In de CT gereden

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
In de CT gereden. Dat was een aangename verassing. Had een CT besteld de tweede week van januari en kreeg de gelegenheid een ritje te maken in het buitenland. Een blauwe CT met stuur aan de andere kant, de L 51216. Heb altijd in een grote auto gereden. Een downgrade dus met een ongewisse uitkomst en een beetje bang voor de herrie van de CVT zoals breed werd uitgemeten in de autopers. Dat valt allemaal reuze mee en dus allemaal schromelijk overdreven.
Het interieur ziet er werkelijk prachtig uit maar kreeg bij het instappen wel een claustrofobisch gevoel door de groot uitgevallen midden console. Dat zal wel wennen. Vond de auto heerlijk rijden en zal daarom mijn andere auto snel vergeten. Het afwerkings niveau van deze Lexus is werkelijk top. Van de buitenkant ziet de auto er goed uit, alleen de achterkant kan me niet bekoren. De bediening van het navigatie systeem is even wennen maar het werkt wel erg mooi. Geen spijt van deze aankoop en vond het wegrijden een sensatie, fluisterstil. Aangename stoelen en fijn rijgedrag op de weg. Met deze aankoop bespaar ik jaarlijks ?6000 t.o.v. een nieuwe Saab.
Rij 20000 km per jaar waarvan de helft in de nabije omgeving en de andere helft op grotere afstanden. Een kleine auto is fijner voor het lokale verkeer maar een grote auto zal beter bevallen op de snelweg. Breng per jaar ongeveer 100 uur door op de snelweg dus zou in theorie met de ct200h dus 100 uur iets minder fijn rijden als met een grote auto. Daar staat echter een besparing tegenover van ?6000. Lijkt me dus een goede beslissing.
Eerste indruk: een fun car, fluister stil, beetje hard afgeveerd op de 17 inch wielen, super interieur, heel fijne stoelen, CVT stiller dan gedacht.
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
ik was vrijdag in belgie .
bij lexus antwerpen in wijnegem die heeft een witte staan en een blauwe .
inderdaad mooie auto
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Vandaag hebben mijn vrouw en ik een proefrit gemaakt, en we kwamen beide met een big smile terug... :D

Het lange wachten op de levering van de paar weken geleden door ons bestelde is begonnen...
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
ct200H zei:
En ik mag hem donderdag rijden, en ze krijgen hem meteen niet meer terug, is namelijk mijn eigen auto. :D

Dus het aftellen voor jou is nu echt begonnen......alvast gefeliciteerd met het "uit het ongewisse komen van wanneer hij geleverd wordt"
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Ik heb er zaterdag een uurtje mee gereden hier in Gent, Belgi? dus.

Aan de buitenkant vind ik de CT redelijk mooi, maar niet echt "wauw"
Het interieur daarentegen is echt sjiek ! Prachtig afgewerkt, zeer mooi en modern, zeker in de zwarte uitvoering.
De audio installatie is ook zeker het vermelden waard, wat een mooie klank :rulez:
De prestaties vallen mee, het rijgedrag is redelijk strak, al voelt hij soms een beetje zwaar aan.
Er is maar ??n grote tegenvaller: de benzinemotor maakt zeer veel lawaai !
Als je het gaspedaal gewoon streelt valt het nog mee, maar als je een beetje sportief rijdt is het niet meer te doen. Deze motor hoort niet in een Lexus :(
Lexus staat voor zijdezachte 6 en 8 cilinders maar niet voor deze 4 pitter van Toyota :neutral:
Jammer . . .
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Ik hoor verschillende berichten; de een vindt het motorgeluid meevallen, de ander vindt het juist storend aanwezig. Laten we wel wezen, deze auto is nooit in de markt gezet als de stilste auto allertijden en blinkt op vele andere vlakken wel weer enorm uit. De vraag is ook OF je dit model kunt vergelijken met de andere Lexus modellen die andere, stillere, motoren in het vooronder hebben zitten. Daarnaast heeft de CVT ook z'n eigen karakter. Waar ik meer benieuwd naar ben is of de CT rumoeriger is dan bijvoorbeeld een BMW 1, Audi A3 of Volvo C30 bij vol accelereren. Elke auto laat van zich horen bij 5.000 RPM of meer, het verschil zit hem alleen in de beleving hiervan. Een auto zonder CVT klimt naar het maximum, terwijl een CVT juist vrijwel direct piekt op het maximum. Zou dit niet een kwestie van gewenning zijn?

Bij het accelereren schijnt de CT makkelijk z'n weg te vinden richting de 4.000/5.000 RPM, maar hoe zit het bij het rijden van constante snelheden (80/100/120)? Is de CT dan juist stiller? Of vergelijkbaar?

Ik heb nog niet kunnen rijden met de CT en ga dat denk ik ook niet doen. Mijn CT is reeds besteld en ik krijg hem, als het goed is, ergens midden Juni (begin Februari besteld). Ik kijk er iig enorm naar uit!
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Ik vond de ct200h stiller als mijn Saab 9-5.
Ook de cvt viel me mee en bij acceleren bleef het geluid onder het geluisniveau van de Saab.
Kortom met het geluidsniveau van de auto was ik meer dan tevreden. Als je de gaspedaal bedachtzaam hanteert heb je zeker te maken met een stille auto.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Het is net wat Suxel zegt; bij accelereren klimt de CVT snel hoog in de toeren en geeft dat meer lawaai. Echter op constante snelheden zakt het toerental lager dan een normale bak en vind ik het een stuk stiller en comfortabeler. Dit is wat ik ervaar in de Auris hybrid in vergelijking met de Citro?n C5 die ik een tijdje hiervoor gereden heb.
Het is even wennen zo'n CVT, omdat het gevoel van snelheid anders is.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Zo nog 1 nacht slapen, kenteken is binnen, jammer dat het met PR begint, doet me denken aan,........ juist ja Prius hahahahhaa, :roll: PRB is priusbroer dus eigenlijk en ergens klopt het nog ook.


Trouwens is er al iemand geweest die hem op 6000 toeren heeft weten te jagen?? Wordt zo moe van die 5000 toeren,....... ;)
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Ik heb komende zaterdag een proefrit op staan. Ondanks dat die van mij al in Januari besteld is wilde ik de kans niet missen om er alvast even mee rond te toeren.

Ik probeer niet te vergeten dat we het hier over een wagen uit de BPM-vrije/14% klasse hebben. Veel mensen in mijn omgeving vergeten dat al snel.

Daarom vind ik het ook te kort door de bocht om hem rechtlijnig tegenover een A3 of BMW 1-serie te plaatsen. Kwa motor geluid zullen beide stiller en soepeler zijn dan de CT. De A3 heb ik de afgelopen 2 jaar gereden inclusief DSG 7-traps. Stiller en soepeler als die bak gaat het bijna niet. Echter deze wagens vind je dan ook niet in het 14% segment. Kwa uitrusting en afwerking is het natuurlijk wel een directe concurrent van de 1serie en A3. Daarvan heb ik al kunnen constateren dat die minimaal gelijkwaardig (stiekem veel luxer :) ) is aan die van de A3 (Ambition Proline).

Ik verheug me al op zaterdag, ben benieuwd hoe lang ik hem mee krijg.
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Ik mag er op zaterdag 19 maart in gaan rijden ...

Dan mag ik mijn CT200h Business Line Pro (Dark Opal) om 10.00 uur op gaan halen bij de dealert.

Kan ik er de hele zaterdag mee gaan spelen...
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Peej zei:
Ik mag er op zaterdag 19 maart in gaan rijden ...

Dan mag ik mijn CT200h Business Line Pro (Dark Opal) om 10.00 uur op gaan halen bij de dealert.

Kan ik er de hele zaterdag mee gaan spelen...


Lucky you!! Wanneer besteld en welke dealer?
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Dnns zei:
Peej zei:
Ik mag er op zaterdag 19 maart in gaan rijden ...

Dan mag ik mijn CT200h Business Line Pro (Dark Opal) om 10.00 uur op gaan halen bij de dealert.

Kan ik er de hele zaterdag mee gaan spelen...


Lucky you!! Wanneer besteld en welke dealer?


Besteld in oktober.
Dealer is Eindhoven.

Hoorde dat de levertijd op juni /juli ligt als je nu besteld.
Toch minder lang wachten dan de eerste bestellers dus...
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Ja maar dan moet je wel goed opletten dat hij blauw is. Auto zelf is 5 seconden in beeld. De presentator staat meer centraal dan de auto. (qua beelden)

Vind het commentaar wel goed, maar erg amateuristische opnames.

Blauw mistaat zeker niet.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
die kerel die deed veel op discovery channel overigens, scrapheap challenge volgens mij... (EDIT: dat zegt hij ook tijdens het rijden haha)
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Hier nog een uitgebreide review:
http://www.youtube.com/watch?v=DWWozB7Bh-w
Er wordt vanalles getest en uitgelegd, maar ik versta er niets van :O
Zonder geluid geeft het evengoed een goede indruk van de auto.

Op 4:10 zie je een reservewiel; is dit standaard? Ik dacht een compressor en spuitbus.
Op 9:50 lekker spelen met de 'sportknop' :p En aan het eind bij 14:20 trappen ze hem lekker door