iPhone in CT

brightwellgreen

Nieuw hier
26 feb 2011
15
0
0
Ik las hier wat vragen over het gebruik van de iPhone in de CT.

Sinds gisteren heb ik mijn CT. Ik ben me nog door 681 + 418 pagina's handleiding (algemeen + navigatie) aan het werken. Maar hierbij mijn bevindingen tot zover:

Pairing van mijn iPhone 4 met de ingebouwde handsfree via bluetooth gaat probleemloos. Bellen/gebeld worden is geen probleem. Ik heb de contacten nog niet overgezet, daarover later meer.

Koppeling van de iPod-functie via bluetooth is me (nog) niet gelukt. Weet ook niet zeker of dit kan. Toe ik het probeerde werd de verbinding met de telefoonfunctie verbroken en lukte het niet om een audioverbinding te krijgen.

Wat wel werkt is een verbinding via usb met de iPod-functie. Deze werkt gelijkertijd met de bluetooth verbinding met telefoonfunctie. In het scherm van de navigatie vind je, onder verschillende tabbladen, alle muziek, podcasts en audioboeken. Werkt prima, maar niet erg vlot.

Verbinding via de aux ingang is me gek genoeg nog niet gelukt. Het systeem geeft aan dat er een verbinding is, maar ik krijg geen geluid.

Over de fysieke oplossing ben ik nog niet tevreden. Met de usb-connector In het 'bakje' op de middenconsole staat de iPhone scheef, hangt er een eind kabel naast en staat het klepje waaronder de connector zit open. Bijzonder knullig, ik sta open voor betere oplossingen.
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Bedankt voor je antwoord .
Inderdaad is de fysieke oplossing met de iphone niet fraai. Voor de ipod functie zou je ipod shuffle of nano kunnen gebruiken. Ik neem aan dat het bakje dan dicht kan blijven. De ipod shuffle kost ongeveer ?40.
Het schijnt dat Lexus nog met een iphone houder komt.
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Even vergeten. Er is een Lexus video instructie filmpje waarop staat hoe je de audio functie kunt installeren. Zag echter wel dat er een soort plug in adapter werd gebruikt. Wat dat is weet ik niet. Je ziet op dit filmpje een iphone met een soort usb stick er onder.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hm.. dat is ook niet zo fraai... maarjah.. met een kabel zou prima zijn (voor mij dan) kan ik gelijk ook mijn telefoon opladen... :rulez:
 

brightwellgreen

Nieuw hier
26 feb 2011
15
0
0
Voordat dit topic verandert in 'hoe Angry Birds te spelen bij 120km/h', ;)
even mijn laatste bevindingen:

Koppelen van de iPhone als telefoon en als audio device tegelijkertijd is gelukt (@tompoes: die adapter is dus niet nodig) , echter... na een telefoongesprek komt de audioverbinding niet altijd terug.

Bij een koppeling via usb werkt de interface op de iPhone niet (en die vind ik plezieriger), vandaar dat ik de aux ingang wil gebruiken, echter...bij een koppeling via aux is het volume heel erg laag en het geluid heel erg 'dun'.

@tompoes: een ipod shuffle past niet onder het klepje, het usb-stekkertje is simpelweg te hoog om het klepje te sluiten.

wordt vervolgd...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hey brightwellgreen, dat is inderdaad zo, als je met usb kabel koppet dan ben je je interface kwijt, dan moet je via het navigatiescherm je ipod/telefoon bedienen... De aux ingang werkte wel goed met mijn ipod.. heb em niet getest met de iphone... Hoe heb je bellen en ipod over bluetooth aan de praat gekregen? Misschien handig een how to te schrijven?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Audiophile zei:
Ik denk dat ik een mini USB stick ga kopen zodat het klepje dicht kan blijven.

Overigens wel een beetje achterhaald zo'n USB aansluiting. Ze hadden beter een SD card slot kunnen monteren.

http://dixons.nl/artikel/7125100c919/La ... _USB-stick
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb zo'n 500gb muziek op mijn mini harddrive staan deze heeft USB (voeding) nodig. USB of micro USB is ook een universele connectie. SD is meer een solid state kaartje, waar je beperkt ruimte op hebt. Wat er achter de USB hangt, is afhakelijk van de voeding die op de poort staat, maar voor de rest kan je jouw verbeelding daarvoor gebruiken.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Ja okay....maar je kan maar 3 mb per keer luisteren.... en hoe snel is tegenwoordig alles overgezet. Via de PC.

Een SD slot kaart neemt in ieder geval geen onnodige ruimte in. En bij dit systeem zit je altijd met een onhandig USB slot waar een connector in moet. Ze hadden het in ieder geval op een ander plek moeten monteren.

Mijn huidige Pioneer Navgate 910 heeft het allebei. Goed systeem. Jammer dat deze niet in de CT gaat. Anders had ik het zeker gedaan.
 

merius

Nieuw hier
9 mei 2011
3
0
0
Is er iemand bekend met een aparte iPhone houder? Ik had ergens gelezen dat deze in de V.S. bij de CT 200h bijgeleverd werd. Dit houdertje zal dan precies passen in het vakje waar je je telefoon nu los in kan leggen. laat maar: viewtopic.php?f=44&t=1093

Die Lacie USB-stick past trouwens perfect; het klepje kan mooi dicht. Nadeel is wel dat bij USB-audio, de mappen traag laden en dat je altijd met de 2 sec rust zit tussen de songs. Jammer als je een liveset / concert in mp3's hebt gehakt op je USB-stick.

BT-audio werkt trouwens prima, maar ik vraag me (nu opeens) af of er dan verlies is van audio kwaliteit. Er moet natuurlijk wel het onderste uit de kan worden gehaald met zo'n Mark Levinson systeem. Ik ga het morgen wel ff testen, misschien hoor ik verschil...
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Ik heb een tip voor de gebruikers van een iPhone met jailbreak:
download en installeer vanuit Cydia: no accessory splash

Je kunt nu je iphone/pod aansluiten via usb, zonder dat je de melding krijgt 'accessoire aangesloten'. Dat betekent dat je nu bediening via de iphone hebt!
 

brightwellgreen

Nieuw hier
26 feb 2011
15
0
0
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een houder van Carcomm (http://www.carcomm.nl/producten/iPod-iP ... 4/?details), waarbij de audio output is aangesloten op de aux aansluiting. Hierdoor kan je geen gebruik maken van de bediening via het audiosysteem, maar daar ben ik toch niet erg enthousiast over (vnl. te traag). Doordat ik de houder geplaatst heb op een Brodit dashmount (http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=854626), is de telefoon binnen handbereik en dus prima te bedienen. De telefoonfuncties zijn natuurlijk wel gewoon via de bluetoothcarkit op het stuur te bedienen. Alle bedrading kan je achter het dashboard laten wegwerken, waardoor dat maffe klepje op de middenconsole gewoon weer dicht kan.
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Op welke plek hebben jullie de iphone geplaatst?

Nog een vraagje

wie heeft de oplader via lexus laten inbouwen en wat waren de kosten? Gewenste resultaat bereikt?

Foto's zijn zeker welkom. :)