In de CT gereden

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
In de CT gereden. Dat was een aangename verassing. Had een CT besteld de tweede week van januari en kreeg de gelegenheid een ritje te maken in het buitenland. Een blauwe CT met stuur aan de andere kant, de L 51216. Heb altijd in een grote auto gereden. Een downgrade dus met een ongewisse uitkomst en een beetje bang voor de herrie van de CVT zoals breed werd uitgemeten in de autopers. Dat valt allemaal reuze mee en dus allemaal schromelijk overdreven.
Het interieur ziet er werkelijk prachtig uit maar kreeg bij het instappen wel een claustrofobisch gevoel door de groot uitgevallen midden console. Dat zal wel wennen. Vond de auto heerlijk rijden en zal daarom mijn andere auto snel vergeten. Het afwerkings niveau van deze Lexus is werkelijk top. Van de buitenkant ziet de auto er goed uit, alleen de achterkant kan me niet bekoren. De bediening van het navigatie systeem is even wennen maar het werkt wel erg mooi. Geen spijt van deze aankoop en vond het wegrijden een sensatie, fluisterstil. Aangename stoelen en fijn rijgedrag op de weg. Met deze aankoop bespaar ik jaarlijks ?6000 t.o.v. een nieuwe Saab.
Rij 20000 km per jaar waarvan de helft in de nabije omgeving en de andere helft op grotere afstanden. Een kleine auto is fijner voor het lokale verkeer maar een grote auto zal beter bevallen op de snelweg. Breng per jaar ongeveer 100 uur door op de snelweg dus zou in theorie met de ct200h dus 100 uur iets minder fijn rijden als met een grote auto. Daar staat echter een besparing tegenover van ?6000. Lijkt me dus een goede beslissing.
Eerste indruk: een fun car, fluister stil, beetje hard afgeveerd op de 17 inch wielen, super interieur, heel fijne stoelen, CVT stiller dan gedacht.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Ik hoop ook zo snel mogelijk een proefrit ergens te maken. Want ik ben vooral benieuwd of een wat langer iemand (ik ben 1,98 meter) er ook nog een beetje inpast. Ik lees her en der daar gemengde berichten over, iemand van "bijna 2 meter" die er geen issues mee had, maar een journalist van 1,94 meter die het allemaal wat krapjes vond... Hoe vond jij de zit van deze Lexus, tompoes? Neemt die middenconsole veel ruimte weg? Kon jij je lengte kwijt, of ben je misschien niet zo heel lang?
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
De zit in de ct200h is werkelijk perfect. Veel steun en zeer comfortabel. Kom uit een grote auto dus als je dan in kleine auto stapt is het dus wennen en dan valt vooral de grote middenconsole op. Zal na een paar dagen niet meer opvallen. Ben zelf niet lang, 1,73m, dus mijn lengte is geen probleem. Mijn auto komt ergens in april.
Al die testen zeggen mij niet zoveel. Zelf proberen is natuurlijk het beste, zeker als je lang bent.
Ik denk dat de test van autozine het best de werkelijkheid benaderd.

Natuurlijk trekt de Lexus ct 200h geen keien uit de straat, dat doet mijn huidige auto ook niet. De acceleratie viel me zeker niet tegen.
Het enige wat me tegen viel is de kleine achter ruit die waarschijnlijk zeer snel vuil wordt. De ruitenwisser geeft dan weinig soelaas omdat deze wisser maar een heel klein stukje schoonmaakt. Bij elke pomp stop de achterruit dus even schoonmaken.
 

Bart71

Hoort erbij
9 jan 2011
25
0
0
Ik heb voor aanstaande Donderdagochtend een proefrit gepland, ben erg benieuwd naar datgene wat ik ongezien besteld heb!!
Krijg dan hopelijk ook te horen wanneer de door mij bestelde CT200h afgeleverd wordt.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
tompoes zei:
De zit in de ct200h is werkelijk perfect. Veel steun en zeer comfortabel. Kom uit een grote auto dus als je dan in kleine auto stapt is het dus wennen en dan valt vooral de grote middenconsole op. Zal na een paar dagen niet meer opvallen. Ben zelf niet lang, 1,73m, dus mijn lengte is geen probleem. Mijn auto komt ergens in april.
Al die testen zeggen mij niet zoveel. Zelf proberen is natuurlijk het beste, zeker als je lang bent.
Ik denk dat de test van autozine het best de werkelijkheid benaderd.

Vijf jaar geleden moest ik kiezen uit een bmw 3 of een saab 9-5. De autotesters gaven de bmw 3 een tien en de saab een 6 plus. Nadat ik zelf gereden had was mijn score net andersom. Zo zie je maar. Natuurlijk trekt de Lexus ct 200h geen keien uit de straat, dat doet de saab ook niet. De acceleratie viel me zeker niet tegen.
Het enige wat me tegen viel is de kleine achter ruit die waarschijnlijk zeer snel vuil wordt. De ruitenwisser geeft dan weinig soelaas omdat deze wisser maar een heel klein stukje schoonmaakt. Bij elke pomp stop de achterruit dus even schoonmaken.


En van welke dealer heb jij de auto meegehad dan?? :O Ben benieuwd naar de feeling met de auto, er wel een gekocht maar nog niet aan mogen ruiken en proeven. :X
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Oooh ja waar ook die wijzen vandaan komen, ? :hi:

Het hele Oosten of het Noordoosten?

Oftewel Groningen, Zwolle of Enschede?

Als het in de buurt is rij ik erheen om te rijden namelijk, :hi:
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Alleen de full option versie gezien en volgens mij is er niet veel verschil met de nederlandse versie.
Een kennis van mij in Dubai had er een gekocht. Stuur natuurlijk aan de andere kant, daar heb ik ervaring mee.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Goh wist niet dat ze zelfs in Dubai een bezinebespaarder als de CT zouden leveren, benzine is daar goedkoper dan water? Of zou de crisis daar ook toegeslagen hebben ? :hi:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
hahaha je hebt nog gelijk ook, alleen op de officiele site kom je ze niet tegen.

Maar waar heb jij nou proefgereden dan? Ik neem aan dat de Saab niet in Dubai is ingeruild? :)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Het schijnt, ik zeg het duidelijk schijnt, volgens de berichten op deze site dat er 1 in Amsterdam staat te pronken,....... :p
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Dat is zo, goed rond gekeken en zag er 1 staan nog "nieuw in doos" (bescherming zat er nog op en aan).

Toen ik er naar vroeg werd er gezegd dat ie nog niet binnen was.....totdat ik zelf zei dat ik m gezien had. Toen gaf ze toe dat er wel een aanwezig was.

Maar ik mocht er niet naar toe lopen om te kijken....."vanaf 1 maart is hij te zien" beetje kinderachtig en arrogant, maar goed.....

Maandag is hij te zien in de showroom in Zwolle. Kreeg een uitnodiging, misschien als je even belt dat je ook langs kan gaan.