadigd is en dat vind ik jammer. Zag ik niet bij de proefrit en de auto is verder redelijk strak in de lak. Dus ik vroeg of ze nog een goed adresje hebben voor spotrepair want dat wil ik wel bijgewerkt hebben. Zou me ongeveer 100,- euro kosten werd gezegd maar ik weet niet of je het daar voor red. Maar van de ene kant, het is ook echt een schaafje van niks maar ik vind het storend genoeg om te laten wegwerken.
Verder vind ik dat een IS250 toch wel veel zuipt. Met de Corolla T-sport kon ik planken en sprintjes trekken bij stoplichten maar daar reed ik echt wel 1 op 10/11 minimaal mee. Met de Lexus gaat het meer richting 1 op 8 en dan doe ik echt niet gek ofzo. Volgens de boordcomputer rij ik zelfs 1 op 6 met de Lexus maar dat kan gewoon niet kloppen lijkt mij. Gelukkig heb ik nog een super zuinige en goedkoop in vaste lasten MR2 Roadster. Een emmer dus, maar of de Lex mag blijven dat moet blijken. Ik wil namelijk geen auto hebben die 1 op 8 rijd als ik rustig rij. Dan liever een Prius.