Ik wordt volwassen. Vrijdag m'n eerste Lexus ophalen.

Pampie

Nieuw hier
30 mei 2022
13
10
3
Hallo Lexus rijders.
Ik zal me eigen even voorstellen. Ik ben Martijn en ik ben 41 jaar en woon in het zonnige zuiden (Mierlo).
Ik merk dat ik volwassen begin te worden. Ik roep nu in mijn omgeving dat ik van mijn huidige Corolla T-sport af wil omdat ik m niet meer bij mij vind passen na 10 jaar met veel plezier dat ding gerace.. eh gereden te hebben.

Ik ben wel echt een typische Toyota en aanstaande Lexus rijder. Echt gigantisch zuinig op de auto. Overal er goed rekening mee houden of er niemand naast kan parkeren en als dat dan toevallig toch eens gebeurt, maar dat is zelden, dat je dan eigenlijk al staat te balen als er naar mijn zin iemand te dicht op staat. Meteen kijken of er niks beschadigd is en daarna thuis ook nog een keer kijken. ''Nee gelukkig is er echt niks te zien'':LOL:
Maar daar kan ik me echt zorgen om maken ja, als er dan toch iemand opeens naast staat ook al parkeer je achteraan.

Maar goed. We worden dus volwassen en aankomende vrijdag kan ik bij Huro auto's een Antraciet kleurige Lexus IS250 ophalen in de Executive uitvoering. Wat een verschil zeg met de Toyota's die ik gereden heb. Zalig gewoon, wat een fantastische auto. Ik vond een aanmelding op het forum nu zeker op z'n plaats want met zoveel optie's en luxe ga ik zeker en vast nog vragen krijgen ergens over. Ben ook altijd lid geweest van het Paseo en Corolla Forum. Corolla forum nog steeds trouwens en bij Starlet en Yaris heb ik ook nog wel een actief account.

De weg naar volwassenheid. In 1999 heb ik mijn rijbewijs gehaald en de weg naar de Toyotadealer al voor het slagen gevonden en een auto gekocht.

1e auto: Toyota Starlet 1.3i GT uit 1994. Slechts 5 jaar jong en de GT had als extra een toerentaller. Standaard 13 inch velgen ipv doppen, nep leer bij de versnellingspook, sportieve bekleding en een trim (geel randje) over de bumper. Geweldig toch.

2e auto: Toyota Starlet 1.3 Sport uit 1997
3e auto: Toyota Paseo GT 1.5 1996
4e auto: Toyota Corolla 1.6 G6 Facelift 2001
5e auto: Toyota Corolla 1.8 T-sport Facelift 2005 deze rijd ik dus nu al 10 jaar met veel plezier maar het wordt tijd voor iets anders.
6e auto: Toyota MR2 special edition (met airco) 2002 maar die gaat niet weg. Die heb ik nu een jaar en dus als 2e auto met de Corolla T-sport.

Het vrouwtje heeft nog een Yaris T-sport Facelift gehad uit 2003 en een mooie RAV4 uit 2004 full option. Ze rijd nu met Auris hybride.

Dus ja ik ben best wel bekend met het merk Toyota en vind het dan ook grappig om terug te zien in het Lexus interieur. De knopjes en wat andere dingen zie je meteen aan dat het Toyota is.
Vrijdag dus de IS250 ophalen. De Corolla T-sport heb ik er op ingeruild. Is trouwens een Facelift met leder interieur. Dat is enorm zeldzaam, zoniet de enige in Nederland want bij een Facelift heb ik het nog nooit gezien.

Maar goed, dat is geweest. Nu gaan we over naar een saaie sedan op mijn leeftijd. Nou ja saai?? Ik vind de IS250 echt een fantastisch uiterlijk hebben. Zo'n auto is gewoon echt af en ik hoop dat ik deze langer rijd dan 10 jaar. Of in ieder geval, daarna weer een Lexus.
verder hoop ik zelf iets te kunnen bijdragen aan dit forum en dat ik er zelf ook iets van kan leren.

Een fijne avond allemaal.
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Welkom hier Martijn bij andere liefhebbers. Veel plezier er mee alvast. De foto's zien we tzt wel verschijnen.
mvg,
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
201
43
Hallo Lexus rijders.
Ik zal me eigen even voorstellen. Ik ben Martijn en ik ben 41 jaar en woon in het zonnige zuiden (Mierlo).
Ik merk dat ik volwassen begin te worden. Ik roep nu in mijn omgeving dat ik van mijn huidige Corolla T-sport af wil omdat ik m niet meer bij mij vind passen na 10 jaar met veel plezier dat ding gerace.. eh gereden te hebben.

Ik ben wel echt een typische Toyota en aanstaande Lexus rijder. Echt gigantisch zuinig op de auto. Overal er goed rekening mee houden of er niemand naast kan parkeren en als dat dan toevallig toch eens gebeurt, maar dat is zelden, dat je dan eigenlijk al staat te balen als er naar mijn zin iemand te dicht op staat. Meteen kijken of er niks beschadigd is en daarna thuis ook nog een keer kijken. ''Nee gelukkig is er echt niks te zien'':LOL:
Maar daar kan ik me echt zorgen om maken ja, als er dan toch iemand opeens naast staat ook al parkeer je achteraan.

Maar goed. We worden dus volwassen en aankomende vrijdag kan ik bij Huro auto's een Antraciet kleurige Lexus IS250 ophalen in de Executive uitvoering. Wat een verschil zeg met de Toyota's die ik gereden heb. Zalig gewoon, wat een fantastische auto. Ik vond een aanmelding op het forum nu zeker op z'n plaats want met zoveel optie's en luxe ga ik zeker en vast nog vragen krijgen ergens over. Ben ook altijd lid geweest van het Paseo en Corolla Forum. Corolla forum nog steeds trouwens en bij Starlet en Yaris heb ik ook nog wel een actief account.

De weg naar volwassenheid. In 1999 heb ik mijn rijbewijs gehaald en de weg naar de Toyotadealer al voor het slagen gevonden en een auto gekocht.

1e auto: Toyota Starlet 1.3i GT uit 1994. Slechts 5 jaar jong en de GT had als extra een toerentaller. Standaard 13 inch velgen ipv doppen, nep leer bij de versnellingspook, sportieve bekleding en een trim (geel randje) over de bumper. Geweldig toch.

2e auto: Toyota Starlet 1.3 Sport uit 1997
3e auto: Toyota Paseo GT 1.5 1996
4e auto: Toyota Corolla 1.6 G6 Facelift 2001
5e auto: Toyota Corolla 1.8 T-sport Facelift 2005 deze rijd ik dus nu al 10 jaar met veel plezier maar het wordt tijd voor iets anders.
6e auto: Toyota MR2 special edition (met airco) 2002 maar die gaat niet weg. Die heb ik nu een jaar en dus als 2e auto met de Corolla T-sport.

Het vrouwtje heeft nog een Yaris T-sport Facelift gehad uit 2003 en een mooie RAV4 uit 2004 full option. Ze rijd nu met Auris hybride.

Dus ja ik ben best wel bekend met het merk Toyota en vind het dan ook grappig om terug te zien in het Lexus interieur. De knopjes en wat andere dingen zie je meteen aan dat het Toyota is.
Vrijdag dus de IS250 ophalen. De Corolla T-sport heb ik er op ingeruild. Is trouwens een Facelift met leder interieur. Dat is enorm zeldzaam, zoniet de enige in Nederland want bij een Facelift heb ik het nog nooit gezien.

Maar goed, dat is geweest. Nu gaan we over naar een saaie sedan op mijn leeftijd. Nou ja saai?? Ik vind de IS250 echt een fantastisch uiterlijk hebben. Zo'n auto is gewoon echt af en ik hoop dat ik deze langer rijd dan 10 jaar. Of in ieder geval, daarna weer een Lexus.
verder hoop ik zelf iets te kunnen bijdragen aan dit forum en dat ik er zelf ook iets van kan leren.

Een fijne avond allemaal.
De IS is natuurlijk een geweldige auto, veel plezier ermee en welkom op het forum
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter

Pampie

Nieuw hier
30 mei 2022
13
10
3
Bedankt voor de leuke reactie's. Net als de andere Toyota forums voel ik me hier ook erg welkom.

Ik heb dus totaal geen Lexus ervaring maar ik heb wel een ruime 20 jaar ervaring met Toyota. Je merkt bij de Lexus aan eigenlijk alles wel dat je eigenlijk gewoon in een luxe Toyota rijd. Alles is zo herkenbaar qua knopjes e.d en bijv het bedieningspaneel in de deur. Toyota gebruikt al ruim 20 jaar dezelfde knopjes voor de raambediening en de electrische spiegels.

Ik merk dat de kwaliteit in ieder geval zeker niet beter is dan bij Toyota zelf. De wagen is wel anders gebouwd, maar zeker niet beter. Met anders bedoel ik dat de nadruk meer ligt op stiller en luxer. Maar ik heb m nu een kleine 3 dagen en er zijn bijv al lampjes kapot achter knopjes/schakelaars. Shade brand niet, daarnaast de koplamp sproeier die knippert als je er op tikt en de voorruit verwarming doet het wel goed.
Dan rechts van het stuur brand pwr ect snow niet. Ik heb begrepen dat die ook moet branden? De rechter buitenspiegel gaat niet naar links en rechts. De linker spiegel gaat niet naar beneden als je m in (R) achteruit zet. De rechtse spiegel forceert de handel 2 keer en wil juist te ver naar beneden.
Verder ben ik er achter gekomen dat achter 1 speaker is opgeblazen. Die kraakt in elk geval.

Het menu in het dashboard werkte niet. Ik kwam alleen op de optie parkeer assistent uit of aan zetten. Na het loskoppelen van de min pool werkt dit weer en kan ik door het menu scrollen met links en rechts. Ik krijg daar echter geen bandespanning te zien en ik dacht dat je AFS daar aan en uit kunt zetten? Ik heb namelijk de automatische HID lampen en zie in filmpjes dat je dat in dat menu aan en uit kunt zetten. Of geld dat niet voor een Europees model?

Ik heb de auto gekocht bij een VETOS garage (Toyota-Lexus specialist) dus heb de auto gekocht met een half jaar garantie. Die garantie ga ik misschien nodig hebben voor de spiegels. Bij mijn Corolla T-sport in ieder geval niet meegemaakt dat verlichting van knopjes niet meer werkt en de motortjes van de spiegels waren ook zonder issues. De Lexus is natuurlijk totaal niet te vergelijken met de Corolla qua luxe niveau en optie's dus ik vind het niet meer dan logisch dat je met een Lexus meer pech zou kunnen hebben. Er zit gewoon veel meer op dus kan er ook meer kapot.:LOL:

Maar goed, op wat kleine andere dingen na is het gewoon een erg fijne auto. Jammer van de benzineprijzen richting 3,- euro maar dat mag de pret vooralsnog niet drukken.
Er zal denk ik wel een project topic komen. Zijn toch wel een paar punten die ik wil verbeteren.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
201
43
Bedankt voor de leuke reactie's. Net als de andere Toyota forums voel ik me hier ook erg welkom.

Ik heb dus totaal geen Lexus ervaring maar ik heb wel een ruime 20 jaar ervaring met Toyota. Je merkt bij de Lexus aan eigenlijk alles wel dat je eigenlijk gewoon in een luxe Toyota rijd. Alles is zo herkenbaar qua knopjes e.d en bijv het bedieningspaneel in de deur. Toyota gebruikt al ruim 20 jaar dezelfde knopjes voor de raambediening en de electrische spiegels.

Ik merk dat de kwaliteit in ieder geval zeker niet beter is dan bij Toyota zelf. De wagen is wel anders gebouwd, maar zeker niet beter. Met anders bedoel ik dat de nadruk meer ligt op stiller en luxer. Maar ik heb m nu een kleine 3 dagen en er zijn bijv al lampjes kapot achter knopjes/schakelaars. Shade brand niet, daarnaast de koplamp sproeier die knippert als je er op tikt en de voorruit verwarming doet het wel goed.
Dan rechts van het stuur brand pwr ect snow niet. Ik heb begrepen dat die ook moet branden? De rechter buitenspiegel gaat niet naar links en rechts. De linker spiegel gaat niet naar beneden als je m in (R) achteruit zet. De rechtse spiegel forceert de handel 2 keer en wil juist te ver naar beneden.
Verder ben ik er achter gekomen dat achter 1 speaker is opgeblazen. Die kraakt in elk geval.

Het menu in het dashboard werkte niet. Ik kwam alleen op de optie parkeer assistent uit of aan zetten. Na het loskoppelen van de min pool werkt dit weer en kan ik door het menu scrollen met links en rechts. Ik krijg daar echter geen bandespanning te zien en ik dacht dat je AFS daar aan en uit kunt zetten? Ik heb namelijk de automatische HID lampen en zie in filmpjes dat je dat in dat menu aan en uit kunt zetten. Of geld dat niet voor een Europees model?

Ik heb de auto gekocht bij een VETOS garage (Toyota-Lexus specialist) dus heb de auto gekocht met een half jaar garantie. Die garantie ga ik misschien nodig hebben voor de spiegels. Bij mijn Corolla T-sport in ieder geval niet meegemaakt dat verlichting van knopjes niet meer werkt en de motortjes van de spiegels waren ook zonder issues. De Lexus is natuurlijk totaal niet te vergelijken met de Corolla qua luxe niveau en optie's dus ik vind het niet meer dan logisch dat je met een Lexus meer pech zou kunnen hebben. Er zit gewoon veel meer op dus kan er ook meer kapot.:LOL:

Maar goed, op wat kleine andere dingen na is het gewoon een erg fijne auto. Jammer van de benzineprijzen richting 3,- euro maar dat mag de pret vooralsnog niet drukken.
Er zal denk ik wel een project topic komen. Zijn toch wel een paar punten die ik wil verbeteren.
Zowel Toyota als Lexus staan bekend om de betrouwbaarheid. Lexus zelf staat met grote regelmaat op nummer 1. Er zijn op YouTube verschillende filmpjes te vinden (vaak uit Amerika of Engelnad) waarin Lexus op nummer 1 staat als most reliable car (b.v.
).

Wat dat betreft mogen meer opties en knopjes geen reden zijn om meer stroringen te hebben. Zelf heb ik 2 IS-en gereden. De eerste was een D4D, een diesel dus. Op de 1 of ander manier was dit kwalitatief geen goede motor. Lexus heeft dat keurig opgelost door tot 2 x toe de motor te vervangen (kosteloos). Daarna ben ik overgestapt naar een IS250 bouwjaar 2012. Dat was 1 van de laatste want in datzelfde jaar kwam de IS300H. Maar een V6 atmosferische motor en achterwielophanging is wel het summum voor de autoliefhebber op sportief gebied. Wat een fantastische wagen was dat. Op een verrotte accu na heeft deze auto mij nooit in de steek gelaten en heeft alles altijd prima gewerkt. Dat er bij jou bepaalde lampjes niet werken zou ik toch na laten kijken. Ik heb geen idee waar dat aan kan liggen, misschien zit een kabel niet goed aangesloten of iets dergelijks. Datzelfde geldt natuurlijk voor de spiegels, die moeten gewoon hun werk doen.

Dat de speaker is opgeblazen is wel erg jammer, het geluid in de IS is met een standaardinstallatie al erg goed maar dan moet het wel werken.

Ik neem aan dat de dealer het voor je gaat oplossen. Succes.
 
2 okt 2021
200
121
43
Wat betreft het niet goed functioneren van de spiegels als je in R staat, misschien eens gewoon opnieuw instellen en kijken wat dat geeft.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
824
1
422
63
Maar ik heb m nu een kleine 3 dagen en er zijn bijv al lampjes kapot achter knopjes/schakelaars. Shade brand niet, daarnaast de koplamp sproeier die knippert als je er op tikt en de voorruit verwarming doet het wel goed.
Dan rechts van het stuur brand pwr ect snow niet. Ik heb begrepen dat die ook moet branden? De rechter buitenspiegel gaat niet naar links en rechts. De linker spiegel gaat niet naar beneden als je m in (R) achteruit zet. De rechtse spiegel forceert de handel 2 keer en wil juist te ver naar beneden.
Verder ben ik er achter gekomen dat achter 1 speaker is opgeblazen. Die kraakt in elk geval.

Het menu in het dashboard werkte niet. Ik kwam alleen op de optie parkeer assistent uit of aan zetten. Na het loskoppelen van de min pool werkt dit weer en kan ik door het menu scrollen met links en rechts. Ik krijg daar echter geen bandespanning te zien en ik dacht dat je AFS daar aan en uit kunt zetten? Ik heb namelijk de automatische HID lampen en zie in filmpjes dat je dat in dat menu aan en uit kunt zetten. Of geld dat niet voor een Europees model?
Bij mij branden ook niet alle knoppen, volgens mij zit ook niet achter èlke knop een lampje. Als ik goed kijk, dan zien die knopjes er ook iets anders uit. Ik meen dat @RoelVB hier eerder iets over wist te vertellen?

Wat die buitenspiegels betreft met naar beneden gaan als je de automaat in “R” zet; dat werkt alleen als je de schakelaar voor links/rechts verstellen van je buitenspiegels naar links of rechts hebt staan. Staat die schakelaar neutraal, dan veranderen de spiegels niet wanneer je de automaat in “R” zet. Volgens mij maakt het ook uit of je die schakelaar links, of rechts zet. Die zijde zal zich dan aanpassen. En dan kun je ook die spiegels die naar beneden gaat, weer aanpassen. Dat zou voor een volgende keer onthouden moeten worden. Ik gebruik deze functie niet vaak, maar probeer eens of je verschil merkt.

Bandenspanning controle zit niet op een IS250 van voor de facelift (je hebt een Executive en die heeft dat helaas niet). AFS moet je inderdaad aan en uit kunnen zetten bij die schakelaars. Daar kun je ook de indicatie in de kilometerteller aanpassen voor 2 snelheidsgrenzen. Bijvoorbeeld bij 110km/h krijg je een oranje ring te zien en bij 200km/h een rode. Volgens mij kun je de snelheid wanneer die rode ring verschijnt niet aanpassen. Van de oranje ring kan dat wel. Ik zit niet elke maand te spelen met die instellingen dus graaf dit op uit m’n geheugen.

Tip: heb je je navigatie en voorkeursinstellingen voor muziek, telefoon e.d. ingesteld, sla die dan op in een gebruikersprofiel. Je kunt 3 verschillende voorkeursinstellingen kwijt. Als je een keer de accu loskoppelt, dan kun je daarna je voorkeursinstellingen weer laden. Scheelt je weer graven in je geheugen of in de uitgebreide boekjes :sneaky:
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Pampie

Nieuw hier
30 mei 2022
13
10
3
Hallo. Bedankt voor de reactie's allemaal.

Ik kan in het dasboard menu Speed indicator, Tach indicator die 2 oranje ringen idd en de parkeersensoren aan of uit zettten. Ik kan de AFS niet aan of uit zetten want die komt niet voorbij in dat menu.
Aan de auto te zien zit er rechts een nieuwe koplamp in. Die is echt kraakhelder nieuw terwijl de bestuurder kant toch ietwat gelig is. Misschien dat dat ermee te maken heeft? Kan een dealer deze AFS functie in het menu toevoegen en/of verwijderen?

De rechterspiegel denk ik toch echt dat het motortje kapot is. Naar links en rechts werkt de verstelling niet. Je hoort wel iets klikken dus er is iets van aandrijving?

Het instellen van de spiegels voor achteruit rijden is me vooralsnog niet gelukt. Rechts gaat ie veel te ver naar beneden zodat ie 2 keer forceert en links gebeurt niks.

Hoe werkt dit nu precies want kom verschillende methode's tegen.

Heb ik het goed als ik het zo zeg om dus je spiegels etc. af te stellen op gebruiker 1.

-Je zet het contact aan op stand 2, Dus 2 keer drukken zodat alles aan gaat maar niet starten. Transmissie in P
-Dan zet je je stoel, je stuur en je buitenspiegels goed. Normale rijstand dus en dan druk je op set op de deur en dan op memory 1
-Dan zet je de transmissie in R, spiegels bewegen maar staan niet goed. Spiegels afstellen in deze R stand en als ze goed staan, drukken op set in de deur maar dan niet op memory 1 van het stoelgeheugen/stuur/spiegels.

Zeg ik het zo goed of moet de auto wel 'lopen'?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
1. Voet op de rem
2. Auto starten
3. Pook in R
4. Spiegels stellen
5. Pook in P
6. Spiegels en stoel stellen
7. Set ingedrukt + cijfer van gewenste memory (bijv 1)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
824
1
422
63
Aan de auto te zien zit er rechts een nieuwe koplamp in. Die is echt kraakhelder nieuw terwijl de bestuurder kant toch ietwat gelig is. Misschien dat dat ermee te maken heeft? Kan een dealer deze AFS functie in het menu toevoegen en/of verwijderen?
Het lijkt erop dat er dan een koplamp is vernieuwd. Dat heb ik ook een keer gehad toen de hoogteverstelling van 1 koplamp het niet meer deed. Daarbij moest de hele unit vervangen worden. De andere koplamp is in de jaren vergeeld, die heb ik vorig jaar laten schuren, polijsten en van blanke lak laten voorzien. De AFS werkt bij mij nog steeds, ik kan dat ook nog steeds aan en uit zetten. Vreemd dat jij die functie niet hebt bij een Executive, want dat zit er bij die uitvoering voor zover ik weet standaard op.
De rechterspiegel denk ik toch echt dat het motortje kapot is. Naar links en rechts werkt de verstelling niet. Je hoort wel iets klikken dus er is iets van aandrijving?
Daar lijkt iets kapot, of de spiegel zit vast omdat er iets achter zit waardoor deze niet kan bewegen.
Het instellen van de spiegels voor achteruit rijden is me vooralsnog niet gelukt. Rechts gaat ie veel te ver naar beneden zodat ie 2 keer forceert en links gebeurt niks.
Het instellen van de spiegels voor achteruit rijden werkt alleen wanneer de motor loopt en de automaat in “R” staat èn wanneer je de linker- of rechterspiegel geselecteerd hebt. Staat die wisselschakelaar in “neutraal“, dan werkt dit niet voor de speciale “achteruitrijmodus” van die spiegels. Deze stand die je dan kiest, zou vanzelf bewaard moeten blijven.
Heb ik het goed als ik het zo zeg om dus je spiegels etc. af te stellen op gebruiker 1.

-Je zet het contact aan op stand 2, Dus 2 keer drukken zodat alles aan gaat maar niet starten. Transmissie in P
-Dan zet je je stoel, je stuur en je buitenspiegels goed. Normale rijstand dus en dan druk je op set op de deur en dan op memory 1
-Dan zet je de transmissie in R, spiegels bewegen maar staan niet goed. Spiegels afstellen in deze R stand en als ze goed staan, drukken op set in de deur maar dan niet op memory 1 van het stoelgeheugen/stuur/spiegels.

Zeg ik het zo goed of moet de auto wel 'lopen'?
Je hebt twee verschillende systemen waarin je voorkeuren op kunt slaan tot 3 bestuurders aan toe. Het ene systeem bewaard alles wat je met het navigatiescherm in kunt stellen. Van navigatievoorkeuren tot je audio instellingen en je telefoonboek aan toe. In dit systeem kun je 3 gebruikersprofielen kwijt. Dit systeem staat los van de instellingen van stoel, stuur en spiegels. Ook voor stoel, stuur en spiegels kun je tot 3 bestuurders voorkeuren opslaan, dat doe je met de knoppen bij de deurhendel. Voor dit laatste systeem sla je de instellingen op als de automaat in ”P” staat, contact is wel nodig. Ik doe dit wanneer de motor loopt, maar contact is wel nodig. En de automaat moet in “P” staan, een piep hoor je ter bevestiging dat de voorkeur onder een knop is opgeslagen. En dan kun je daarna de sleutels koppelen aan 1 van die stoel, stuur en spiegelinstellingen. Dan herkent de auto de sleutel en stelt dan stoel, stuur en spiegels in zodra je de deur opent. Om een sleutel aan een voorkeurpositie te koppelen moet de motor niet lopen en het contact uit staan. Ga achter het stuur zitten en druk tegelijkertijd op de “sluiten” knop van de afstandsbediening en de voorkeurspositie van stoel, stuur en spiegels. Je hoort een piep ter bevestiging. Ik twijfel nu even of je de “P” knop dan ook tegelijkertijd met je voorkeurspositie in moet drukken maar dat merk je vanzelf als je geen piep hoort.

En om verwarring te voorkomen; alle instellingen die je via je navigatiescherm in kunt stellen en op kunt slaan onder 1 van de 3 gebruikersprofielen kun je bij losmaken van de accu weer eenvoudig laden door dat profiel nadien te kiezen. De instellingen van stoel, stuur en spiegels moet je helaas wel opnieuw onder een knop vastleggen als de accu losgekoppeld is geweest.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
De rechterspiegel denk ik toch echt dat het motortje kapot is. Naar links en rechts werkt de verstelling niet. Je hoort wel iets klikken
Je kunt het spiegelglas ook met je hand even door de klikjes drukken. Misschien staat die in een uiterste stand waardoor hij nu niet juist werkt. hij kan alle kanten op ingedrukt worden, daarna kan je proberen electrisch te verstellen.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Je kunt het spiegelglas ook met je hand even door de klikjes drukken. Misschien staat die in een uiterste stand waardoor hij nu niet juist werkt. hij kan alle kanten op ingedrukt worden, daarna kan je proberen electrisch te verstellen.
Dat heb ik ook wel eens gehad idd. In en uitklappen van de spiegels wil ook wel eens helpen icm bovenstaande.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter

Pampie

Nieuw hier
30 mei 2022
13
10
3
Bedankt voor de uitleg d43m0n en anderen.

De rechterspiegel doet links en rechts niks, ook niet als ik m met de hand ff verder naar binnen of buiten druk. Daar lijkt iets kapot. Bij het achteruit rijden doet ie dat alleen bij de rechtse spiegel en krijg dat niet afgesteld. Daar werkt ook gewoon iets niet helemaal lekker mee. Hij blijft m rechts maar naar beneden forceren en onthoud mijn instelling niet.

Verder is de AFS zekering verwijderd ben ik achter. Dan verschijnt die optie niet mee in het menu. Dat 'werkt' nu dus weer maar of dat ie het echt doet? Dat weet ik nog niet. Mensen halen die eruit als er bijv vland koplampen gestoken worden? Dan krijg je er een storing op maar hij geeft geen storing. Dus waarom het dan verwijderd is geweest. Ik heb geen idee.

Verder jammer dat ik niet langer dan een half uurtje met de auto gereden heb maar ik had toch gezegd dat ie een beetje pompend remt. Onderbroken alsof er een schijf krom is zeg maar. Er is iets met de remmen gaf ik dus aan en er zou naar gekeken worden. Remmen achter zitten vaak vast werd gezegd. Tja remmen en Toyota gaat niet zo goed samen.:LOL: De auto zou een beurt krijgen, ze moesten nog wat dingetjes doen en daardoor kon ik m ook pas na 10 dagen ophalen.
Maar weet je wat het is, en dat vind ik nou zo jammer. Zo'n auto wordt echt niet nagekeken. Het vermoeden was dus vaste klauwen achter dus die dingen zitten helemaal zwaar onder het kopervet (wat met abs eigenlijk niet mag) Maar wat blijkt, hij begon gisteren kei hard te schaven en dat kwam van voren.
Ik zelf had nog geen ene blok bekeken op dikte wat ik normaal bij de proefrit eigenlijk wel doe. Blijkt dat de remblokken voor gewoon op zijn.
Dus ja nu weet ik wel wat het probleem was bij de proefrit. De remmen voor. Dus ja, nieuwe apk, grote beurt en dan krijg je dit. Volgens mij APK afkeur als de blokken kort zijn en het bewijs dat zo\n auto helemaal niet wordt nagekeken. Dus achter wel flink invetten en niet zien dat ze voor op zijn. Ik vind het raar.

Maar goed. Het wordt opgelost. komen nieuwe blokjes op en als de schijven krom zijn dan ook die nieuw. Spiegels wordt ook opgelost. verder ook wel gewoon een fijne ervaring met het bedrijf maar ik blijf dat gewoon jammer vinden. En dat is zo bij de Toyotadealer ook is mijn ervaring. Niks tegen Toyotadealers hoor maar dat nakijken/grote beurt bij een 2e hands auto daar geloof ik gewoon niks van. Dat doen ze niet.
En aangezien ik deze Lexus dus bij een Toyota/Lexus specialist heb gekocht snappen jullie wel dat ik er een premium dealer prijs voor betaald heb. Ze zijn voor 2000,-/2500,- goedkoper te vinden met deze km stand/bouwjaar/Executive. Maar voor dit soort bedragen durf ik het niet aan bij een particulier of handelaar. Dan moet je zo goed opletten en nu komt ie gewoon van een bedrijf met een goede naam en heb je ook gewoon echte garantie en snappen ze daar ook dat zulke dingen goed moeten zijn en moeten werken. En dat kost ze straks misschien een nieuwe spiegel, maar hé die marge hebben ze omdat ze premium prijzen vragen en afdingen is geen ruimte voor merkte ik al.:giggle:

Spiegelkap rechts zag ik trouwens dat ie beschadigd is en dat vind ik jammer. Zag ik niet bij de proefrit en de auto is verder redelijk strak in de lak. Dus ik vroeg of ze nog een goed adresje hebben voor spotrepair want dat wil ik wel bijgewerkt hebben. Zou me ongeveer 100,- euro kosten werd gezegd maar ik weet niet of je het daar voor red. Maar van de ene kant, het is ook echt een schaafje van niks maar ik vind het storend genoeg om te laten wegwerken.

Verder vind ik dat een IS250 toch wel veel zuipt. Met de Corolla T-sport kon ik planken en sprintjes trekken bij stoplichten maar daar reed ik echt wel 1 op 10/11 minimaal mee. Met de Lexus gaat het meer richting 1 op 8 en dan doe ik echt niet gek ofzo. Volgens de boordcomputer rij ik zelfs 1 op 6 met de Lexus maar dat kan gewoon niet kloppen lijkt mij. Gelukkig heb ik nog een super zuinige en goedkoop in vaste lasten MR2 Roadster. Een emmer dus, maar of de Lex mag blijven dat moet blijken. Ik wil namelijk geen auto hebben die 1 op 8 rijd als ik rustig rij. Dan liever een Prius.:ROFLMAO:
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
201
43
Verder vind ik dat een IS250 toch wel veel zuipt. Met de Corolla T-sport kon ik planken en sprintjes trekken bij stoplichten maar daar reed ik echt wel 1 op 10/11 minimaal mee. Met de Lexus gaat het meer richting 1 op 8 en dan doe ik echt niet gek ofzo. Volgens de boordcomputer rij ik zelfs 1 op 6 met de Lexus maar dat kan gewoon niet kloppen lijkt
Dat lijkt mij ook niet kloppen tenzij je echt altijd elk moment aangrijpt om volgas weg te sprinten. Ik reed met een IS250 tussen de 1 op 13 tot 1 op 15. Weet je zeker dat je je boordcomputer juist hebt ingesteld? Je kunt waarschijnlijk kiezen tussen het aantal liters per 100 km of het aantal kilometers per liter brandstof.
 
  • Leuk
Waarderingen: GeraldH

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
824
1
422
63
Verder is de AFS zekering verwijderd ben ik achter. Dan verschijnt die optie niet mee in het menu. Dat 'werkt' nu dus weer maar of dat ie het echt doet?
Of AFS werkt zie je pas echt goed in het donker, bij het sturen zie ik dat het lichtbeeld van de koplampen ook draait. Niet meedraaien met het tempo en de stuuruitslag van je stuurbeweging, maar alsof er een minimale mate van stuuruitslag nodig is en dan draait een lamp een vast aantal mm/cm. Zet anders de neus van de auto dicht tegen een muur aan, lampen aan en ga draaien aan het stuur. Liefst op een gladde ondergrond. Of ga in het donker een stukje rijden.
Zo'n auto wordt echt niet nagekeken.
Ik herken dat wel een beetje, ik denk dat deze auto, dit model maar misschien ook wel het merk “last heeft” van zijn bovengemiddelde reputatie op gebied van betrouwbaarheid: ”daar mankeert eigenlijk nooit wat aan”. En de dingen die eraan gaan mankeren zijn inmiddels wel bekend en dan nemen dealers/specialisten daarnaast ook wel eens een gokje. Met een Toyota/Lexus is dat redelijk veilig om te doen. Ik kreeg zonder veel morren een jaar garantie ipv het halve jaar wat er destijds eigenlijk bij hoorde. En die garantie heb ik er dik uit qua kosten door 1 nieuwe koplamp :sneaky:
Met de Lexus gaat het meer richting 1 op 8 en dan doe ik echt niet gek ofzo. Volgens de boordcomputer rij ik zelfs 1 op 6 met de Lexus maar dat kan gewoon niet kloppen lijkt mij.
Ik geloof dat ik niet in staat ben om 1 op 6 te rijden, niet op de wegen in mijn omgeving met dit verkeersbeeld. Ik haal 1 op 10,5 tot 11 gemiddeld. Op vakanties haal ik 1 op 13/14. Korte ritten zijn funest voor het verbruik en stadsverkeer ook. En je moet even wennen aan de massa van je IS t.o.v. je T-sport. De IS kan langer uitzeilen, dus eerder kun je al je gas loslaten. Automaat niet in ECT/Power stand staan? Ik meet het verbruik overigens aan de pomp en niet via de boordcomputer. Op Spritmonitor.de hou ik dat al jaren bij.
 
Laatst bewerkt: