In de CT gereden

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
In de CT gereden. Dat was een aangename verassing. Had een CT besteld de tweede week van januari en kreeg de gelegenheid een ritje te maken in het buitenland. Een blauwe CT met stuur aan de andere kant, de L 51216. Heb altijd in een grote auto gereden. Een downgrade dus met een ongewisse uitkomst en een beetje bang voor de herrie van de CVT zoals breed werd uitgemeten in de autopers. Dat valt allemaal reuze mee en dus allemaal schromelijk overdreven.
Het interieur ziet er werkelijk prachtig uit maar kreeg bij het instappen wel een claustrofobisch gevoel door de groot uitgevallen midden console. Dat zal wel wennen. Vond de auto heerlijk rijden en zal daarom mijn andere auto snel vergeten. Het afwerkings niveau van deze Lexus is werkelijk top. Van de buitenkant ziet de auto er goed uit, alleen de achterkant kan me niet bekoren. De bediening van het navigatie systeem is even wennen maar het werkt wel erg mooi. Geen spijt van deze aankoop en vond het wegrijden een sensatie, fluisterstil. Aangename stoelen en fijn rijgedrag op de weg. Met deze aankoop bespaar ik jaarlijks ?6000 t.o.v. een nieuwe Saab.
Rij 20000 km per jaar waarvan de helft in de nabije omgeving en de andere helft op grotere afstanden. Een kleine auto is fijner voor het lokale verkeer maar een grote auto zal beter bevallen op de snelweg. Breng per jaar ongeveer 100 uur door op de snelweg dus zou in theorie met de ct200h dus 100 uur iets minder fijn rijden als met een grote auto. Daar staat echter een besparing tegenover van ?6000. Lijkt me dus een goede beslissing.
Eerste indruk: een fun car, fluister stil, beetje hard afgeveerd op de 17 inch wielen, super interieur, heel fijne stoelen, CVT stiller dan gedacht.
 

phazebroek

Nieuw hier
27 jan 2011
8
0
0
Vanmiddag een uurtje gereden.
Ik rij nu zelf een Honda Civic Hybride, maar wat een verschil...........

CT200h pluspunten
  • Super stil
    Veel meer power dan de Honda
    Stoelen heerlijk
    Interieur geweldig
    Audio super
    Navigatie, groot display en overzichtelijk
    Alles binnen handbereik

CT200h 'minpunten'
  • Binnenruimte valt mij tegen, kwestie van wennen
    Beenruimte achterin
    Achterruit klein, kwestie van wennen
    'Handrem' even wennen

Besteld 3e week Januari, verwachte leverweek 18, kan niet wachten.

:mrgreen:
 

Jackcriss

Nieuw hier
21 dec 2010
9
0
0
Ik heb de mijne al voor de kerst besteld. Vanaf dat moment duurt wachten wel heel lang. De dag voor 1 maart al even bij de dealer langs geweest. Stonden er 4 in de showroom. Allemaal keurig ondergedekt. Heel goed gedaan. 1 maart is 1 maart en dus opnieuw langs geweest. Wow in het echt zijn ze zoveel mooier dan op film/foto. Nu ook voor het eerst de bekleding gezien en kunnen zitten. Veel mooier nog dan ik had gehoopt. Hoewel ik geen lederen bekleding heb besteld, toch de afwerking boven de klokken en de armsteunen in leer! Moooooi. Nog steeds niet gereden, daar wacht ik mee tot ik mijn eigen CT krijg. Moeilijk, want zoals al gezegd, wachten duurt altijd lang. Vanmiddag nog weer eens bij de dealer langs geweest. Goed nieuws, hij is inmiddels in Belgi? en voor de 24e moet hij bij de dealer zijn. Kortom nog maar 1 weekje wachten! Aftellen dus. Vreugdedansje in de showroom gemaakt. :D
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Vandaag de hele dag met mijn Dark Opal businessline pro mogen spelen nadat ik hem om 10.00 uur had opgehaald.

Kleur is geweldig in de heldere lentezon en ik heb genoten van de ruim 200 km die ik vandaag gereden heb.
Moest onder andere even naar mijn zwager die er ook een besteld had nadat ik hem op dit voertuig had gewezen.

Wat goede CD's meegenomen en het geluid uit de 10 speakers is geweldig.
Ondanks mijn lengte van 1,93 past de auto me na het instellen van de stoel als een maatpak. Stoelen zitten prima.
Bediening van het HDD Vaginatiesysteem met de centrale muis is geweldig.
In feite heb je alle instellingen (vaginatie, audio, klimaat, telefoon) aan de tip van je vinger.
Zelfs de reactiviteit van de muis is in te stellen.

Contact van de auto met de telefoon via bleutooth is super, meteen verbinding tussen telefoon en auto en goede verstaanbaarheid als je aan het bellen bent. In een eerdere avensis wilde ik (volgens de mensen aan gene zijde) nog wel eens als een dronken robot klinken.
Contactenlijst van de telefoon is via het grote scherm te raadplegen. Zeer praktisch.

Achteruitrijsysteem met park assist lijnen is ook wel grappig en handig.

Negatieve punten?

Ik vind de 12 volt aansluiting wel op een rare plek zitten. Midden op het middenconsole.
En weinig (en maar kleine) opbergvakken voor losse troep. Maar dat kan natuurlijk ook positief gezien worden als aanmoediging om niet teveel losse troep mee te nemen.

Gadget?
De sleutelhanger aan een van de sleutels is een USB stick waar de complete gerbuiksaanwijzing van de auto nog een keer op staat. Kun je lekker achter je computer leren wat je CT200H allemaal kan.


Misschien dat ik morgen ga proberen wat fotootjes van het blauwe monster te plaatsen.
Hij staat nu in ieder geval voor mijn huis te glimmen onder de lantaarnpaal.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Ja foto's! Ik wil hem zien in de zon :) want het is een kleur die in de showroom niet helemaal tot zijn recht komt.
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Alor zei:
Vaginatiesysteem? Heet dat echt zo?!

Hmmmm, ik geleuf het niet.
Maar sinds ik ooit een keer iemand die verspreking heb horen maken...

Vandaag nog even met de Lexus gespeeld.
Aardig wat kerende hoofden gezien.
Morgen mag ie echt aan de slag.

Dan is het weer gewoon het gereedschap wat mij van A naar B moet brengen.
Maar dan wel op een zeer prettige wijze.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Afgelopen weekend een proefrit gemaakt en ik moet zeggen dat ik hem niet kan vergelijken met mijn IS. Een IS is een Lexus en dan gevoel heb ik niet met een CT200. Hij heeft dan wel een beetje het IS neusje maar onderhuids is hij voor mij net teveel Prius. Ik weet dat dit tegen heilige huisjes aanschoppen is maar het is mijn persoonlijke mening.

Qua uiterlijk viel de achterkant me echt tegen en sprak me niet echt aan. Binnenkant was wel mooi alleen klonk de ML lang niet zo goed als in mij IS en was de navigatie bij zonlicht toch wel lastig af te lezen.
Over de CVT is al vaak gesproken en de CT200 is duidelijk niet de auto voor mij. Iedere keer als je even vlot wil inhalen schiet het toerental naar boven. Ik had hem wel in Sport staan anders voelde hij een beetje gezappig aan.
Ik ben niet de persoon die zuinigheids records wil verbreken. Ik wil bij inhalen de duw in mijn rug voelen een stoplicht sprintje aangaan kortom ik ben teveel auto liefhebber om de bijtelling/milieu te laten beslissen wat mijn auto gaat worden.

Ik zie dat een aantal mensen eerst een Honda/Toyota Hybride hadden en dan kan ik de overstap wel begrijpen maar vanuit een IS is het stapje terug.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Arie zei:
Afgelopen weekend een proefrit gemaakt en ik moet zeggen dat ik hem niet kan vergelijken met mijn IS. Een IS is een Lexus en dan gevoel heb ik niet met een CT200. Hij heeft dan wel een beetje het IS neusje maar onderhuids is hij voor mij net teveel Prius. Ik weet dat dit tegen heilige huisjes aanschoppen is maar het is mijn persoonlijke mening.

Qua uiterlijk viel de achterkant me echt tegen en sprak me niet echt aan. Binnenkant was wel mooi alleen klonk de ML lang niet zo goed als in mij IS en was de navigatie bij zonlicht toch wel lastig af te lezen.
Over de CVT is al vaak gesproken en de CT200 is duidelijk niet de auto voor mij. Iedere keer als je even vlot wil inhalen schiet het toerental naar boven. Ik had hem wel in Sport staan anders voelde hij een beetje gezappig aan.
Ik ben niet de persoon die zuinigheids records wil verbreken. Ik wil bij inhalen de duw in mijn rug voelen een stoplicht sprintje aangaan kortom ik ben teveel auto liefhebber om de bijtelling/milieu te laten beslissen wat mijn auto gaat worden.

Ik zie dat een aantal mensen eerst een Honda/Toyota Hybride hadden en dan kan ik de overstap wel begrijpen maar vanuit een IS is het stapje terug.

Prima om je eigen mening te geven, hoef je niet te verdedigen :rulez:
Maar ik vind de rijeigenschappen van de CT stukken sportiever en dynamischer dan de Prius. Tsja, van mij hadden ze er ook een turbo op mogen ooien ofzo :D

Ik ben zelf ook een erg grote autoliefhebber, maar om mijn droomauto aan te schaffen heb ik nog vele jaren. Dus voor mij was de CT een superkeuze qua hoeveelheid luxe en de prijs die ik ervoor betaal. Heb de auto nu 3 weken en zit net voorbij de 7000km, dus dat vond ik het belangrijkst, dat ik die km's ontspannen kan maken.

Ik kan me prima voorstellen waarom velen de auto geen optie vinden.